• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Ängla

Någon som står brud i April?

• Jonas_brud

Hej Ängla!
    Jag har också blivit en april-brud. Vi bestämde oss nu i helgen. Hade bokat 17 juni, men några av våra närmaste har antagligen svårt att komma då så vi beslutade oss för att flytta det.
    29 april - jag också! Vad roligt, då kan vi följas åt hela vägen!
    Idag ska vi ringa till festlokal och kyrka för att boka om. Känner att det kommer att bli hektiskt ett tag framöver, måste bestämma en massa saker.

Ha en bra dag!

• Vicky83

Har också blivit april-brud. Var egentligen tänkt den 20 maj på vår 6 års dag, men av olika andledningar kommer vi att köra den 29 april vi med.

• Ängla

å vad roligt, två till aprilbrudar, dessytom den 29!

Har brådis nu skriver mer i eftermiddag!

• Ängla

Hej igen tjejer!

Jonas_brud, hur gick det att boka om kyrka & lokal?

Vicky83 har ni bokat lokal och vigselplats ännu?

Hur långt har ni hunit annars?
    Vi bokade om kyrka och festlokal i förra veckan! Känns jätteskönt att de kunde vårt nya datum. Vi tittade säkert på 10 ställen och dessa var nästan de enda som "dög", som tur fanns de alltså lediga! Sen har jag bokat tid för frissa och make och om några veckor ska vi smaka lite olika alternativ till bröllopstårta, mums!

Jo det lär bli rätt fullt upp framöver, men känner mig inte så stressad ännu i alla fall. Vi har börjat fundera på hur inbjudningarna ska se ut, ska testa lite olika grejer och hoppas det kan bli nåt bra. Räknar med att skicka dom i början av januari. När ska era inbjudningar går ut? Klänning får jag vänta med några månader, vill gå ner lite mer i vikt.

Har ni funderat på färgtema och vad ni ska ha för blommor i buketten?

• brud april2006

hej tjejer!!!
    Jag är också en april-brud, roligt eller vad säger ni?
    Gifter mig i karlstad den 15 april 2006.
    Våra inbjudningskort gick ut i hälgen eftersåm vi har många gäster från utlandet.
    Vart gifter ni er?

• sara&gustav

Hej! Jag ska också gifta mig i april! Den 1 april blir det för oss. Vi kommer att gifta oss i Värmland. /Sara

• Vicky83

Vi hade bokat festllokal till vårt förra datum, men det löste sig ej med kyrkan och därför fick vi boka om. När vi sen valt nytt datum så fick vi byta festlokal eftersom den "gamla" redan var bokad. Men nu är i alla fall både kyrka och lokal bokad.

Har väl egentligen inte kommit så långt. Lokaler är bokade. Prästen är inbokad. Tärnor, marsalker, brudnäbbar, toastmasters och kock är tillfrågade. Min brudklänning är inköpt och brudnäbbarnas kostymer är köpta.

Vi har dock även börjat göra prov på inbjudningar, vigselprogram och festprogram (hjälpte bästa kompisen i sommras så jag har lite dokument därifrån). Har även redan börjat fundera kring dukning och dekoration i festlokalen.

Vet inte riktigt när vi ska skikca ut inbjudningarna än eftersom vi inte är riktigt säkra på gästlistan. Vi har båda stora släkter så vi kommer att bjuda ca. 100 personer. Sen har vi stora kompisgrupper så vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Dock funderar vi på att bjuda släkt och de närmsta vännerna på middag och sen bjuds "resten" av vännerna in till tårta, dans och fest. Alla blir givetvis välkomna till kyrkan.

Vi har redan valt färgtema och bröllopet kommer att gå i vinrött, guld och vitt. Detta har vi redan använt då jag har vinröda brodyrer på min brudklänning och på näbbarnas västar.

Har inte riktigt valt hur min bukett kommer att se ut, men den kommer bestå av vinröda rosor då det är min favorit.

Vi kommer att gifta oss i Husie kyrka i Malmö.

• Ängla

Å vad kul, ännu fler brudar i april! Va roligt vi ska ha här på tråden!

Gör en liten lista!

Aprilbrudar 2006

1 april Sara&Gustav, Värmland
    15 april brud april2006, Karlstad
    29 april Jonas_brud
    29 april Vicky83, Husie Kyrka i Malmö
    29 april Ängla, Huskvarna Kyrka & Slottsvillan

Fler fagra aprilbrudar?

• hemligbrud

Kul! Idag har jag bokat kyrka klockan 15 den 29 april, i Göteborgstrakten. Känns pirrigt och jättecoolt! :)

har ni skickat ut inbjudningar ännu? Har ni oxå hemliga planer eller har ni förvarnat era vänner om datumet?

Ängla - du kan lägga till mig!

Svar på tråden Aprilbrudar 2006