• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • HanOchJag

Hej hej igen tjejs. Nu sitter man här och försöker bli blond(igen) HAr hållt på här nu dom senaste 2 timmarna med olika färgningar. Hoppas det blir som jag vill bara *flinar*

Snart klar, Vill se resultatet. Hoppas jag inte ser ut som S_K_I_T bara.

• madelyn

HanOchJag,
    Gör du själv? Vad har du för produkter?

• Bridecilla

madelyn,
    3500 skulle den kosta om de tog hem den...
    lite saftigt...
    fast den är sååå fin...

hanochjag,
    å jag som sakta men säkert vill bli brunette igen :)
    min frisör sa att de flesta brudar som har färgat hår vill tillbaka till sin ursprungsfärg när de gifter sig :)
    fast jag ska nog tona i lite djupare färg :)

• madelyn

Bridecilla,
    OJ! Hmm.. ja det var rätt saftigt tycker jag.
    Synd. Men har du råd och vill lägga pengar på klänningen så varför inte? Den är ju så fin

Jag tänkte nog vara blond när jag gifter mig- har alltidg varit blond förutom förra året när jag blev brunett, trivdes väldigt bra med den färgen men vill som sagt känna mig som mig själv.

• Bridecilla

madelyn,
    ja jag har sagt att jag lägger 1500 så får hon lägga resten själv, men om det är Klänningen med stort K kan jag tänka mig att gå upp till 2000...
    hon skulle kolla med en sömmerska om det gick kanske att sy upp en liknande lite billigare...
    Ngn som vet om sömmerskor i sthlm omr?

den coolaste färgen jag har haft var korpsvart med illröda slingor under överhåret så att de syntes när man rörde på huvudet...
    ah, den ljuva ungdomen... minns den som igår

• HanOchJag

madelyn & Bridecilla Jag ärblondin från början. Men har hållt på att mixtra med mitt hår sen jag var 12 typ. alltså 14 år. Färgade tillbaka till blondt förra året och trivs super bra i det- men är sååå kass på att göra det själv och varje gång jag försöker så blir det att jag färgar det brunt/rött eller svart pga att jag inte kan (helt enkelt)

Vet inte vad produkterna hette. Har kastat paketet. men en av dom vanliga märkena som finns att köpa ute. Typ swartskops (heeeelt fel stavat, men men)

Denna gången blev det väl si så där bra. Men kommer att behålla det. Ska be väninnan hjälpa mig nästa gång. *s*

• HanOchJag

Bridecilla din korpsvarta påminner om när jag hade blåsvart hår. Det var ungdommens dagar det

• madelyn

Bridecilla,
    Tror nog att du kan få det billigare om du går via nån sömmerska. Kolla i branschregistret här på BT för att hitta sömmerskor..
    Jag skulle oxå gärna vilja ha såna klänningar till mina tärnor men kan inte lägga ut så mkt pengar på 3 klänningar!

HanOchJag,
    Schwartzkopf är helt ok, tycker annars att Loreals Blonde-serie är bra oxå.

• HanOchJag

Godmorgon madelyn ja jo dom serierna är bra. men det spelar ingen roll när det gäller mig. Alla andra kan få mitt hår snyggt med dom produkterna men så fort jag får fingrarna på dom så sabbar jag allt. Vet ärligt talat inte hur jag lyckas. Men lyckas / misslyckas (rättare sagt) Gör jag.

Sitter nu här och har väl en okej färg i håret. Svägerskan sa att F-A-N va snyggt det blev. Men M2b sa att han såg en kärring på vagnen som såg ut som mig. Typ 65 bast Så han vart inte så förtjust i det..

• Bridecilla

Madelyn,
    jo, det blir väl kanske det alternativet...
    om min tärna hade bott här hade vi kunnat gå till samma sömmerska men det gör hon ju inte...
    Nåja, Jeanette letar nog reda på en bra en...

hanochjag,
    hihihi, han verkar åtminstone ärligt den blivande

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2