• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Bridecilla,
    Jo iof.. fast jag tycker att det är härligt att kunna gå runt nu och längta till bröllopet och känna lite pirr i magen kring allt kul som händer i slutet av augusti! Både bröllop och bröllopsresa! Satt på t-banan imorse och lyssnade på Barry White, på "vår låt" och bara log över att min fästman ska bli min man och att vi kanske kommer dansa vår bröllopsvals till just denna låt!

• Thindris

Jag tycker också det är så himla härligt att bara gå omkring och längta... Det känns så overkligt att vi ska gifta oss, overkligt och underbart... skön känsla!
    Vi har börjat fundera över musik i kyrkan. Har ni några förslag?

• Bridecilla

madelyn,
    ja absolut, det skulle jag aldrig vilja vara utan... men kan det inte gå lite snabbare bara :)

vals ja... lite kul, kollar ngn på let's dance? en av killarna som hjälper till med koreografin (syns aldrig i bild) jobbar på samma jobb som min blivande och han ska hjälpa oss med dansen.
    Jag skulle vilja ha klassisk wienervals som sen går över i en annan låt å så lite spex...

• Bridecilla

Thindris,

vi ska ha klassiska in och utmarscher och sen hoppas jag att få tag på en gitarrspelare som ska spela eva cassidy - songbird på aukustisk gitarr... det hade varit så fint... sen blir det väl två psalemer, vilka vet jag inte...

• Trull

Thindris,

Vi ska till Mauritsius

I kyrkan kommer vi ha: in/utmarsch (ej bestämt ännu vilka), bokat en solist (hittade henne här på BT) som kommer sjunga: Av längtan till dig (Åsa Jinder) och Älska mig (Marie Nilsson/Benny Andersson) samt en vigselpsalm och en vanlig psalm. Och så ska min syrra som är en av brudtärnorna läsa en fantastiskt vacker dikt som jag innan har skrivit ner här i tråden.
    Hemma har jag en länk till en sida som man kan höra de olika in/ut marscherna och till helgen kommer vi nog bestämma oss.

200 dagar kvar!!! JÖSSES!!! *Pirr*

• madelyn

Är det nån som vet hur det funkar med en kyrklig vigsel och musiken? Alltså, jag har för mig att man måste ha med typ 2 psalmer under vigseln?

• Trull

madelyn,

Vanligast är att man har två psalmer, varav den ena är vigselpsalm. Men hört allt från en till tre psalmer.

• madelyn

Trull,
    Hmm.. jag trodde att det var "tvång" på iaf 2 psalmer?
    Får fråga prästen sen..

• Trull

madelyn,

Om jag har förstått det rätt så skiljer sig från präst till präst, eller från kyrka till kyrka!

• Bridecilla

madelyn,

i örgryte församling där vi gifter oss värnar man om den traditionella kyrkomusiken så det får bara spelas orgel, piano eller ngt aukustiskt instrument... lite trist jag hade gärnat haft en låt från en cd skiva men men...
    jag tror inte att det finns ngn begränsning på antal psalmer dock...

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2