• Trancequeen

Alla ni tjejer!

7/11 -05

Jag blir så hemskt upprörd när jag läser det som står under "Kroppen" här. Ni tjejer behöver inte större bröst, ni behöver ett större självförtroende. Vad kommer större bröst att ge er? Har ni tänkt på att kroppen faktiskt är perfekt konstruerad såsom den är?!

Låt inte dagens samhälle med den extrema utseendefixeringen påverka er. Ni är fina som ni är. Jag blir berörd, det är så synd, nästan tragiskt. Ni måste ju förstå att det finns annat att bry sig om, är ett par bröst. Vem kommer ge er mer respekt för att ni har större bröst? Vill ni att NI eller era bröst ska bli respekterade?!

Hjälp mig att lösa gåtan om varför folk opererar om sig?

MVH Trancequeen

• Svar på tråden Alla ni tjejer!
  • Glam

Jag blev sjukskriven i 3veckor efter min operation, men jag gick tillbaka till jobbet efter 1vecka eftersom jag har inget tungt arbete.

• jepa

ja du trancequeen, vet inte riktigt vart du vill komma...jag har själv gått i de tankar att den dag jag fått mina två barn, att jag den dagen vill köpa mig ett par fina runda bröst som inte behöver vara mycket större än de jag har idag...men mer välformade....vad e det för fel på att jag vill kunna ha en vanlig "tunn BH" utan en massa inlägg i gör att få dem att bli runda o fina under mina tröjor.....som jag började fattar jag inte vart du vill komma.....kan inte alla få göra som man vill utan att professor duktig skall tala om för mig vad som är rätt o inte....men samtidigt kan jag hålla med dig om att samhället e lite sjukt på vissa sätt....men kan inte det få vara det...kanske det som gör det där lilla extra i livet...

• EnYsterSyster

Det finns en massa legala sätt att utnyttja sina "rättigheter" på. Själv tog jag semester efter min bröstoperation, rymligare än så är inte mitt samvete. Jag tror många gör som jag. Vem vill komma med ett sånt intyg till sin arbetsgivare ? Det är som sagt självvalt.

Jag har ammat 3 barn och har lagt in små implantat för att fylla ut det som försvunnit. Jag är en seriös yrkeskvinna med förtroendeuppdrag mm. Det här gör jag BARA för min egen skull.

Men sluta hacka på oss som opererat oss ! Du blir inte lyckligare av det. Fokusera på positiva saker istället så mår du bättre !

• Jengirl

Ja vad säger man..

Folk som grämar sig över andras lycka..
    Urk! Hitta på något annat att klaga på i stället, finns ju massor av förödande saker i denna tid. Undrar om folk har nå liv som måste sitta och spy galla över andra människors livs val!

• Jajosefina

Fy vilken sorglig tråd. Sköt ert eget och låt andra göra vad dem vill! Man kanske finner INRE tillfredsställelse i att operera sig, skit samma om det är en skönhetsoperation eller nåt annat. Vissa bleker tänderna för att känna sig bättre till mods, andra går till en manikyrist och vissa förstorar läpparna.

• aircondition

oj, jösses! Vad tråkig hon är TS. Jag förstår inte hur hon orkar! Så mycket energi borde kunna läggas på viktigare saker! (Som någon så klokt skrev i ett tidigare inlägg). Antagligen har hon bara sett de som opererat sig och har fått "halva handbollar". Vi som har den storlek som passar kroppen, oss ser hon inte! Bara för att det INTE syns ATT vi op. oss.

• lemon

Lippi!

Måste bara få rätta dig lite. Det är INGEN moms inom sjukvården, den är momsbefriad! Det gäller även plastikoperationer! Tur det! Annars hade priserna varit 25 % dyrare än de är idag!

Ang sjukskrivningarna har jag ingen kommentar.

Hej svejs!

• nu_flow

Hej!!
    vill bara lägga in i denna tråd att jag är jätte nöjd över mina bröst. Har normala typ 75 A. Efter att ha ammat två barn Så är jag jätte nöjd!!

Var nöjda med det ni har brösten är inte allt!!

Hejsan hoppsan!!

• Trancequeen

nu_flow

Håller med till 100%! Man ska vara nöjd med det man föddes. Hur många här inne har funderat på att operera om överarmen? Eller vristen? Eller varför inte operera om naglarna?! Alltså, vad jag vill säga är at ni tillåter verkligen samhållet ta ut det dom vill. Se er inte som ett sexobjekt, utan se er som vackra, med eller utan bröst, stora eller små, naturligast är finast (och skönast) ;)

• Jengirl

Trancequeen

Jo det finns faktiskt dom som vill operera bort ena benet,eller armen Att du inte startar en tråd om dom också, miss perfect!!

Svar på tråden Alla ni tjejer!