• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Sanasol

lightfish

Ni hade ju tänkt det datumet! Det är ju ERT datum, minst lika mycket som det VAR deras... tycker inte att man kan ta hänsyn till sånt när man planerar bröllop... ta det datum ni vill ha tycker jag!!! :):):):)

• Gerda

Tjejer

Funderar just på detta med datumet! Hur är ni säkra på att inga andra väljer detta datum? Om de inte vet att vi planerat att gifta er då så gör kan det ju bli så att nån annan i bekantskapskretsen också väljer detta datum!

Våra vet att det är nästa år, men inte spec. datum. Å andra sidan verkar det som det är långt kvar till vänners bröllopstankar och i släkten så verkar det också rätt safe för vår del. Men man vet ju aldrig!

• lightfish

Gerda

Mja...jag är typ den enda i min familj/släkt som ska gifta mig :D Sen tänker jag vara löjlig och skicka ut save-the-date till folk i dec. bara för att vara lite på den extra sidan... :D :D :D
    Nåja, skulle det nu vara så att det blir 070707 så får de som vill komma dyka upp annars tja, har de missat nåt ;)

• Sanasol

Hm, alla vet typ... dessutom vet vi att de andra som är på väg att gifta sig gifter si andra datum...

• MissTess

Dom flesta vet att vi ska gifta oss då.
    Men min farbror i Skottland ska tydligen gifta sig samma datum, men jag är inte säker på om det stämmer, kan lika gärna vara en dålig ursäkt för min pappa att slippa komma på vårat bröllop.

• Fru The

Det är bara vi bland våra familjer som gifter oss då.. De äldre är gifta och de yngre har inga sånna planer ännu..

• lightfish

Här har det stannat av, kan det bero på att vissa av oss har annat "viktigare" som är mer aktuellt just nu? Jag har mega mycket med skolan och dessutom ska vi ju troligen flytta...*hoppas*

Vi har bytt datum från 070707, efter lite strul, till 070714 som är minst lika bra :) Hoppas att det är lättare att boka allt också :D

Hur går det för er andra brudar? :)

• Blivande brud 07

Just nu står det stilla i mina planer. Har just börjat jobba på mitt sommarjobb så jag har haft andra saker att tänka på. Men jag är i det stora hela ganska klar med hur jag vill ha det. Alla detaljer är förstås inte klara.

• lightfish

Blivande brud 07

Ah...jobb kan ta en hel del tid, speciellt när man vet att det är tidsbestämt. Så, kyrka och lokal är bokad? Själv har vi det tråkiga problemet att vi inte får boka kyrka ännu vilket gör att vi inte vill titta eller boka lokal för fest än, vilket gör att vi inte kan planera något annat alls :(

• Dalabrud-07

Här står det också still för närvarande. Jag har ju precis börjat nytt jobb som verkligen suger musten ur mig.
    Kyrkan och prästen är bokad. Lokalen är prel.bokad. Var faktiskt på Panduro i fredags och tittade på lite saker till inbjudningskorten, men blev bara mer säker på att jag ska leja någon för det - det är inte min grej att hålla på att pyssla så där
    Annars känns det som om vi måste börja diskutera lite, komma fram till lite olika alternativ när det gäller t.ex. maten mm.

Svar på tråden Vår dag...070707...#2