• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Jonas_brud

Vår anmälningstid går ut 28/2. Skickade ut inbjudningskorten som julkort och några har redan hunnit anmäla sig. Våra föräldrar tar emot anmälningarna.

• Ängla

Våra kommer skickas i mitten av januari senast (gärna innan), sista datum att svara är 19 februari. Magdalena Ribbing tipsade om att folk nuförtiden inte fattar vad osa betyder så att man kan skriva " svar senast-..." så vi skrev "svar senast 19 februari men gärna tidigare", dels därför att de gärna får svara tidigare så att vi vet och sen behöver man faktiskt inte månader på sig att bestämma om man ska gå på ett bröllop eller ej...

• Ängla

Gott nytt år Aprilbrudar!

Hur går det för er? Är sååååå irriterade, hämtade hem 65 inbjudningar från tryckeriet precis innan de stängde för långhelgen, som kostade 1000 kr, blev besviken redan i affären, men när jag kom hem och jämförde provtrycket hade följande hänt: Färgerna var mycket starkare och fulare, storleken var fel, mönstret hade "runnit ut" ur ramen och en extra liten ram i fel färg (väldigt liten men ändå) hade tillkommit... Så nu blir det att gå dit och klaga och HOPPAS att de inte tjafsar när jag vill göra om det, det kan dom väl inte? Och inbjudningarna lär komma ut minst en vecka sent...

• Ängla

Det skulle inte va en smiley där...

• Jonas_brud

Ängla: vad tråkigt för er! Trist när saker ska behöva krångla. Men de får ju fixa det åt er, har de gjort fel så har de ju inget val!
    Vi skickade ut våra inbjudningar tidigt, redan innan jul som julkort. Har redan fått in några anmälningar. Och förfrågan om vad vi önskar oss! Det har vi tyvärr inte klart än.

Hur ska ni göra med önskelista? Vi funderar på att använda oss av Bröllopstorgets tjänst. Någon som har erfarenhet av den?

Kram på er!

• Mno

Vi ska lämna önskelistan hos mina föräldrar..
    När dom ringer och anmäler sig kommer dom troligtvis fråga vad vi önskar oss, då kan dom bara kolla på listan

• flower06

Hej april brudar!

Vi har gjort en önkselista på Duka, så skönt att det är klart. Nu kan alla gäster bara gå dit o kolla vad det är vi behöver. Ordning o reda.
    Har fixat ytterligare några saker i veckan: Musiker o sång i kyrkan, präst, underkläder, träff med våra värdar, bokat bil o chafför. På fredag ska jag göra min första brudkoll hos frissan, beställa brudbukett, corsage, kolla kyrkan ännu en gång o provduka i festlokalen, boka tid hos prästen v9 o även boka tid hos manikyr.
    Känns så gott att kunna pricka av saker allt eftersom.

En fråga till er?
    Vi skickade in vår hindersprövning för ett tag sen o har fått tillbaka den godkänd. Kom efteråt på att vi glömt skicka in lappen om efternamn, så vi skickade in den senare. Vad tror ni har hänt med den nu? Har inte fått något svar angående den? Vad göra?

• Ängla

Hallå aprilbrudar! Hur går det för er?

ÄNTLIGEN är inbnjudningarna färdiga, nu ska de bara in på posten för fin stämpling!

Ni som gifter er kyrkligt, finns det nån speciellt "vårpsalm" ni väljer? Eller väljer ni helt andra psalmer. Jag har dålig koll på vårpsalmer..

Det är väl lite väl tidigt att sjunga om blomstertiden kommer i slutet av april!

• Jonas_brud

Hej hej!

Vi ska snart börja titta på vilka psalmer vi ska ha, har inte så stor koll ännu. Jag skulle också behöva lite tips på vårpsalmer!

Kram kram

• sara&gustav

Jag tycker det skulle vara kul att ta en julpsalm. Jag tycker de är mycket vackra och har bra innehåll. Jag tycker mycket om psalmen "Dagen är kommen, kärlek triumferar, kom låt oss skynda till Betlehem. Hälsad av änglar Krist är född till jorden. O kom låt oss tillbedja vår Herre Krist" (Psalm 122). Men den blir det nog inte. Tycker det är svårt att veta vad man ska välja för psalm.

Svar på tråden Aprilbrudar 2006