• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Glam

Läs ordentligt trådarna ex Bröstförstorning (3) Ingen där vill ha Stora bröst..
    Jag förstår inte varför alla tror att man ska göra jättebröst när man ska operera sig. Det är väl för alla utvikningstjejer till dokusåpa profiler, man kan inte dra alla över en o samma kant så är det bara.
    Mer än 50% på bröstförstornings tråden har utammade bröst som dom vill fylla ut, inte med jätteballonger utan att det ska se så naturligt ut som möjligt.
    Jag har skitbra självförtoende trots att jag är opererad, o det hade jag innan också.
    Du måste ha förståelse för dom som inte har bröst som vill fylla ut bh:n med ngt.
    Det handlar inte om att få respekt, det handlar om vad Jag som individ känner, det handlar inte heller om att få uppmärksamhet av killar för det har jag fått ändå.
    Läs igenom tråden så kanske du förstår att alla vill inte vara Pamela look a like.
    Det finns faktiskt Vi, som vill att det ska se natuligt ut som möjligt, känna oss kvinnliga. Jag har bara fått positivb respons från min omgivning, men det är tråkigt att Du tror att vi har dåligt självförtoende och att vi måste operera oss för uppmärksamhet o att få respekt, verkligen jättesynd.

• jocelyn

Jag tycker var och en gör som den vill, vissa tycker tydligen att större /plast är bättre och det är deras ensak. Det jag känner att jag blir ARG på är de som skriver att de tänker SJUKSKRIVA sig för bröstimplantat! Det kan man förstå för de som genomgått masektomi pga cancer, men inte för andra. Det är ett missbruk av det system som ska skydda de som verkligen är i behov av det, inte för att ni ska bygga tuttar. Ta av er semester istället.

• Chocolate chip cookie

Jocelyn: Jag håller med dig till 100 %. Det snackas så mycket om sjukskrivningar och bidragsfusk och liknande. Detta hör ju absolut in under den kategorin. Tycker att man borde se över reglerna om sjuklön etc.

• pickolina

Samhällsdiskussionen om bidragsfusk och sjukskrivningar handlar ju om längre perioder, inte att folk sjukskriver sig en vecka vilket det handlar om då man inte har läkarintyg. Tex för en skönhetsoperation. Visst kan man tycka si och så om missbruk av detta oxå och vad som är missbruk osv men samhälsdebatten handlar om något helt annat.

• Glam

jocelyn :
    Säg mig varför man inte skulle få sjukskriva sig pga att man har opererat brösten, det är inget litet ingrepp det är ett ganska stort faktiskt.
    Tycker hela den här debatten är onödig, alla får göra som dom själva vill UTAN att bli trackasserade för vad dom gör!!!

• lolabe

Glam: därför att det inte är någon sjukdom att ha små bröst! Det är ingen onödig debatt att folk belastar samhälls (och/eller arbetsgivarens) ekonomi för att de vill operera brösten. Jag tycker att det är ok att operera sig om man nu vill det men självklart ska man göra det på sin semester och inte sjukskriva sig! Det är ju helt sanslöst!

• jocelyn

Skönt att se att vissa förstår vad man menar. Står helt och fullt fast vid det jag tidigare skrivit. Att vissa sedan kallar det för att bli "trakasserad" säger ju mer om dem själva än om andra.

• Glam

lolabe & jocelyn :

Nej jag vet att det inte är en sjukdom att ha små bröst, jag tycker att det är ok att sjukskriva sig, jag sjukskrev mig. Det flesta sjukskriver sig pga av olika saker.. vissa gör det för att gå på begravning, vissa för olika operationer sen så finns det dom som sjukskriver sig för att dom inte orkar gå till jobbet, klaga på dom istället!! Vi har ju återminstone en anledning till o sjukriva oss.

"Att vissa sedan kallar det för att bli "trakasserad" säger ju mer om dem själva än om andra"
    Vad ska det betyda? Du har ingen aning om vem eller hur jag är!

End of disussion !

• pickolina

När jag opererade brösten (år 2000) var bröstoperation ett giltigt skäl att sjukskriva sig för... Jag meddelade arbetsgivaren om att jag skulle operera brösten och fick ett läkarintyg på det som skickades till personalavdelningen.

Nu vet jag inte om det ändrats, att bröstoperation inte längre är ett giltigt skäl att vara sjukskriven för men det var det då när jag gjorde det så jag lurade ingen utan körde med helt öppna kort och det var giltiga skäl enligt både läkaren och arbetsgivaren.

Sedan får man ju ha personliga åsikter om det men jag gjorde inget "fel" i alla fall...

• lolabe

Nej, enligt min åsikt har man inte giltig anledning att sjukskriva sig om man gör det för att operera brösten - jag anser att det är en konvalesens som man får "betala" själv, dvs på sin semester. Varför det allmänna skall betala för att folk vill skönhetsoperera sig begriper jag inte. För mig är det att sjukskriva sig utan giltigt skäl. Sedan att det GÅR att göra så innebär inte att det är "moraliskt" rätt!

Svar på tråden Alla ni tjejer!