Oktober 2006 - tråd 3
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Startar en ny tråd för alla oktober 2006-brudar! Välkomna!
Välkommen Elemmire!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
Hedersbrud: Ängla (april, fd 14 oktober)
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire
21 okt - Anna25
28 okt - aircondition, KicksGirl, Ior1, Agouza
2007
7 okt - höst brud 07
Igår pratade jag med pastorn som jag känner och frågade om han ville viga oss. Nu känns det verkligen som det är PÅ RIKTIGT!!
okt2006
Skönt att få börja, på riktigt, eller hur! Jag har bokat lokal, band som ska spela, varit hos sömmerskan. Men nu lutar det nog åt att jag köper en färdigsydd klänning ändå. Känns som jag vill prova ut en modell som jag passar i. Jag har ju bilden klar, hur den ska se ut. Nu gäller det bara att hitta DEN. Ring, ja, det har jag också bestämt, inte beställt. Jorå, det rullar på.
Vad ska ni´ha för ytterkläder? Det måste banne mig vara den lurigaste tiden på året. Det kan ju vara 20 grader varmt eller 2 grader minus... Hur har ni tänkt?
Jag tänker: cape, kort "pälsbolero". Päls (alltså fusk) känns ju lite varmt i oktober, men om den är kort, mer som en bolero, så tror jag man kan komma undan med det.
Hej hej!
Här kommer en till oktoberbrud, vi gifter oss den 21 oktober 2006...mindre än 9 månader kvar!!
Hej på er alla oktober brudar!!
Tänkte bara kolla lite vad ni som ska gifta er i kyrkan ska ha för musik i kyrkan, såsom tex solosång och vilka psalmer ni ska ha??.
Själv har jag alltid velat ha Kärleken förde oss samman som solosång, och sen ska vi ha en till, vad vet jag ännu inte.
Ingångsmusik blir Mendhelsons "klassiska" och ut har vi hyrt en säckpipeblåsare och en trumslagare från Säckpipeorkestern.
Elemmire,
Vi gifter oss samma dag (f.ö. min 30-års dag!)
Hur långt har du kommit?
Grattis i förskott!!! i fall att jag skulle glömma det den dagen :)
Jag har oups vi har ska man väl säga kanske ;)
Följande är bokat
Dag, kyrka, präst, festlokal, cateringfirma, säckpipeorkestern, solist (sambons kusin), coverband till festen, fotograf, hår & make för mig och mina två tärnor.
Vi gifter oss i vaxholms Kyrka 3 mil norr om Stockholm.
Hallå! och Tack! (tror du menar mig?)
Vad duktiga ni varit med att boka! Vi har nog kommit ungefär lika långt...
*Wapnö Slott för vigsel och fest
*Väljer maten nu den 10 februari (jättespännande!)
*Klänningen är inköpt (väntar på min slöja från england och en bolero från USA och en liten söt handväska kommer från Tumba -länge leve E-bay )
*Säckpipeorkestern -vi me!
*Coverband
*Smink & Hår
*Inbjudningarna är påbörjade...
Vad ska säckpipeorkestern spela för utgångsmarch till er? *nyfiken*