• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Trull,
    Tack för hjälpen!
    Spännande att boka resan- själv sitter jag och har svårt att välja.. men jag hoppas på att kunna få boka senast denna vecka.

• Trull

madelyn,
    När ska ni åka på Honeymoon? Jag har pratat med olika resbyråer och de "varnar" för att det är orkansäsong i Västindien i september.

NU HAR VI BOKAT MAURITSIUS!!! Det blev Le Cannonier. Vi har bokat 14 nätter på hotellet - ett bröllopspaket. Vi åker den 10 september. Anledningen att vi väntar lite och inte åker direkt är att vi har gäster som kommer från andra länder och kan vara trevligt att umgås med dem efter bröllopets ståhej. YEEES!!!

• madelyn

Trull,
    Vi har tänkt att åka direkt efter bröllopet, dvs slutet av augusti..
    Antigua räknas ju oxå in i Västindien, antar jag. Konstigt nog har ingen sagt nåt om orkansäsong till mig från resebyrån.
    Vilken byrå har du pratat med?

Vad kul att du har bokat!!

• Trull

madelyn,
    Bland annat hos dem vi idag bokade! Men jag har läst att det finns "orkanskyddade" öar. Så kanske är Antigua en av dem!!

Nu när vi var på resebyrån så plockade vi bort all inclusive (som vi hade med från början). För på det hotellet som vi har bokat så finns det ett bröllopspaket (om man visar intyg på att man har gift sig, inom 6 månader) så bjuder de på lunch varje dag. I grundpriset ingår redan halvpension, dvs. frukost och middag, men som sagt nu får vi lunch "gratis"! Det kändes knepigt att betala 5000 kr extra för, i princip, alkohol.
    Vilken tur att hon på resebyrån sa det

• madelyn

Trull,
    Oj det låter ju jättebra! Vad betalar ni för detta då? *nyfiken*

• Trull

Från början hade vi ett pris på dryga 51000 kr. Så tog vi bort all inclusive! Så frågade jag henne på resbyrån om det var stor skillnad att ha ett rum med havsutsikt, eller med garden-utsikt. Hon sa att man ser havet nästan från alla rum ändå. Så då tog vi med (vackra)garden-utsikt och det är ett superior rum (bättre än standard rum). Vi har även med avbeställningsskydd och transfer. I detta bröllopspaket ingår: halva priset för henne (på boendet), och gratis lunch för båda. Plus att man får champagne och fruktkorg vid ankomst! Det ingår alla möjliga vattensporter, båtturer, snorkling (ligger rev precis utanför) etc. Även landsporter ingår. Det finns tre stränder runt hotellet och det är i princip gångavstånd till staden om man vill dit - där det finns restauranger och klubbar etc. Allt detta för två personer, med 14 nätter på hotellet och resan naturligtvis för dryga 42 000 kr!! Hur bra som helst

• Bridecilla

trull hä'rligt!!!!
    ska man gratta eller :)

jag har inte orkat jobba alls idag utan har bara suttit å surfat...
    har hittat Hotellet med stort H för vår resa:
    www.ving.se/hotel/hotel.aspx&countryid=3&categoryid=1&areaid=12716&resortid=10169&hotelid=10171&itemId=10171
    kolla bilder!!!
    har ingen aning om vad det kostar...
    väntar hem en katalog snart...

• Trull

Bridecilla,

Det ser verkligen ljuuuvligt ut
    Underbart!!! När kommer ni att åka?

• Bridecilla

trull,

du, ert pris låter kanon!
    sure det är mkt pengar, men vad mkt ni får för det!! och mauritius!!

vi åker i november, vi vill att vädret ska vara bra + att vi ska vidare till australien i 2 veckor....

• Thindris

Ja det är kanske så, jag är ockås lite dålig på att få iväg post. Vi kommer nog göra så att man får svara via mail eller via post i så fall. Mest för att inte vi ska behöva sitta och anteckna en massa
    Vi kommer ändå skicka med en färdigskriven lapp där man bara kryssar i osv samt ett färdigadresserat kuvert. Sen är det ju det där att ta sig iväg och köpa ett frimärke och posta... får väl se hur det går

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2