• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

madelyn,

aah, lite robin hood...

• madelyn

Precis! Jag älskar den musiken- och filmen oxå! Hmm, gillar både den tecknade och den med Kevin Costner.. Haha jag hade världens crush på honom när jag var typ 13-14!

• bröllops häxan

Bridecilla: Coolt med Rammstein :D

• Bridecilla

madelyn,
    ja det är rätt mkt känsla i den låten!

c.t.
    ja det var oförglömligt!!
    men det hade inte varit Dem om det hade varit ngt med gammaldags...

• Thindris

Eppika
    "Vår låt" är Jag ger dig min morgon, han sjöng den för mig när han friade. Min m2b tycker den sången är förknippad med hans frieri och vill inte ha den i kyrkan, jag kan delvis förstå honom, den ahr redan en så stor betydelse för oss... Kanske som ingångsmarsch, får se avd han säger om den iden
    Ni bara bubblar ju av massor av bra ideer tjejer, det finsn ju inga begränsningar på musik egentligen, det gäller bara att hitta det som känns som "vårt". Tack för alla ideer!

• Bridecilla

madelyn,

bra blogg! fick mig en garvis när jag läste att hennes blivande tyckte att det var coolt att gifta sig i gummistövlar vid havet och hon svara nej av två skäl: min vänster Manolo och min höger Manolo...
    hahaha

• madelyn

Javisst är den kul!! Hon skriver om mkt roliga grejer

• Eppika

Just det, jag kanske ska kolla med kyrkan först om de har några regler för musikval...INNAN jag börjar välja musik

Häftigt med Rammstein. En jobbarkompis till mig är Metallica-fan och hade någon låt, jag tror det var Nothing else matters.

Man vill ju att vigseln och festen ska vara "oss". Och där är ju faktiskt musik rätt stor del av det hela. Jag tycker det är tråkigt att en del församlingar inte tillåter musik utöver det "vanliga".

• Eppika

Thindris: wow vad häftigt att han sjöng för dig! Är han duktig på att sjunga eller sjöng han ändå?

Madelyn: den låten är himla fin

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2