• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

HanOchJag

Jag tror nog ni mest var skumma *asg*
    Kanske att jag smakade på det annars använde jag det mest till det mesta som behövdes "sitta ihop"

• madelyn

Trull,
    Just ja! Det var ju du som skulle va på Matkalaset- spännande! Det såg fint ut på hemsidan.
    Jag hoppas att vi blir ett gäng som sover kvar på Skepparholmen, det vore kul.
    Vet inte om vi får nåt specialpris utan tror istället att vi får kanske checka ut senare och får lite bättre pris på brunch eller nåt sånt?

• Trull

madelyn,
    tänk på att ALLT är förhandlingsbart. Vi har prutat på det mesta hittills. Vi är så dåliga på det här i Sverige - bara accepterar ett pris. Min sambo har till och med prutat på banken *asg*: hans företagskonto fick han för 1200 kr iställt för 2500 kr. Varför inte`???

• madelyn

Trull,
    Ja helt klart är vi dåliga på att pruta här i Sverige.. och jag har dessutom jättesvårt att pruta på saker!
    Till och med i Thailand!
    Men jag ska nog låta min m2b prata lite med arrangören på Skepparholmen, han är mkt bättre på sånt än vad jag är.
    Tänkte ändå diskutera barpriser osv med honom.

• Bridecilla

Trull,

kul idé! fast jag är nog för nyfiken för att inte öppna alla på en gång.

• Trull

madelyn,
    Wow, jag älskar att pruta. Det roliga är att det gör min sambo också! Men vi är gamla säljare - så kanske därför.
    Min lillasyrra (18 år) brukar njuta av att hänga med mig till Hötorget och handla frukt och grönsaker, hon skrattar så hon kissar på sig för jag spelar ut så mycket mot gubbarna där. Men så får jag superbilligt frukt och grönt också. Gubbarna där gillar ju att man gör det

• Trull

Bridecilla,

Jag tror att jag ska försöka att klara av det!! Tänk var länge man får njuta av presenter. Sitter jag här och säger..vi kanske inget får

• madelyn

Trull,
    Aha så det är dig man ska ha med sig när man ska pruta på Hötorget då?

• Eppika

Nu har jag läst ikapp, och ska svara på era frågor

Stämpeln är vårt monogram (som jag gjorde själv) och jag tänkte embossera på framsidan av inbjudan, vigsel- och festprogram samt tackkorten. Färg har jag inte bestämt än.

M2b bytte till sin mammas flicknamn för drygt två år sen och det kommer även jag och barnen byta till. Han var en Svensson innan, och det ville ingen av oss heta.

Vi har varit tillsammans i 9 år den 27 feb och förlovade oss 27 aug 2000. Tanken var att vi skulle gift oss förra året, på vår 5 års förlovningsdag, men det kom en liten son emellan.

Det var jag som friade! Vi firade gubbens 30-årsdag med en överraskningskryssning med familj och vänner, och innan middagen ställde jag mig upp och friade. Det var många ögon och öron som bevittnade det hela eftersom vi var på restaurangen. Röd om kinderna blev jag och hjärtat gick i 110. Sen skålade vi i champagne!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2