• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Thindris

HanOchJag
    Visst är det härligt?
    Hur länge har ni varit tillsammans? Vi har varit tillsammans i snart 3 år och förlovade i snart 2 år... Och det känns så himla rätt, som att det är så självklart att vi ska gifta oss. Jag blir så glad när jag ser på honom och det pirrar i hela kroppen när jag tänker på att vi ska gifta oss Vi var och valde kyrka nu i veckan och när vi var själva i kyrkan gick vi hela gången fram och stod där en stund och så gick vi tillbaka... det kändes så otroligt att jag nästan började gråta. Det här är så stort!!! Sen är jag hopplöst känslosam också

• HanOchJag

Thindris ja det är underbart. Vi har varit tillsammans i lite mer än 3 år. (räknar nu från datumet vi blev "tillsammans") och förlovade i snart 1 år.
    Bröllopet är ju en jätte stor ändring. Och jag tror att vi alla kommer att bli väldigt gråtmilda och över känsliga under detta året med förberedelser.

Vi satt och diskuterade med våra toastmasters i lördags om hur saker skulle funka osv. Och jag blev redan i lördags ett kontrollfreak Så pass att M2B fick "sätta mig på plats"

• Trull

Thindris,

Välkommen till 3:års klubben
    Vi är nämligen många på den här tråden som har varit tillsammans runt tre år. Jag och min sambo firar tre år den 29 mars.

Varje morgon så brukar vi ligga i sängen, kramas och lyckligt säga att du ska bli min man/fru. Det är så fantastiskt.

• madelyn

Ja välkommen till 3-årsklubben! Verkar som att nästan alla i denna tråd är 3-åringar
    Vi firar 3 år i juni.
    Tjejer, idag är det bara 201 dagar kvar!
    Nån som vet ungefär vad det kostar att hyra buss i nån timme? (i Stockholm).

• Trull

Madelyn,
    För hur många ska bussen gälla? Hur ser rutten ut? Jag ska nämligen ringa och kolla upp det idag för vår räkning och kan passa på och höra för dig också.

• Bridecilla

God morgon girls!!

ni har varit bissi!!!
    I lördags hade vi inget speciellt för oss så jag satte mig äntligen ner och meckade lite med inbjudningarna... gorde 4 varianter och en "stod" ut, så nu är det bara att åka till map, beställa papper och börja sätta igång...
    det kommer att bli kanon, tror jag...

Thindris,
    vad lustigt, ännu en tre-åring...
    är det ngn som iNTE är tre-åring??

ja, visst är det fantastiskt det här med att ngn älskar en så mkt att de vill dela resten av livet med en!!!
    så fort vi blir påminda om bröllopet eller så så nynnar vi here comes the bride med fånig ton... di di didi di di didi... :)

• madelyn

Trull,
    Gud vad snäll du är! Vilka ska du kolla med? Jag tänkte annars ringa idag själv oxå.. var mest intresserad av att se ifall nån redan nu hade koll på priser för bussar.
    Vi kommer bli ca 60 pers- tror jag.. det är ju svårt att beräkna redan nu innan folk har osat. En del kanske ska sova över på stället sen efter festen och då kanske de själva tar sig ut till festlokalen? Vad vet jag...

• Trull

Bridecilla,

Åh, vad roligt att ni nu vet hur ni vill ha inbjudningarna. Jättekul!!! Vad har ni för färger? Kommer ni att göra mycket själva?

Vi har nu fått vårt material från Arkivet- JIPPI! Men jösses, 6000 kr, och då är inte texten med. Vi håller på att utforma två olika stämplar: den ena med våra namn och den andra: "6 augusti 2006" (känner ni igen datumet ) och med detta ska vi göra emobossing på allt från inbjudan till vigselprogram och menyn.
    Vi har rektangulära inbjudningskuvert som är frostiga. Funderar på att göra klistermärken som man använder vid utländsk post (Priortaire) och skriva Bröllop. Det kan väl vara roligt?

Smått "chockad" över att vi alla (?) är treåringar...

• Trull

Vaa, hur kunde "2" trilla bort??? Det ska ju stå 26 augusti och inte 6

• madelyn

Trull,
    Kul idé med "Bröllopsklisterlapparna" på kuverten!
    Jag har äntligen hittat en "design" till våra trycksaker som jag känner mig nöjd med och som m2b gillar! Tänkte beställa stämplar med vårat datum och namn. Varifrån beställer du dina stämplar?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2