• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Juanita

Tror nog att man gör det lite enkelt för sig om tror att alla bröstoperationer görs för att man vill framstå som ett sexobjekt!? Och att sen hävda att "naturligast är finast (och skönast)" när så många uppenbarligen inte håller med känns ju aningens provokativt!

Att vilja vara så nöjd som möjligt med sig själv (både på ut- och insidan)är väl rätt sunt tycker jag även om jag själv tycker det är trist att så många hellre ser till det yttre än det inre... tycker hemskt synd om många som "känner sig tvungna" att operera sig, önskar att alla människor kunde få må så bra och känna sig trygga nog att slippa genomföra en operation!
    Men om det är vad som krävs för att en person ska MÅ BRA så är det ju jättebra att möjligheten finns!

Själv skulle jag gärna ha en lite större byst om man nu för drömma lite men är för feg för att göra ett kirurgiskt ingrepp! Nöjer med en schysst push-up istället!

• lemon

I helgen blekte jag håret. Det kanske var dumt, tänk om folk tror att jag vill se ut som Big brother Linda eller Big brother Carolina? Dessutom solade jag oxå, herregud, vad ska de tro om mig?? Undrar om jag kan måla naglarna utan att folk får alltför mycket förutfattade meningar??

Och en annan sak: vad har respekt med mitt hår och naglar att göra? Och vad har folk med mitt utseende att göra?

Jag vet inte vad ni tycker, men jag börjar tycka att den här sk diskussionen är löjlig.

• lolabe

Jag är inte emot skönhetsoperationer per se men jag tycker att jämförelsen med att färga håret eller måla naglarna är befängd. Det är skrämmande att folk nuförtiden jämställer en OPERATION, där någon skär i en (där man dessutom ofta är under NARKOS) med att måla naglarna.

• _lou_

varför bryr ni er om att vissa opererar brösten osv. om det är något man vill och faktiskt, ja, mår bättre av så är det väl bara bra! Det finns dem som knappt har några bröst alls och som är nöjda med det och dom som mår dåligt över att de inte känner sig kvinnliga osv. Det handlar inte om att man vill få större bröst för att behaga någon annan utan att känna sig vacker. Och visst samhället är utseendefixerat, men plastik operationer öppnar ju så många positiva dörrar för dem som verkligen tänkt igenom sina beslut.

Jag själv opererade min näsa för ett tag sen. Det var ingen annan förutom jag som tyckte att det var nödvändigt, men jag gjorde det för min egen skull. För att jag känner mig vackrare nu och mår så mycket bättre. Om ni andra inte unnar mog det, då är ni verkligen bittra.

• lemon

Lolabe!

Du missade hela poängen! Naturligtvis ska man inte jämföra operationer med att färga håret! Men det jag menade var att vissa personer syftar på att man vill se ut som samhället kräver! Alltså, för att man bleker håret vill man se ut som Bog Brother Linda , eller vice versa, man bröstopererar sig för att se ut som en viss person!

Jag ville bara säga att det finns de personer som opererar sig för sin egen skull, inte för att bli respekterad eller uppfylla vissa krav på ideal!

DET menade jag!

• aircondition

Jag opererade mig för JAG ville! JAG var inte nöjd med att kläderna hängde som säckar. JAG var inte nöjd med att, när jag låg på rygg, var mina revben större än mina bröst. JAG var inte nöjd med att det inte fanns en enda BH som passade.
    Det var också jag som betalade, jag som bestämnde vilken storlek det skulle bli.
    Inga veckotidningar, såpatjejer, modeorakel i världen kunde påverka mig.

• lolabe

lemon: ok jag förstår.

Jag tror f.ö. inte att någon känner sig tvingad att operera sig, självklart är det för att man själv vill!!! Men varifrån kommer detta kollektiva missnöje med de egna brösten som många av dagens unga verkar lida av? Kaaaan det vara internaliserade sammhälleliga ideal? Som sagt, jag är inte enot operationer per se, jag tycker att det är bra att möjligheten finns om man nu mår väldigt dåligt av sitt utseende, men det verkar finnas en bristande förmåga till analys hos många som förespråkar operationer.

• KCsMama

Jag är feminist och tycker egentligen att det är "fel" men ändå funderar jag själv på det.

Varför??

Jo, jag var jättenöjd med mina 75B tills jag hade fött mitt andra barn, nu har jag 75AA.. Det är ingen "fyllning" i dem utan bara ett hudveck... När jag har BH nästan skrynklar de sig i BHn (låter komiskt jag vet). Jag vill inte ha stora bröst, jag vill ha ett par över huvudtaget. 75A räcker för mig!!

Glömmer aldrig när jag skulle hitta nya underkläder eftersom alllt hemma var för stort och insåg att det inte fanns någon som passade förutom de där för 12åringar med nallepuh på..

• KCsMama

ooops, råkade skicka iväg för tidigt hehe!

forts.
    Samma sak med bikinis. Funderade att tag på att lyfta brösten så jag inte behövde ha BH, jag bryr mig ju föga om själva storleken men som det är nu gör det ont utan men finns egentligen ingen som passar *suck*.
    Skulle mycket väl kunna förstora mina bröst till 75A.
    Förmodligen kommer jag aldrig att göra det då jag tycker riskerna är för stora + att det är dyrt men jag förstår verkligen de som väljer att göra det.

Kan ju tillägga att min man INTE vill att jag ska göra det.

• lemon

Det där med kollektivt missnöje.

Jag har aldrig varit nöjd med mina bröst. De har aldrig varit fina, runda ens innan jag fick barn. Trodde det inte kunde bli värre, men det blev det efter mina två barn.

Jag ville op mig redan när jag var 15 år, men det var mest en önskan då. Op var inte så vanligt då (är 27 idag). Men anlednignen att jag op mig nu är för att tekniken har gått framåt, det är inte lika farligt att op sig idag för de har verkligen forskat på plastikkirurgi. DÄRFÖR kände jag mig säker på att kunna göra detta stora ingrepp, och därmed få min önskan uppfylld.

Svar på tråden Alla ni tjejer!