• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Nenah

Gerda

Alla här verkar ha planerat så mkt men jag tänker vänta ett tag. Längtar nog ihjäl mig annars...

• Gerda

Nenah

Ja, det är gott om tid kvar egentligen. Vi gifter oss borgligt utomhus på festlokalen så det enda vi behövt göra är att boka festarrangören. Vi bor inte där vi ska gifta oss så nu till helgen ska vi träffa arrangören och prata, mkt mer än så gör vi inte förrän till hösten.

Vet rätt mkt vad vi vill ha - och enkelt är allt iom att festarrangören fixar mat, personal och hela den biten. Så vi koncentrerar oss på det som händer nu med flytt, jobb och barn... så det är avklarat innan bröllopsplaneringen tar fart.

• Gerda

Nenah

Har ni gjort några planer ännu eller bokat? Det jag kan se som viktigt är om kyrkan eller fotografen bokas upp - som vår festlokal som bokas upp väldigt långt i förväg, annars hade vi väntat längre också med den biten.

• Nenah

Gerda

Gör så mkt du kan innan bebisen kommer är mitt råd. Jag styrt fortfarande bara en liten del av mitt liv själv. Hon är det absolut bästa jag har men någon fritid det har jag i princip inte.

• Nenah

Gerda

Vi har bokat kyrkan så att vi verkligen får den vi vill ha men resten får vi lösa senare

• Gerda

:) Ja, självklart! Vet hur andra närstående haft det med små bebisar, iom att våran kommer att vara spädbarn sista halvåret innan bröllopet.

Vi vet redan hur vi vill ha de flesta detaljerna så det är bara att sätta igång när det blir mer aktuellt - mest i höst. Vi kommer att ha ett litet bröllop så det blir mer fokus kring att umgås och äta gott :)

Känner att jag mest är fokuserad kring att hitta fastjord kring alla kontakter här i Oslo med barnet först innan jag kan fokusera på bröllopsdelen.

• Nenah

Vårt bröllop ska inte heller bli stort. Jag har varit på tre stora bröllop och vi kunde i princip ha gått hem utan att brudparet märkt det alla gångerna. Känns bra att bara ha sina närmaste runt sig tycker jag.

• lightfish

....igår pratade jag med min tärna och tja, vi får väl se hur det blir med datumet. Hon verkade inte tycka det var ok att jag tog tillbaka mitt datum efter att det andra paret gjort slut :( :( :(

Så nu vet jag inte alls, på sätt och vis vill jag verkligen ha 070707 men inte få höra att jag valde det för att de inte ska gifta sig då. Jag valde det innan jag visste att de skulle gifta sig nästa sommar....

Svar på tråden Vår dag...070707...#2