• okt2006

Oktober 2006 - tråd 3

Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3
  • LWI

Vi har inte riktigt bestämt färgtema ännu, men har lite funderingar på brunt och rosa på inbjudningarna... Men är inte säker. Vad ska ni ha för typ av brudbukett?

• ak76

Vårt färgtema är chokladbrunt (inbjudningar och övr. trycksaker och en del i dukningen), beige, vitt och pärlor.

Jag har svårt att bestämma mig för brudbukett. En del jag har pratat med tycker att en beige/guld klänning med bruna skor behöver lite färg och tycker en mörkt röd runt rosbukett.

Själv är jag mer inne på crémefärgade rosor bara, eller med inslag av 1-2 chokladblommor och så beige och bruna band hängade från buketten.

Endast vita kallor är också fint, såg nicket "oktoberlycka"s sida här på BT, och hon hade en jättefin bukett med kallor och lite fjädrar...mmmm fint!

Både lila och rosa är jättefint till brunt/hösten! Har ni bilder? Själv har jag inte kommit så långt ännu...*ler*

Hurdana buketter ska ni ha? *nyfiken*

• svarta

Detta med buketten... Trodde mig veta att jag ville ha vita kallor. MEN nu börjar jag spana lite mot dahlia. Såg en väldigt söt bukett i nya Bröllopsguiden, tror jag... Ska väl pillra mig iväg till en florist och höra efter vad som är möjligt och inte. Det ska ju passa budgeten oxå.

• Elemmire

Ska iväg till bröllopsmässan här i Malmö idag. Roligt! Hoppas på lite nya idéer och kontakter.

Blir nog tvungen att höja budgeten för klänningen, hade tänkt 3000-4000, totalt med justeringar och underkjol max 6000, men det verkar inte räcka om man vill ha släp. Kanska får tänka om....

Vi ska ha hösttema med löv och vårt monogram på alla trycksaker. Mycket gul/orange men vet inte om min drömbukett är gul/orange precis. Kanske kan dra mig lite från temat när vi kommer till buketten.

Har precis fått tag på vår barndomspräst och hon kan! Är jätteglad. Detta är en präst man känner så det känns mer personligt, och så har hon begravt en anhörig till oss så det känns som en cirkel som sluts, från begravning till bröllop = starten på en ny familj.

• aircondition

För oss blir det inte hösttema. Det blir vitt och blått. Mer havstema. Tänkte mig vit dukning, men att dekorera med glasstenar i ljusa blå nyanser. Sätta band i plaeringskorten som är blåa. Blanda "glasfärg" med blått i vaser och ljusstakar. Brudbuketten blir vita kallor, med band i blått och där kör jag lite glaspärlor i blått också...tror jag...

• okt2006

Elemmire: vilken vacker kyrka! Gillar verkligen den nygotiska stilen, den är pampig och gör sig dessutom extra bra på hösten med sin varma tegelröda färg!

Vi kommer att köra hösttema med vitt som bas och guld och koppar som accenter. Jag kommer att ha guldbroderier på min klänning och sambons väst och slips/plastrong också i guld. Vill gärna hitta skor i guld- eller kopparfärg också (till mig alltså ) Trycksakerna kommer att ha höstlöv som detaljer, även i dukningen plockas guld, koppar och löv upp. Jag vill ha en bukett i sprakand höstfärger, har dock inte bestämt vilka blommor ännu.

svarta: dahlior är också min favorit, men jag har hört att det är för sent i oktober för dahlior... (och visst är buketten i senaste bröllopsguiden jättesöt!)

• Elemmire

Känner mig mycket lugnare nu angående fotograferingen. Träffade vår fotograf på bröllopsmässan (Bertil Holmberg) och han kunde förklara allt vi kunde göra om det regnade. Fanns flera ställen där vi kunde stå utan att bli mycket blöta, finns många stora träd som skyddar mot regnet. Och så har han en pressening som vi kunde stå på utan att klänningen blir blöt till halvkroppsfotona, så den syns inte. Skönt!

Var perfekt att vara på bröllopsmässan för nu har min älskling fått en ny syn på hur dyrt det faktiskt kan vara! Budgetten har höjts och jag är glad

• svarta

Okt2006

Rackans... Jag hittade en sida, www.blomsterfrämjandet.se, där står det att dahlia finns till och med oktober.. Vilka blommor är det säsong på i oktober?

• Elemmire

Varit på bröllopsmässa här i Malmö, fylde i lite lappar till olika tävlingar och när vi kom hem ringde de och sa att vi hade vunnit hans kläder! Hela utstyrseln, värde 7000:- Så nu är hans kläder fixade. Skönt!

Vad ska ni ha för transport från kyrkan? Det är ju för kallt för häst och vagn. Vår lokal ligger bara 5 minuter från kyrkan så det känns lite överdrivet att hyra en 3-timmars bil för 2000:-

svarta-
    Höstblommer är typ gerbera, rosor, celosia. Fick höra att murgrönan ska vara dyr på hösten

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 3