• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Ängla

Jo jag fattade vila arrangörer du menade, men vilka resmål är det som gäller i April ?

Blev lite nyfiken bara har inte kollat alls eftersom vi inte kan åka i väg så långt utan vår son! Jag har jobbet i Charterbranschen, många åker på bröllopsresa med charter och är helnöjda, ett jättebra alternativ tycker jag! Viktigt är ju bara att de nere på resmålet vet om att det är ett brudpar som kommer!

På den tiden (5 år sen) åkte brudpar ofta till Madeira, de mindre grekiska öarna, resmålen i Italien (Positiano bla) och Frankrike, Barcelona och även långresor till Thailand, Bali, Florida och Dominikanska.

Vart är ni sugna på att åka? vad är det som "gäller" nu?

• maria06

1. Västindien
    2. Brasilien
    3. Dominikanska republiken

Men jag tror att alla dessa resemål inte går efter den 7 april....
    Det är därför jag frågar efter alla andra brudpar var de ska....

• maria06

Var ska ni åka på smekmåanden?? Vilken resebyrå använder ni er???

• Jonas_brud

Vi har inte alls bestämt oss ännu. Jag kommer inte att ha möjlighet att åka direkt efter pga jobbet. Så vi skjuter det lite på framtiden.
    Vad vi har funderat på lite är någon romantisk ö eller att åka till Afrika på kombinerad sol- och safari-resa.

• Ängla

Det verkar vara ganska vanligt att många väntar med smekmånaden. Oftast räcker kanske inte pengarna till heller...

Hur går det för er med planeringen?

• Jonas_brud

Den här veckan håller vi på med inbjudningskorten, ska skicka dem i slutet av veckan förhoppningsvis.
    Annars står det väl lite stilla. Vi har träffat våra värdpar i helgen och pratat om hur vi vill ha dagen. Frisören är bokad, men inte fotograf ännu.. Jag måste bestämma mig för vilken klänning jag vill ha. Önskelista ska skrivas snart och så ska vi kolla upp transport mellan kyrka och festlokal.
    Det är väl ungefär så det ligger till hos oss just nu. Fullt upp med bröllopsplanering, jobb och julfester!

Kram på er! Hoppas att inte ni känner er lika stressade som jag...

• sara&gustav

Vi kommer att åka till Thailand och vara där i två veckor. Vi åker 6 dagar efter bröllopet.

Har ännu inte lyckats få ut inbjudningskorten trots att alla utom 6 stycken ungefär har adresser. Jag måste få till ett informationsblad och det är inte det lättaste när det är en massa annat man behöver stå i inför jul. Sen har vi också börjat leta efter en gemensam lägenhet i dagarna och det tar också mycket tid. Har dock beställt hindersprövningspapper, trots att det är ganska lång tid kvar. Känns skönt att ha det klart. Kock bestämdes också för ett par veckor sedan och även band är beslutat, men jag har ännu inte hunnit boka dom, men de ska vara lediga. Bra med allt man hinner med innan jul. Och oh vad roligt det är.

• sara&gustav

Vi åker med apollo.

• Jonas_brud

Sara&Gustav: Det är väl bara bra att vara ute i god tid med hindersprövningen. Jag pratade med pastoratet idag och fick veta att man tidigast ska beställa den 4 månader innan bröllopet. Så ni klarar er, vi får vänta lite till..
    Kul att ha band till festen! Vad ska ni ha för något? Vi ska antagligen ha en kompis som i vanliga fall spelar i ett band. Han ska spela in bakgrundsmusik och sjunga själv med gitarr. Eventuellt blir det någon mer som sjunger. Det kommer att bli jättefint!

• Princessdiamond

nu har vi äntligen fixat präst..
    usch vad mycket krångel det har varit med dem som var tänkta innan..
    bara det säger väl ngt, att jag pratar om DEM.. alltså plural..
    ojojoj..

Svar på tråden Aprilbrudar 2006