• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Chokladtårtan

Trancequeen

Tycker du samma sak om de som opererar dem mindre?

• Valli

Att operera till mindre bröst är en helt annan sak. Brösten tynger för mycket och skapar ryggproblem.

• Chokladtårtan

Valli

Behöver de inte göra. En del vill ha dem mindre på grund av estetiska skäl. Att man tycker små är vackrare.

• Valli

För min del anser jag att all operation av estetiska skäl beror på brist på självförtroende. Hade man gott självförtroende skulle man ju va nöjd med sig själv eller acceptera de "skavanker" man har. Själv anser jag inte att små eller stora bröst, smala läppar, putande mage etc är skavanker. Vi ser olika ut och drömmen vore ju om vi kvinnor slapp känna att vi aldrig duger.

• Chokladtårtan

Valli

Precis som de tjejer som inte klarar av att deras män tittar på porr har dåligt självförtroende?

Jag ser det inte som om man har dåligt självförtroende. Jag kommer göra en bröstförminskning. Mest av estetiska skäl. Att kunna köpa kläder, gå utan bh osv. Helt underbart. Så ser det snyggare ut med.

• Valli

Att inte vilja att ens man r*nkar av till en annan kvinnas kön är ju en helt annan sak än att vara missnöjd med sin kropp.

Jag klandrar inte de tjejer som operarar sig. Det är hela samhällets fel att tjejer alltid ska behöva göra om sig, känna sig otillräckliga, skära i kroppen, banta osv.

• Chokladtårtan

Jaså, på vilket sätt då? Om du är nöjd med dig själv, så behöver du ju inte bry dig om att han tittar på andra?

• L-N

chokladtårtan, det är väl klart att man kan bry sej i alla fall! Alla behöver ju inte va funtade som du, heller!

• L-N

menar alltså att alla e olika och reagerar på olika sätt. Det behöver väl inte ha att göra med om man är nöjd med sej själv eller inte, utan vilka värderingar man har!

• Chokladtårtan

Så om man vill operera sig, så har man dåligt självförtroende. Klarar man inte av att se sin partner titta på andra människor, så har man värderingar.

Ni är konstiga.

Svar på tråden Alla ni tjejer!