• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • bröllops häxan

Var in nu på www.kyrkomusik.nu. Där fins ju en del fina "låtar".
    Finns det någon stans mer man kan lysna? Man kanske får köpa sig en cd skiva i allafall. *L*

• madelyn

Trull,
    Hej hej Tanja!
    Nu vet jag vad jag ska presentera mig som när jag ska va bridezilla mot församlingen hahaha

C.T,
    Ja usch, NÄR kommer våren??? Jag längtar!!!

Thindris,
    Är det inte bra då, att ha en präst som ni känner? Jag skulle vara mycket mer bekväm med det!

• bröllops häxan

Vi har en av min mammas bästa vänninor som präst. Det känns super bra. Hon är kul som få och en ganska glad figur.*L*

Prästen i kyrkan vi ska vigas i var utesluten för oss då han är emot homovigslar. Även om vi respekterar hanns åsikt så är det viktigt att den som ska viger oss tycker som oss. Också för att många av gästerna är homosexuella. Fast vi bestämde oss för henne inan vi fick veta det. *L*

• bröllops häxan

Al¨ltså nu hittade jag en fin Brudmash. Riguadon G. F Händel på www.kyrkomusik.nu.
    Hur låter den?
    Någon?*L*

• Bridecilla

ja, visst blir man känslig!!

C.T.
    jag bor i Hyssna och gissa vem som har sin hemmaförsamling där?
    Yngve Kallin, han som har gått i spetsen för prästupproret mot homovigslar...
    å det värsta är att han bor i ett hus som är SÅ fint!!! :) nej inte det värsta, det värsta är ju såklart hans åsikter!
    Fast vi gifter oss i Göteborg så han har inget med oss att göra...

Jag hoppas at vi får den prästen vi vill ha. Hon är helt grym och har haft hand om ett par begravningar i vår familj. Kunde vara kul att få henne till ngt roligt också.
    Men de gör inte sina scheman förrän i mars... *håller tummarna*

• HanOchJag

hej tjeer. Värst va det bablas på här inne då
    Bridecilla Är inte ni tvugna att ha en präst från eran församling??
    Det är nämligen vi. Ska gifta oss i kyrkan som tillhör carljohansförsamling men vi/jag tillhör masthuggets församling och jag måste vnda mig till dom i första hand och kan inte dom så måste carljohan ställa upp.

Om du inte visste detta (vilket du säkert vet ) Kolla upp det så ni inte får han den dära *S*

• Bridecilla

C.T.
    den gillade jag!!
    jättefin!

hanochjag,
    nej, vi kan ta en av deras präster...
    kanske är det för att vi kommer helt utanför göteborg

• bröllops häxan

Bridecilla: *L* Ja det är väll många många med honnom sm skrivit på den där listan, runt Göteborgs trakten...

• Trull

Jag har ingen som helst koll på vilka präster som finns i den kyrkan vi har valt. Men jag har förstått att det är prästen som ska höra av sig. Å andra sidan så är det väl bara att slå en pling om man vill "påskynda" processen lite

Vi kommer nog också ha klassiska in och -utmarscher. Det är framförallt min M2B som önskar sig det.

• bröllops häxan

Bridecilla : Ja jag tyckte det jag också. Ska fråga "gubben" vad han tycker när han kommer hem. Den är inte för pampig men inte för lite pampig. :D:D Om ni förstår..*S*

En del av låtarna skulle jag ha svårt för att "skrida" fram till. Jag vill ju inte brista ut i skratt för att man inte kan gå lugnt och sansat. Utan måste "stojsa" till det..... *skratt* kanske fel tillfälle för "silly walks" :)

Har ni hittat någon brudmars ni jillar?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2