• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Trancequeen

Det var någon som skrev till mig i en annan tråd att människan har en social tedens till att reflektera över hur vi ser ut och så, men varför är dte så få människor som reflekterar över vårat inre istället. Det yttre, bröst, mage och allt som syns utanpå, är ju bara ett skal, som inte berättar någonting alls om vem personen i sig är...

• Mastermind

Trancequeen - Varför blundar du för dom inlägg som är riktade mot mig, med frågor till dig?

Ang "varför är dte så få människor som reflekterar över vårat inre istället"; det är MÅNGA som tänker på sitt inre, men det syns inte utanpå. >_

• Ålin

Pickolina:

Om det handlar om LÅNGTIDSSJUKSKRIVNA eller KORTTIDSSJUKSKRIVNA spelar väl mindre roll. Faktum är att Försäkringskassan har för lite pengar. Är själv långtidssjukskriven efter en trafikolycka som gjort att jag haft konstanta smärtor i fyra år och inte klarar av något jobb längre. Jag håller på att kämpa om att få 5500:- i månaden. Det täcker precis min hyra så andra levnadskostnader får min familj hjälpa mig med. Hur kul är det att vara 27 år och måsta gå till sina föräldrar så fort man vill köpa en ny tröja?

Ska väl inte ta det personligt egentligen men för mig känns det som om de som sjukskriver sig(= får pengar ur statens kassa)för att de gjort en skönhetsoperation inte har någon som helst respekt för dem som verkligen är sjuka. Anledningen att sjukskrivningen är så låg för oss är ju för att Försäkringskassan har lite pengar och de skulle de inte ha om bara de som verkligen var sjuka sjukskrev sig. Tänk er själva, imorgon kanske ni råkar ut för en olycka och kan aldrig mer i livet unna er NÅGOT. Inte så kul.

• Delicatoboll

Shit va fåfäng jag är som köpte ett nytt linne idag och en mascara och ett puder!!!!!!!!

Kan bara hålla med alla andra. Jag tycker att du ska hålla dina tankar om andra männsikor för dig själv

• Gerda

Gahhhhhh att kunna ha så många åsikter om HUR ANDRA BETER SIG är för mig en GÅTA!

Jag har fullt upp med mitt.... skrubba kroppen med body Shop's underbara Grape Scrub (glöm inte matchande Body butter'n till efteråt), plocka ögonbrynen, snurra runt i min otroligt fina, nya kjol, läsa LeHanes senaste deckare, bröllpostidning, läsa om Roald Dahl's underbara MATHILDA och min favorit bok om grekisk mytologi.
    *pusst* ;););)

SÅÅÅÅÅÅ imponerad att DU trance queen - finner tid i din tillvaro att komma med tankar, åsikter och predikningar om HUR vi andra mindre perfekta, mindre tänkande personer ska bete oss! Jätte tack, skönt att jag slipper för jag förstår inte hur jag skulle finna tid till reflektioner!!!

Jag vet nu:

Jag borde vara emot avvikande läggningar, att jag inte borde operera mina perfekta 75B:or (skönt!) och vad var det mer... jag msåte glömt, jag kan inte tanka så mycket på en vecka eller två... hårddisken är FULL!

• skogstösen

Jag håller till 100% med Trancequeen och blir väldigt ledsen och förvånad att det är så många som tycker att hon resonerar fel. Jag har själv upprörts över dessa bröstoperationstrådar, men har försökt att undvika dem för att de gör mig så illa berörd.

Att jag tycker att det är fel och tragiskt att människor gör sådant betyder inte att jag tycker att DE är fel och tragiska, istället är det tragiskt att samhället ser ut så att sådana idéer kan uppkomma.

Glöm heller inte att de som tjänar multum på plasitkkirurgi givetvis är klinikerna själva. De har alltså en god anledning att föra fram sådana operationer som något naturligt.

Exemplevis är det ofta reklam för bröstkirurgi på tv-programssidan i Metro som jag brukar läsa. Folk matas ju med sånt för att någon har ett syfte med det. Jag vågar inte tänka på vad det gör med de unga tjejer som dagligen bläddrar igenom tidningen och möts av det budskapet.

• Mastermind

skogstösen - Jag tycker också att det är hemskt tragiskt med alla unga kvinnor som bygger hela sitt liv på sitt utseende, MEN jag tycker att det är bra att det finns ett alternativ för dom som faktiskt mår jättedåligt över sitt utseende och inte känns att det är "dom" (man väljer ju faktiskt inte sitt utseende själv). Så visst finns det både bra och dåliga grejer ang skönhetsoperationer.

• Lippi

Sjukskrivningsdebatten i denna tråden är ju urlöjlig!!!

Samhället tjänar mycket på operationerna, även om kvinnan måste sjukskrivas en vecka eller två.

Tänk bara på att en operation kostar cirka 35.000kr. Momsen på operationskostnaden är 25%. D.v.s 7.000kr går rakt in i statens kassa.

Vem av er får ut 7.000kr per vecka från försäkringskassan när ni är sjukskrivna??!

• Gerda

Å vem har fått vara sjukskriven i en vecka för bröstoperation???

Jag känner två personer och de var endast sjukskrivna i 4 resp. 5 dagar!

Låter lyxigt med en hel vecka för bröstoperation - å andra sidan så är vi alla olika och klarar operationer olika.... jag skulle behöva vara inlagd i en vecka bara för minsta lilla ;)

• Carma

Håller med Trancequeen & Mastermind.

Annars tycker jag att ta hand om sitt yttre & inre är lika viktigt.

*Balans*

Svar på tråden Alla ni tjejer!