• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Sanasol

:D Sambon ska ha ljusgrå kravatt, även samma på marskalken, tärnan ska ha en rosa klänning. :)

• juli07

Har ännu inte bestämt mig om jag ska ha någon tärna, finns det någon praktisk anledning eller så till att man ska ha en?
    Mycket man inte vet...

• Sanasol

Hon ska vara stöd under dagen och hålla buketten i kyrkan :) Annars ingen.

• juli07

Ok, hm får se vad jag beslutar mig om..
    Måste tärnan gå in i kyrkan före/efter bruden, eller kan hon vänta där framme?
    Tack för svaren.

• juli07

Sanasol: Tack för tidigare svar!

• Sanasol

Vi kommer gå in i kyrkan tillsammans, och bakom oss går tärnan och marskalken. Om vi skulle haft näbb så hade den gått före oss.

• juli07

En till fråga: Kan man ha bara marsalk, å ska han vänta framme då?
    Våra pojkar kommer gå före oss (de e då 2 å 4 år).

• Sanasol

Ja, det kan man väl... :)

• Gerda

Hej Meya 1 och Juli07! Kul att vi blir fler och fler!

The,

Japp, jag kommer att göra trycksakerna själv. Jag gör annars kort på beställning och har jag haft några extra hemma så har de kunnat sålts. Så den delen blir liksom självklart att vi/Jag fixar. Posten blir nog inte billigare än att köpa, eftersom jag har en del ideer som eg. kan skippas... men men... det är den roligaste delen för av hela alltet ;)

Klänningen kommer vi att spara in på, mig spelar det inte så stor roll iom att jag säkert fortfarande har gravid/ammande kropp - bara den är vacker så behöver inte den delen kosta så mkt. Därmot kräver jag ansiktsbehandling och massage före bröllopet ;) hihi... så då får vi spara in på annat :D

• Fru The

Ja verkligen kul att vi blir fler härinne som snackar!

Just det.. kanske ska boka fotografen nu då? Så vi vet att vi verkligen får honom... Fast det får väl vänta tills vardag igen. Eller jag kan ju maila honom och se.

Vi har redan köpt våra kort och kommer köpa placeringskorten sen också. Slippa lägga tid och energi på det. Är pysslig och broderar kort och så, men kände ingen som helst lust att brodera sådär 40 kort till inbjudan!

Hur gör ni med inlaga i korten? Vad för information ger ni?

Har hittat en underbar klänning.. Nixa 458 och den är precis så enkel som jag ville ha den och den kostade bara 2700kr i Gävle, men ska ha undertjol och sjal med så totalt blir det med omsömnad ca 4000kr.. Tycker det känns helt okej!

Vad hade du tänkt för klänning GERDA?

Svar på tråden Vår dag...070707...#2