• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Eppika

Ang musiken så är det än så länge bara jag som lyssnat runt lite. Funderar på "Brudmarsch till Per och Anna" som ingångsmusik och som utgångsmusik "Concerning Hobbits" ur Sagan om Ringen. Känner för att skoja till det lite när vigseln är över Kanske "I'm Alive" med Celine Dion, början är rätt skön...Får väl se vad m2b tycker.

• Eppika

Kommer ni alla ha färgtema?

Jag funderar på olivgrönt, elfenben och sen guld. Tror ni det passar? Funderar även då på att ha en elfenbensfärgad klänning

• Trull

Vi kommer att ha djuprött, mörkare brunt i detaljerna (blommor, tårta, brudtärnorna etc) - men så vill jag ha det mesta i klassisk vit!

• Thindris

Eppika
    En vän till mig ska ha de färgerna som färgtema och jag har sett det tillsammans, jättesnyggt!! Jag ska ha rött, guld och creme som färgtema, väldigt ovanligt Önskar jag hade kommit på tanken med grönt för det är verkligen toksnyggt!
    Jag är inne på samma spår som du, vill också skoja till det lite när vi ska gå ut, men kan itne komma på något bra. Finns det någon klassisk låt som man förknippar med bröllop som skulle passa? Någon som har någon ide? Jag lsäte någonstans här på BT att det var ett par som hade Abbas I do I do I do som utmarschlåt... verkar lite kul Men jag vet inte om den passar just oss...
    Vad ska ni ahr för sånger och psalmer under vigseln?

• Eppika

Thindris: ni kanske har någon sång som är "er sång" eller någon som ni båda gillar som skulle passa?

Jag funderar på "Utan dina andetag" med Kent, och "Håll mitt hjäta" med Björn Skifs. Helt underbara texter men de är lite lika så jag vet inte riktigt...

Psalmer har jag inte riktigt kollat ännu...

Vi flyttade i helgen, så det har varit lite lugnt på bröllopsfronten.Men nu kan man snart ägna full tid till bröllopsplanerande

• Trull

Eppika,

Spännande att ni har flyttat. Får jag fråga var? och till lägenhet, hus, husvagn???

• Bridecilla

Thindris,

det var en tjej på mitt jobb som hade I do I do I do som utgångslåt!! kanske var det henne som du läste om, de gifte sig i somras...
    :( vi får inte latja ngt med musik alls i kyrkan...

trull,
    ja, du får njuta länge du :)

• bröllops häxan

God middag tjejer. Hemma och är sjuk idag...snörvell..
    Thindris: En kompis till mig hade ledmotivet till "Star Wars" ...Kanske det är något? Det var kantorn som spelede den på orgeln när dom gick ut...:)

• Bridecilla

ang. låt.
    jag ville så himla gärna haft Eva Cassidy Songbird som intågslåt, men som sagt, det får man inte i Örgryte församling...
    men vi kanske tar den på aukustisk gitarr som en del av vigseln istället...

ett par kompisar till mig hade Rammstein - Ohne Dich (lugn) som ingång å Rammstein -Reise Reise som utgång... tung rock kontra grott i en fästning, ganska coolt. aldrig varit med om ngt liknande!

• madelyn

I do I do I do me ABBA låter ju kul! Jag funderar på att ha Everything I do med Bryan Adams som ingångsmusik (om vi nu får ha det? Eller så vill jag ha den klassiska ingångslåten- som brukar vara med i filmer.. hmm, tror att det är Mendelssohns bröllopsmarsch?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2