• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Snö brud

Jag har för mig att man får med en platta att ha bak i ryggen om man vill.

• MonikaS

Det har jag också läst på några olika ställen

• Izunia

Min platta gar halvvägs..Alltsa överst är den sa man kan se ryggen.

Är du säker pa att den första är äkta? Korsettbanden ser lite tunna ut. Men det är ju en ny modell sa de kan ha ändrat.

Fast den andra bilden var ju nästan likadan..

• 76Brud

Jag vet inte hur det är med Jeraldine men jag kan säga så här:

Jag har en MS och håller som bäst på att sy till den hos sömmerskan. Den sömmerskan som jag går hos är superduktig och har en bred erfarenhet och hon är otroligt imponerad över hur fantastiskt fin min klänning är. Den är tydligen otroligt bra sydd med kvalitetsdetaljer (fållningar, sömmar, mm) som hon sällan sett hos köpta brudklänningar. Alla mina kristaller, paljetter och pärlor är t.e.x ditsydda för hand och kvaliten på tygerna och fållarna är tydligen fantastisk. Hon bara öser beröm över den.

Självklart måste det vara tyg under snörningen! Min har det och det känns otroligt bekvämt. Det är även en massa, massa fjädrar som formar midjan gudomligt bra! Kan inte tänka mig att Jeraldine inte skulle ha tyg under korsetten och den är garanterat lika fin och välsydd som min! Har en Dorian. Rekommenderar således MS varmt! (Har aldrig känt mig så vacker i hela mitt liv som när jag har den på mig!)

• 76Brud

Håller med Izunia. Banden ser lite tunna ut på den första...

• Tiger72

Oj med svar där kom!! Tack så jätte mycket!!

Är det någon som vet var man kan köpa äkta billigare någonstans och hur mycket frakten är i så fall på den stället.
    Är ju så himla dyra här hemma.

• MonikaS

bridesave.com ! Till England är det 85 dollar i frakt, vet tyvärr inte hur mycket det blir til Sverige.

• Tiger72

Är det vanligt att det tillkommer Tull?

• MonikaS

Jag vet ärligt talat inte, men jag har fått intryck av att det till Sverige fastnar relativt ofta. Men det kanske finns nån annan som vet mer säkert. Kanske bäst att räkna in det i priset för att vara säker..

• Izunia

Jag köpte min fran bridesave. Jättebra var dem! Jag skickade mnin till en vännina i usa och betalde därmerd bara $17 i frakt. Hon i sin tur skickade den till mig sa jag slapp tull..

Men jag sparade manga TUSENLAPPAR pa att köpa där. Har en Evangelina.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S