• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Lippi

Jo, man gör om brösten för att bli sexigare. För att man själv ska tycka att man är sexigare!

• Chokladtårtan

Självklart gör man en sådan operation för sin egen skull. För att man själv ska anse att man är snygg.

Alla de kvinnor som ligger och pressar på stranden om sommaren, de har dåligt självförtroende de med?

• Swedie Pie

Vem riktade du fragan till? Jag har inte sagt nagot om daligt sjalvfortroende.

Varfor skulle man ha daligt sjalvfortroende for att man ligger pa stranden? Utveckla garna. Kan inte tanka mig nagot mer relaxande an en lang skon dag pa stranden, varm sand och salt luft.
    Jo det skulle val vara en lang skon dag pa ett kallt operationsbord med slangar i halsen i sa fall.

• Mastermind

..och jag kan inte tänka mig något värre än att ligga på stranden. Svettigt, kvavt, uttorkande, sand överallt.. ;)

Jag tror att Chokladtårtan menar att ifall det är brist på självförtroende som får kvinnor att operera sig så är det nog av samma anledning som många ligger och pressar på stranden och solarium (precis som alla andra grejer vi gör för att bli snygga(re)).

• Swedie Pie

Kan du verkligen inte tanka dig nagot som ar varre an sand
    Na jag fattar, okej nagot som anses attraktivt uppnas i bagge fallen. Tycker bara att resan dit ar lite annorlunda. Ingen gillar val att operera sig? Jippi, jag far bli sovd, kaka smartstillande inte kunna rora mig pa flera veckor...? Fast hatar man att ligga pa stranden ar det lika befangt att gora det bara for att bli brun. Anvander inte solarium men kan inte tanka mig att det ar speciellt skont.

• Mastermind

Jag valde den frasen som kontrast till din. :)

Alla har olika preferenser, men nej, att operera sig är nog inte "skönt" för nån. Men mer eller mindre oskönt. Om man verkligen, verkligen vill få större/mindre bröst/näsa/höfter så fokuserar man nog så mycket på målet/slutresultatet att det inte känns så farligt som om man skulle bli tvingad till en operation. ;)

• Valli

Att skära i kroppen och operera in farliga ämnen i brösten går knappast att jämföra med att sola på stranden. Verkar på vissa som att operera sig är det mest naturliga i världen, ja, som att lägga på lite ögonskugga.

Klart man opererar sig för att man själv vill men varför? Jag brukar föra exakt samma samtal om smink. Man sminkar sig för att man själv vill ja - man vill va snygg inför andra! Om man levde på en öde ö skulle man naturligvis inte sminka sig eller operera sig.

Jag vill också se bra ut men min syn på snygghet är en annan. Jag är nöjd med det enkla, mänskliga utseende jag har. Jag menar, snyggheten ligger inte i mina bröst eller nån annan detalj. Jag sköter min hygien, sätter upp håret, klär mig fint. Jag känner inte ens nåt behov av att sminka mig. Jag ser ut som vem som helst och det är extremt avslappnande och skönt att bara ta en dusch, sätta upp håret och sen vara klar och nöjd. Jag slipper raka mig, plocka ögonbryn m m. Jag är jag!

Det är skönt att vara sig själv, vara naturlig, ta hand om sin kropp och se på den med andra ögon än med de som media och reklamen lärt mig. Jag har skavanker, övervikt, bristningar och till och med psoriasis men jag ser mig i spegeln och ser en människa - inte en kvinna som måste leva upp till nåt. Män ser ju sig så. Varför kan inte vi kvinnor också bara få vara oss själva?

Vi människor ser ju ut som vi gör. Stora bröst, små bröst, korta, långa, mörk hy, ljus hy, stora näsor, små näsor, valkar, platt mage, håriga ben, ohåriga ben. Kan vi inte försöka acceptera att vi människor ser ut som människor? Vi är inga barbiedockor. Det är ju inte så vi ser ut.

Det kanske låter löjligt och uttjatat men: VI ÄR FINA SOM VI ÄR!

• Chokladtårtan

Även män opererar sig. Och man ser mänsklig ut även om man opererar sig, jag tror inte det är någon här som opererar sig till djur. Eller är det det ni diskuterar, de som opererar om sig så de ska likna djur?

Att sola är farligt. Det vet väl alla vid det här laget. Hudcancer kan man få av det.

Du har alltså en annan syn på vad som är vackert. Jag anser att vackert är att vara liten, med små bröst, långt svart hår, och blek, porslinshy tack. Det är inte alla som anser att det är vackert.

• Valli

Jag menar att man är född till den människa man är. Om det är norm med stora bröst så är det NORMEN det är fel på, inte TJEJERNA.

Normerna i samhället gör att vi försöker eftersträva dem för att passa in, känna oss snygga och sexiga. Antingen kan vi alla operera oss efter normen och se likadana ut eller också så accpeterar vi att den mänskliga arten kan se ut på miljarder olika sätt.

Svar på tråden Alla ni tjejer!