• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • L-N

jag har aldrig sagt att man har dåligt självförtroende om man opererar sej!

• Lippi

Chokladtårtan

Håller med dig!

Mycket dubbla budskap här.

• aircondition

Här tar det aldrig slut... Man kan "skylla" på samhället, men jag tror att de flesta som op. sig gör det för sin egen skull. Jag op. mig BARA för min skull. Min m2b tyckte jag var skitfin innan. Kan ju säga att jag stuntade fullständigt i vem i tidningar/såpor/kändisar som visar sina bröst i tid och otid. Dom gör som dom vill och av vilken anledning dom vill. Jag gjorde det för min skull!

• aircondition

...en annan sak som jag undrar: Varför vill TS "lösa gåtan" om varför kvinnor opererar sig...?

• lolabe

Håller med Valli här. Resonemanget att man inte kan uppröras över att ens sambo kollar på porr om man inte är missnöjd med sig själv känns konstruerat och omoget. Så om man är nöjd/accepterar sin kropp är man "immun" mot känslor av avsmak och/eller otillräcklighet? Det är ju att förenkla verkligheten något...

• Meddelande borttaget
  • cutti

Det låter som att en kille har påstått att om man inte gillar att han kollar på porr är man missnöjd med sig själv. Håller helt me de flesta här, man kan vara nöjd med sig och samtidigt inte vilja att han kollar på porr.
    Men det är klart att en tjej med kasst självförtroende mår piss om hennes pojkvän väljer att tillfredställa sigsjälv när han kollar på porr istället för att ligga och mysa med henne.

Det är ju bra värderingar på vad man anser om det egentligen. Tycker man att porridnustrin är bra så bryr man sig inte om killen gillar det eller inte.

• Chokladtårtan

Men varför skulle man ha dåligt självförtroende bara för man vill operera sig? Man kan lika väl säga att man har dåligt självförtroende om man inte gillar att killen tittar på porr.

Sen var det ingen kille som skrev något om det, vad jag vet.

Man behöver inte ha dåligt självförtroende bara för man vill operera sig. Jag kommer att operera brösten. Jag kommer bara bli ännu snyggare sen.

• Valli

Om man nu anser att porr är en industri fylld av förtryck och förnedring som man inte på nåt sätt vill stödja, så är det klart man blir besviken om ens kille nyttjar denna industri. Om man dessutom anser att det är förolämpande mot en själv att ens kille tillfredsställer sig med bilder andra kvinnors nakna kroppar, så är det klart man tar illa upp.

Vad har detta att göra med att vissa kvinnor inte är nöjda med sina kroppar och väljer att operera sig? Det är ju två helt skillda företeelser.

• Swedie Pie

Gor man verkligen ett estetiskt ingrepp for "sin egen skull"? Gor man inte om brosten for att bli sexigare, och det handlar val i allra hogsta grad om andras uppfattning om ens kropp?

Svar på tråden Alla ni tjejer!