• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

en fråga:

hur långt släp ska ni ha?
    Jag ska ha ett kort ca 50 cm...

• Trull

Eppika,

Det känns som att det börjar bli dags för oss att kolla klänning (jag har bara ideér, inte provat).

För att göra en superlång historia kort (vill inte sunka ner sidan med depp): Sommaren 2003 dunkade jag rakt in i väggen efter flera år av traumatisk stress, och jobbade hårt som säljchef (precis innan som VD). Min utbrändhet höll hårt i sig i två år. Jag var så illa däran att jag inte kunde räkna ihop 2+2. Under den tiden gick jag upp massor i vikt, inte för att jag åt mer utan för att ämnesomsättningen gick ner på lågvarv då den koncentrerade sig mer att återhämta hjärnan. Så nu håller jag på att gå ner i vikt för att återgå till min normala vikt. Men jag blir lite stressad över det, för jag vill gå ner långsamt (stabilt, nyttigt) men samtidigt bör jag ju hitta klänningen...

Är det någon av er som har koll på när man som senast bör ha bestämt sig för klänning?

• Eppika

Jag har också idéer på vad för slags klänning jag vill ha. Ska ta med mig svägerskan och besöka den enda butik med klänningar här. De är återförsäljare för Lilly och jag har spanat in några troliga modeller. Får väl se vad man tycker när de väl sitter på.
    Sen blir det till att ringa mamma och åka upp till Sthlm där det finns lite mer att välja på

• Thindris

Trull
    Ska du beställa en klänning bör du räkna med att det kan ta 3 månader för klänningen att bli klar och levererad. En vän till mig beställde en klänning från Aspera, den skulle komma innan jul men har ännu inte kommit. Hon gifter sig 1 juli. Forever yours har en leveranstid på 3 månader. Hos en sömmerska bär det väl itne ta mer än 2 månader... Man bör väl vara ute i ganska god tid iaf

• madelyn

Trull,
    Kanske kan du sy upp en klänning så slipper du stressa över vikten och att klänningen ska passa?

• Trull

Thindris,

Så ok!! Tre månader innan, och så med marginal på det. Bör vara på det klara med vilken klänning i slutet av april.
    Tusen tack Thindris!

• Trull

madelyn,

tänker du på att sy upp den och sen sy in den?

• madelyn

Trull,
    Nej alltså jag tänkte mer på att om du hör med en sömmerska ifall hon kan sy upp en klänning åt dig, tex att ni bokar in att sy upp klänningen i juni, juli så kanske du slipper sy in den sen för att den redan passar bra då? Eftersom det är ett bra tag kvar till dess och då hinner du gå ner långsamt och nyttigt.

• Bridecilla

Trull,

argh, hade skrivit ett långt med det försvann.,..

först,
    skönt att du mår bättre!!
    sen, jag syr upp min klänning hos en sömmerska och jag sa till henne att jag kommer att gå ner i vikt rätt mkt (ska försöka iaf) och hon sa att det är inga problem, hon ändrar allt eftersom.
    jag har sagt att jag vill ha den helt klar till första augusti och har första inmätningen den 6:e mars.
    Hon är jätteduktig!! om du vill kan du få numret till henne. hon finns i kungsbacka så det är en liten bit att åka men hon är så duktig att det är helt värt det!
    Jag betala 5500:- inkl. material och det tycker jag är ett bra pris!

• Trull

madelyn,
    det får nog bli så!
    Tack för rådet!

Bridecilla,
    Tusen tack för ditt råd också. Blir jättesugen på Kungsbacka...men, jag blir nog bara kvar i Göteborg i några månader till på sin höjd. Klänningen som du ska ha...har du provat den någon annanstans och sen har en bild på den?? Ska erkänna att jag är skitdålig på sånt här
    Bridecilla, tack också för att du skrev: "skönt att du mår bättre" FÖR DET GÖR JAG VERKLIGEN

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2