• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • pickolina

Bidragsfusk??????????

Det är inget bidragsfusk om man är ärlig. Då är det väl reglerna som ska ändras istället. Just nu är det tillåtet och då är det inget fusk utan helt enligt reglerna. Lär er vad de svenska orden betyder!!!!

• Trancequeen

Jag tycker bara att det naturen har skapat behöver inte "återskapas" genom en operation, så enkelt är det.

Att operera brösten är frivilligt, och skamligt!

• lolabe

Nu är det något tidigare inlägg från Glam som är borttaget här märker jag.

Jag VET att man KAN sjukskriva sig för att sköthetsoperera sig, vilket jag också skrev tidigare. Men som också Swedie Pie skriver tycker jag inte att det är moraliskt riktigt att man sjukskriver sig efter en sådan operation eftersom det ju är samhället och/eller arbetsgivaren som står för din försörjning under sjukskrivningen. Jag tycker inte att det är rätt och jag tycker att sådana som du utnyttjar systemet! Och skall jag tillägga: till nackdel för dem som faktiskt behöver det, dvs de som verkligen är sjuka! Det är ju ni som bidrar till att sjukskrivna får "dåligt rykte" osv.

Jag tycker att varje enskild individ har ett ansvar för sitt agerande och i detta fall anser jag att de som sjukskriver sig efter en skönhetsoperation (i) lever på samhällets pengar som borde gått till bättre ändamål och (ii) bidrar till den negativa inställning som många har till sjukskrivna.

pickolina: mitt uttryck om bidragsfusk var tillägnat Glam som i ett tidigare inlägg menade att folk ju sjukskrev sig för alla möjliga saker som faktiskt inte kvalificerar sig som sjukdom. Hon skrev vidare att folk skulle fortsätta att göra det oavsett våra synpunkter, så det var bara att acceptera. Det är ju Glam själv som jämställer sitt agerande att sjukskriva sig efter en skönhetsoperation med dem som sjukskriver sig av andra "illegitima" skäl, dvs de som faktiskt bidragsfuskar!

• L-N

Trancequeen verkar tycka att en hel del är skamligt, både skönhetsoperationer och homosexualitet...

• Trancequeen

Jag har då mycket lättare att acceptera homosexuella än att förstora brösten, det är ju enbart av fåfänga man gör det! Tycker det är tragiskt, seriöst!

• Mastermind

Trancequeen - Jag antar att du aldrig rakar dig, klipper dig, färgar håret, sminkar dig och annat onaturligt då, också?

• Jengirl

Trancequeen

Jag tror bara du är avundsjuk. Varav denna ilska mot oss som gjort en bröstoperation.

• Tez82

Trancequeen
    Jag förstår egentligen inte hur du orkar lägga ner energi på något som du smutskastar och tycker mindre om. Låt det bara vara och låt människor göra som de vill med sin egen kropp.

Det finns så mycket annat som verkligen är hemskt som du skulle kunna lägga ner all denna energi på. T.ex de som håller på med barnporr och sprider det på internet, varför kan du inte hoppa på dem istället. Då skulle du iallafall göra en god sak och dessutom lägga ner din tid på något bra! :) Ha ha.

Och dessutom är det väl bra att det finns ett alternativ för de som är mindre nöjd med sin kropp att förändra den? Det mår väl ingen annan dålig över?

Mvh Tez

• Sara23

Håller fullt och hållet med Tez82, varför lägga ner energi på sådant du inte tycker om. Och alla är vi olika. Tänk va bra att det finns ett sätt för oss som mår dåligt över våra kroppar att förändra det.

• pickolina

lolabe

Oki, då vet jag vad du syftade på och att du inte menade det riktigt som jag tolkade det.

Gällande den negativa bilden av sjukskrivna och hela den debatten så vill jag åter igen påminna om att den debatten handlar om LÅNGTIDSSJUKSKRIVNA och inte de som sjukskriver sig en vecka. Så det hör liksom inte riktigt hemma i samma diskussion över huvud taget.

Svar på tråden Alla ni tjejer!