Oktober 2006 - tråd 3
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Hej ak76
Ja vi hade båda kommit en bit på väg när det gäller bokningarna. Jag vet nästan till 100% vilken klänning jag vill ha, men jag har inte provat någon ännu så jag hoppas att den passar som jag tror.
Säckpipeorkestern föreslog själ tex Higland Cathedral, men jag tycker att tex Scotland Brave är mkt pampigare, så vi får se. Ni då vad ska ni ha??
En fråga till, när tänker ni skicka ut inbjudningarna??
IOR1
Vi är oxå lite sugna på Säckpipeorkestern. Funderar på vad det kostar? Är det väldigt dyrt?
Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i juni, innan semestern. På mammas begäran...
Hej svarta!
Vi tänkte nog också skicka ut inbjudningarna innan sommaren och semestrar, man vill ju att alla ska kunna komma som man bjuder.
Vi valde att ha både en blåsare och en trumslagare, och för det betalar vi 2500:-
Då spelar dom utgångsmachen och sen lite på kyrkbacken under gratulationerna. I priset ingår också resan till Vaxholm.
Vill man bara ha en blåsare så kostar det 1500:-
IOR1,
Vi tycker också Scottland the Brave är pampigare och finare och funderar på den som ingångsmarch, om inte Highland C funkar som utgång, så har vi bett om förslag på något annat, men vi har inte pratat med dem så mycket ännu.
Eftersom vi kommer hålla till i Halmstad blir kostnaden 4500 för oss...hm lite dyrt men förhoppningsvis bra ialla fall! Vi båda älskar Amazing Graze och funderar på den till brudskålen...
Vilken klänning är det du kollat på? *nyfiken* Jag är en KiK-tjej, har köpt en tvådelad klänning i guldbeige och tänkte mig chokladbruna accenter till (typ skor osv)
Svarta, inbjudningarna tror vi nog går ut någon gång i början på sommaren, juni/juli någon gång. Vårt bröllop är ganska litet, så alla som ska komma vet redan om det...
Vi har för närvarande stora problem med präst (vi har en som kan och vill, men inte får pga att vi inte tillhör hans församling - vet inte om det löser sig ännu. Vår "vanliga" församlingspräst kan, men han har tyvärr svårt för att tala inför folk...)Kanske blir det borgerligt istället...
Om du går in på www.sarah.nu och går in på kollektion och sen på sidan 8 så är det den första klänningen där 2404.
Det är den första klänningen jag fastnade för och om jag inte tycker om den när jag prövar den, så kommer jag att få besluts ångest när jag ska hitta en ny.
Hej ak76
Va roligt med samma dag! Har legat vaken nu sedan 3:45 för jag oroar mig redan! Tänker på om det blir regn. Vi ska fotograferas utomhus i en skog/park före kyrkan. Vill absolut inte att klänningen ska bli smutsig, så när man går in i kyrkan har man en smutskant på släpet!Vår fotograf har ingen studio så det är utomhus som gäller även vid regn. Ligger och funderar på om jag ska avboka fotografen. Får man sin depositionsavgift tillbaks då?
Hej alla oktoberbrudar...
Vi gifter oss den 14 oktober. Men blir lite stressad då jag läser hur långt ni kommit. Det enda vi gjort är att boka kyrka, och festlokal.... Kanske behöver boka frissa och fotograf snart också för att vara på den säkra sidan?
Hoppas på strålande höstväder alla lördagar i oktober!
Lägger in LWI också... Vi börjar bli några stycken nu!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI
21 okt - Anna25
28 okt - aircondition, KicksGirl, Ior1, Agouza
2007
7 okt - höst brud 07
ak76: guldbeige klänning med bruna accenter låter jättesnyggt! Har du funderat på blommor? Märklig egenskap för en präst förresten, att ha svårt att prata inför folk. Är det inte vad de gör varenda söndag typ? Hoppas ni kan få den prästen som ni hellre ville ha, är det olika regler som gäller för olika församlingar? Vi tillhör inte heller "vår" prästs församling, men det var inget problem.
Vi tänkte också skicka ut våra inbjudningar i juni.
Elemmire: det är alldeles för tidigt att oroa sig nu, spara det till slutet på september istället!
IOR1, Vilken fantastisk klänning!!! Jättefin, hoppas du hittar den, du kommer bli supervacker!
Elemmire,
Oroa dig inte! Du har gott om tid på dig...en del har faktiskt påpekat att "men guuuud vad tidigt du är ute med allt"...
Vår fotograf har inte heller någon studio, men vi fotar inne på slottet om det skulle vara dåligt väder.
En kyrka är ju också en mycket bra alternativ, där finns ju många fina bakgrunder. En god vän till mig hade som tack-kort när de står på utsidan av kyrkan - vid en liten port under tak, jättefint!!! Hör med prästen om det går bra, och tala om det för fotografen så att han tar med tillräkligt med ljus!
Ja, "vår" präst är inte alls bra att tala inför folk, men har så klart andra goda sidor. Vi hoppas också att det löser sig, för tydligen är inte reglerna lika i alla församlingar. Men jag har mer och mer kommit tillfreds med tanken på borgerligt bröllop, så det är lungt... :)
Vad har ni andra för färgtema? Kör ni på "höstigt" eller er favvo?
Akt76
Vi slits mellan hösttema och min absoluta favoritfärg lila. Det får nog bli lite av en blandning. Har tex köpt höstlöv i tyg att ha på borden, men inbjudningar och övriga trycksaker går i lila... Det är så mycket fina färger på hösten.