• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Godmorgon tjejer! Vilket j-la slaskväder!!! Mina skor är helt genomblöta

Trull,
    Budget för resan eller för hela bröllopet?

• Bridecilla

trull,

ja så länge det inte involverar gigantiska puffärmar, kritvitt illblankt tyg och en stoor rosett på baken så tror jag att vi är "home free" (tänk dig det kombinerat med silly walk!!)

• Trull

Bridecilla,

Du, tänk på att i sagornas värld kan vad som helst hända - och tänker du för mycket på puffarmar och rosetter tillsammans med Silly Walk kanske det istället går i "uppfyllelse".

Nä, jag lämnar också puffisarna hemma tillsammans rosetterna

• Trull

madelyn,

för resan tänkte jag främst!

• madelyn

Trull,
    Nu har vi tänkt om, vi skippar Antigua och åker "bara" till Las Vegas
    Vår resbudget kommer ligga på ungefär 40 000kr för 2 veckor/ 16 dagar..

• Bridecilla

trull,
    hm tror inte det va´?
    inte om intengn 80-tals ikon spyr över klänningen... walken... kanske blir betingat beteende :)

• Thindris

Bridecilla och Trull
    Jag håller med er precis. Jag har aldrig planerat bröllop eller drömt om det under min uppväxt... men det tar jag igen nu Nu ser jag kyrkor överallt, blommor, frisyrer, färger, slöjor, skor... ja allt. Det är riktigt roligt och jag som är så känslig fäller en tår titt som tätt Jag avr också inne på en enkel klänning, men nu blir det en med släp, slöja och allt Just nu är det dock musik jag går omkring och tänker på...
    Det är lite underligt, för jag är den första i min släkt, på både mamma och pappas sida som planerar ett sådant här bröllop, senast var troligtvis farmors mormor, alla andra har haft mycket enkla bröllop, ingen klänning osv... Pendeln ahr väl slagit tillbaka från det enkla till det stora romantiska sagobröllopet

• Eppika

Jag har inte kollat på klänningar än, men är inne på något enkelt, ingen slöja och inget släp. Men som det verkar på er som varit ute i den svängen redan så kommer jag nog ändra mig och ta alltihopa tom tiara Inga puffärmar bara

• Bridecilla

ja, visst är det lustigt :)
    det bor nog en romantiker i oss alla...

• Thindris

Eppika
    Ska bli spännande och se vad du väljer Jag skulle inte ha en massa släp o "annat fånigt" Men när jag väl hade provat var jag såld!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2