• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Annie_

Vi ska gifta oss 22 april... känns gan ska lugnt men kanske att man har glömt något... har ni skickat ut inbjudningarna än? fick ett idag och det var inte förens i juni... så nu blir man lite stressad... fast våra är färdiga... ska skickas nästa helg....

• Annie_

Ängla och Jonas_brud: Denna är väldigt fin... Ps 289 "Guds kärlek är" Det kanse inte är någon vårpsalm men den är fin!

• Ängla

tack för tipsen Annie och Sara & Gustav! Hade så gärna haft en psalm som många kände igen, så det blev lite drag när det var dags för "allsång"! Men vet inte vilken det skulle vara.

Annie, våra inbjudningar gick ut i måndags, vi gufter oss 29 april. Känns precis lagom för vår del. Grejen är att våra inbjudningar var tryckta och det stod osa 19 februari, så vi var tvugna att få ut dom, annars funkar det ju att skicka bara några måander innan. Vi gifter oss en helg (valborg) när många är långlediga så vi hade väl egentligen kunnat skicka ut våra ännu tidigare... Det där med bröllopet i juni, folk har ju mer att göra under sommaren, speciellt under semestern så de vill väl va ute i god tid men det känns som sagt tidigt...

• Ängla

Tips på vårpsalmer som jag fått i tråden om frågor till präst!

psalm 197 (den blida vår är inne) och 198 (likt vårdagssol i morgonglöd).

Psalm 197 verkar ha samma melodi som Den blomstertid nu kommer!

• Sara G

Hejsan!
    Ny här...
    Jag heter Sara, gifter mig den 8:e april i Malung.
    Hur gör ni med passet när ni åker på bröllopsresa? Om man bokar resan i sitt gamla namn, gäller nuvarande pass då? Det blir kort om tid att hinna skaffa ett nytt pass innan vi åker. Dessutom måste vi åka 8 mil till polisstationen som utfärdar pass. Först för att fotograferas och sedan för att hämta ut det nya passet. Känns som om jag inte har tid med det just nu... Vi ska resa till Paris eller Spanien nu, sedan ska vi åka längre bort när vår dotter blivit lite äldre. Nu ska jag gå och boka frissan! Ha det så bra!

• Valli

Vad jag förstått måste ni skaffa nytt pass! Mycket viktigt! Och tänk på att det måste va samma namn på biljetten som i passet.

• Ängla

Jag har fattat det som att man kan ha samma pass den första månaden eller så. Namnbytet går väl inte igenom förrens ett tag efter vigseln eller? man får ju inte killens namn atomatiskt så fort man är gift man måste ju ansöka om det...

Tål att kolla upp detta så det inte blir fler. Jag hade defitnivt tänkt använda mitt gamla pass, vi reser två dar efter bröllopetr!

• Valli

Nja, där tror jag du har fel, om jag läst rätt. Vad jag förstått så ansöker man oftast om namnbyte i samband med hindersprövningen och i och med att man vigs så går namnbytet igenom. Man fixar alltså sånt INNAN man gifter sig, inte efter. Och pass och sånt kan man alltså då också förbereda innan.

• Ängla

Suck, ännu en grej att fixa innan vigseln...
    Tack för att du påpkeade det!

• Valli

Ja, det är värt att kolla upp i alla fall!

Svar på tråden Aprilbrudar 2006