• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • lolabe

Ja, som sagt jag tycker att det är helt ok att operera sig om man nu vill; bara att man ska tänka igenom det ordentligt först. Alla gör som de vill.

• Paulis

Jag vill inte ha bröst alls! De är bara i vägen!!!
    Jag tycker brösten ska utvecklas när man blir med barn. Det är ju bara det de är till för... nä just det, de ska ju tillfredställa mannen oxå! *suck*
    Trött på skiten!!!

• abnocto

JAg tycker det är perfekt med små bröst så man kan sova på magen )

Det är inte lätt att förklara för sina döttrar att de ska vara nöjda som de är, när alla opererar än det ena än det andra. Tror det bara blir värre och värre ju fler som opererar sig, suck.
    Jag säger absolut inget om operationer som görs av psykiska problem eller om du råkat ut för olycka. Men dessa program på TV där man gör om människor helt och hållet, var ska det sluta? En dag kan man väl bara byta näsa, haka,börst, allt efter dagens humör.
    VArt är vi på väg?

• KCsMama

Paulis, då har du missuppfattat det hela, iaf för mig. Jag vet att min man är supernöjd med mina bröst som de är nu men det är inte jag.

• KCsMama

Abnocto, mmm håller till stor del med dig. Jag emnar, hur ska jag kunna säga till mina barn att de duger som de är och i nästa andetag berätta att jag opererat brösten..

• Anakin80

Jag finner också det tragiskt att läsa om tjejer som förbereder sig inför sitt bröllop genom att operera brösten. Varför, hoppas verkligen inte att blivande maken har ett finger med i spelet. Ni som opererar er, tänk på att ofta räcker inte en operation, efter ett antal år kan brösten bli fula och hårda och måste göras om, det blir mkt pengar!

• regnbågen

OK, jag har faktiskt inte läst tråden men reagerade till forumsfrågan.

Vi säger så här och det gäller alla som inte tycker att vi tjejer behöver operera brösten.

Själv har jag olikstora bröst och jag vill rätta till det för det är INTE snyggt i mina ögon. Jag är snart 27 år och att operera dom är ngt jag velat sedan jag började fatta att dom skulle bli väldigt olika. Dvs i över 14 år. Så, säg mig, om ni hade en jätteful näsa skulle ni verkligen inte överväga att operera den?

• Valli

Jag tycker det mest intressanta här är att folk önskar de hade nåt att fylla ut BH:n med. Om ni inte kände till det så är BH en brösthållare som är till stöd för brösten så att de inte tynger ner för mycket. Har man små eller inga bröst behöver man alltså ingen BH. Enkelt.

Varför längta efter en BH? Det är ju bara obekvämt. Jag hade B i storlek tidigare och gick alltid utan. Störtskönt! Nu har jag C och måste ha en sport-top. BH vägrar jag.

Det är ju som att fotinlägg plötsligt skulle bli populärt. "Åh, ni fattar inte - jag måste fortkorta ena benet så att jag kan ha fotinlägg!"

• regnbågen

"Det är ju som att fotinlägg plötsligt skulle bli populärt. "Åh, ni fattar inte - jag måste fortkorta ena benet så att jag kan ha fotinlägg!"

OJ vad länge jag skrattade åt det! Askul:D
    Jag tror däremot seriöst på att om det fanns en lösning på att göra folk längre så skulle många korta människor nappa på det. Själv är jag över 170 cm så det är inget som behövs, men men... ;)

• Lippi

Denna tråden känns så övermoralisk att det blir skrattretande.

Många här visar att de har noll förtåelse för andra människor och vad de vill göra med sitt liv och sin kropp.

När man jämföra ett snyggt och bekvämt plagg som en BH med fotinlägg, så vet man inte vad man pratar om. Prova en BH som faktiskt passar dig, så ska du se att du blir vän med plagget.

Jag tycker att stora bröst är jättesnyggt. Inte överdrivna, men ändå stora.

Kanske är det så att samhället har format mig att tycka det. Men so what...
    Det viktigaste är väl vad JAG själv tycker. Sen kan man ju se det som en bonus att resten av samhället gillar samma saker som en själv och därför visar uppskattning.

Samhället formar oss hela tiden. Ska vi gå emot allt som är uppskattas av samhället?

Nä, jag tycker att vi ska få göra som vi vill och så ska vi sluta säga att det är kvinnor med dålig självkänsla som opererar sig. Det är nog oftast normala kvinnor som bara vill bättra på sitt utseende, för sin egen skull.

Svar på tråden Alla ni tjejer!