• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Fru The

tanken var så från början... men konstaterade att tjejen inte är så blingig som jag, så det blir nog två olika..

Ni då?

• Sanasol

The

Hihi, nej våra blir helt olika varandra! Min med mycket bling och hans en designad herring, 9mm bred! :) Fast samma material blir det, platina! :D:D:D

Tycker inte alls man behöver ha samma, huvudsaken är vad det symboliserar! Sen ska det ju vara ett smycke man trivs med! :)

• Gerda

Hej The!

Ni har ju fått massor gjort redan!

Hos oss ligger planerandet på sista plats *typ* ;) Eftersom det ær andra omstændigheter som hastar mkt mer.. vi vet bland annat inte om vi ska flytta redan næsta vecka eller inte *kaos* :D

Vi håller ett enkelt brøllop så det ær inte så mkt att gøra (tror jag ;))

- Festlokal o arrangør bokad - vi ska træffas och prata iegnom offerter och menyer och senare i år provsmaka maten.

- Borgligvigsel, vi bokar senare i år. Vi vet vilken vigselførrættare vi vill ha och hoppas att hon genomfør namngivningar också.

- Brøllopstårta (skall provsmakas)

- Fotograf

- Gæstlista klar

- Budget ær satt, vi hoppas att det hålls ;)

- Dagsschema ær klart

Ja, kommer inte på så mkt mer... Ett litet brøllop kræver inte så ætte mkt att gøra intalar jag mig. Att vi har kock och serveringspersonal - hela paketet tar bort så otroligt mkt jobb.

/Gerda

• Fru The

sanasol>> ja verkligen.. får väl se när tjejen här hemma bestämmer sig vad hon vill ha.. Hon har en massa krav och önskemål då hon inte vill att den ska likna de som användes vid hennes förra bröllop.. *suck*

Sedan ska vi få hjälp att boka festlokalen eftersom han som hjälper oss kan pressa priset något. Men det är då skildnad prismässig från den vi tänkt från början.. ca 1500kr dyrare om inte mer.. Håller på att spräcka budgeten.. Tur att man får tillbaka på skatten!

• Fru The

Gerda>>

Visst har vi.. men vi kommer få fixa präst själva. Ordna så att vårt partnerskap registreras innan välsignelsen..

Tyvärr alltid lite merjobb när man är två av samma kön! Varför ska det vara nödvändigt.

Att lämna bort jobb är skönt, men jag tycker det är lite svårt. Kontrollfreak! Sedan kommer ju alla smådetaljer så småningom.. Hur fixar man detta eller ska vi göra så istället??

Önskar att min sambo hade en lite mer uttalad åsikt om saker och ting. Känns som jag bestämmer allt!

• Gerda

The

Ja, jag førstår inte heller varfør det ska gøras så omstændigt før er. :( Men ni verkar hitta en præst som vill vælsigna er?

Detaljerna kommer jag/vi att pilla och fixa med - eftersom festarrangøren har en vældigt enkel dukning osv. Trycksaker etc kommer vi att gøra sjælv m.m. men bara att læmna bort ansvaret før maten, dryck, lokalen - hela det paketet kænns helt underbart.

Jag ær controlfreak jag med ;) o eftersom det ær såååå många detaljer och løsa trådar så har jag en pærm dær varje "større" del har en egen flik. Skønt att få øverblick och ha koll på vad som ær gjort eller inte.

• Fru The

Gerda>>

Omständigt minst sagt. Men vi har pratat lite om det och om nu min tärna behagar vara tärna så kommer vi lägga upp det så att vi gör registreringen i kommunhuset på förmiddagen innan alla bestyr och klädsel med tärna och marskalk som vittne.

På så sätt är vi ju gifta när vi tar korten innan välsignelsen, som vi ändå kommer räkna som vårt bröllop. Får ju se det possitivt!

Vi har fått några namn på präster i Gbg och varit i kontakt med ett par av dem. De kan inte boka så här långt innan, men lovar att hjälpa till om de inte kan själva. Så det ser lovande ut.

Kyrkan var dock lite knivigare att boka. Den mest konservativa församlingen på mils avstånd! Men, men.. Bokad för välsignelse först och ändrad till homo-välsignelse senare. Lite tjafsigt, men i alla fall. Präst väljer vi själv, men vi vill ha deras kantor, om nu den vill ställa upp...

Mat och sånt får jag diskutera med morsan när vi ska hälsa på nästa gång. Hon är duktig på förslag och idéer och vi har inte råd med nån 3-rätters på restaurang, så vi får catra delvis..

• Gerda

The

Ja, ert område verkar inte de mest øppensinnade kristna direkt nær man læst om allt tjafs ni får stå ut med :(

Å andra sidan har jag vuxit upp med katolskakyrkan... den ær inte nådig den heller :( Otroligt urbota inskrænkta ær vad jag tycker!

Du får skriva sen nær ni bestæmt mer kring mat, jag ælskar att læsa menyer och låta det vattnas i munnen av læsningen :)

• Fru The

Gerda

tja.. min mormor tycker att vi ska ha tre-rätters så.. I så fall får hon nog betala det! *fniss*

Vi kommer inte lägga ner varken mycket pengar eller energi på maten. Det finns så många andra poster som de behövs på.. Våra kläder och ringar t ex.. Min sminkning kräver jag att få! Däremot kommer jag säkert få min håruppsättning då en bekant som är bjuden på bröllopet också är frisör!

Kyrktjafs? Kan man lugnt säga! Men nu är kyrkan vår och inte kan det göra så mycket åt det heller. Tur att vi väljer präst själva!

Kommer du förresten göra eller köpa inbjudningskort?

• Meya1

Här är en till blivande 070707-brud
    Vi har bokat lokal, kyrka och fotograf än så länge...

Svar på tråden Vår dag...070707...#2