• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • jocelyn

Glam har rätt, de flesta sjukskriver sig av olika saker. Nämligen SJUKDOM. Det finns många olika sådana så sluta du att utnyttja ett system du inte känner till. Om man "sjukskriver" sig för en begravning så är det EN dag. Den står man själv för. Att ligga hemma och vila sina plastbröst på samhällets bekostnad tycker jag är superusel stil.

End of discussion!

• Trancequeen

Svar till Glam:

Alltså, du säger att ni vill operera in bröstinplantat och att det ska se så naturligt ut som möjligt. Hallå, du fattar väl att något onaturligt INTE KAN se naturligt ut. Ge er nu, sluta använda BH istället så behöver ni inte ha kompålex för att inget fyller ut den. 2 flugor i 1 smäll, spara pengar på att sluta handla BH:ar och sluta ha sån komplex för era tuttar. Har man ammat så ska det väl synas!

• EhjärtaK = sant

Varför gå utan bh?
    Det sliter ju, för de flesta, på rygg och axlar.

Tycker förövrigt inte att man skall sjukskriva sig pga skönhetsoperationer. Om man behöver vara hemma anser jag att man får ta av sin semester!

• Elin1

Glam

Ingen sjuksrkiver sig för att gå på begravning. Det är mycket sällsynt att en arbetsgivare inte ger ledigt för det.

Bröstoperationer handlar om kosmetiska operationer, det är ingen sjukdom. Operera er om ni vill, men gör det på er fritid.

Jocelyn
    -Jag håller med! Ganska kul uttryckt: "vila sina plastbröst".

• lolabe

så du tycker att det är ok med bidragsfusk och att man bara ska acceptera det? Märklig inställning måste jag säga.

• Swedie Pie

Tycker ocksa att det ar en marklig installning till vad samhallet bor sta for? Ni lagger er pa operationsbordet helt frivilligt eller hur? Det ar val en sjalvklarhet att man tar ut ett par semesterdagar om man behover det efterat! Snacka om frackt att sjukskriva sig for ett ingrepp som ar helt och hallet kosmetiskt. Jag upphor aldrig att forvanas over den svenska intallningen till vad "man har ratt till" som arbetstagare. Massor av rattigheter, inga skyldigheter eller?? Men sedan ser ju arbetsklimatet ut som det gor ocksa i Sverige.

/Swedie (utan plast-tuttar)

• gretasss

Jag har gjort en bröstförstoring. Jag sjuk skrev mig INTE efter op.. Utan jag tog ut en veckas semester. Hur skulle det se ut att slänga fram ett sjukintyg till chefen på något man "förosakat" själv? Ska ha, ska ha, ska ha..eller?? Visst har man rättigheter, men också skyldigheter.

• Glam

Detta hittade jag på en sida på internet, på www.qvinna.info

"Sjukskrivning är helt ok.
    Jag får många frågor som handlar om sjukskrivningar och om det är ok.

Det var tidigare inte tillåtet att sjukskriva sig för estetiska operationer.
    Problemet var att det var svårt att sätta gränsen för vad som var en ren skönhetsoperation och inte.

Nu har man dock beslutat att man får sjukskriva sig för rena skönhetsoperationer. Men det fungerar precis som vanligt att arbetsgivaren betalar för dom första veckorna och därefter träder försäkringskassan in."

Har även ringt o frågat!
    Så nu kan ni sluta gnälla!!!

• Cesimón

Trancequeen...

Jag borjade skriva ett langt inlagg till dej for att forsoka fa dej att forsta lite, men raderade det och skriver istallet:

*Suck!*

- Du tillhor dem som anda aldrig kommer fatta, for du vill inte forsta. Du har dina asikter redan klara, och kan inte pa ngt vis se att allt ar inte sa svart och vitt alla ggr.
    Men men... Huvudsaken ar att du ar nojd med din kropp o din personlighet. Sa sluta bry dej om- och ifragasatta andras val & vagar for att trivas mer med sej sjalv, ok!

• Swedie Pie

Vadda sluta gnalla?? Jag tror inte nagon har missat att det ar tillatet att sjuksriva sig for skonhetsop. Men bara for att det ar tillatet behover det val inte betyda att man maste tycka att det ar moraliskt ratt att gora det? Man kan ju undra hur viktig man tycker operationen ar om man inte anser sig kunna nalla av sin semester for det. Men operera pa du, och sjuksriv dig. Jag har anda lamnat det sjunkande skeppet sa jag betalar inte for din plast-tutt-recovery. Tycker dock synd om alla andra som gor det. Sjukskriving ska vara till for dem som behover det anser jag. Som ordet antyder ska det anvandas vid sjukdom....

Svar på tråden Alla ni tjejer!