• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Ängla

JOnas brud, har hört det ska va jättefint på Ullinge, sagolikt ser det ut på bilderna!

Uppdaterar...

Aprilbrudar 2006

1 april Sara&Gustav, Värmland
    15 april brud april2006, Karlstad
    15 april E T
    15 april Myran18, Aruba
    22 april Princessdiamond, Göteborg
    22 april Lindha, Västerlanda (Göteborg)
    22 april Maria06, Stockholm
    29 april Jonas_brud, Näsby Kyrka, Ullinge Värdshus
    29 april Vicky83, Husie Kyrka i Malmö
    29 april Ängla, Huskvarna Kyrka & Slottsvillan
    29 Hemligbrud, Göteborgstrakten

• Tex

Jag ska oxå gifta mig de 29 April!

• Mno

Jag ska oxå gifta mig den 29:de april! Nu är det inte lång tid kvar tjejer!
    hur långt har ni kommit i planeringarna?
    vad har ni för färgteman?
    Har ni värdpar??
    Hur många tärnor?
    stort eller litet bröllop!!! Ja, berätta lite! Jag LÄNGTAR sååå till april månad!!!!!

• Ängla

Uppdaterar!
    Gå gärna in och skriv vart ni ska gifta er, kul att veta!
    (ni aprilbrudar som ännu inte är med på listan, det är helt ok att ni lägger in er själva!)

Aprilbrudar 2006

15 april E T
    15 april Myran18, Aruba
    29 april Hemligbrud, Göteborgstrakten
    29 april Tex
    29 april Mno

• sara&gustav

Vi har bokat kyrka och festlokal, bestämt gästlistan i princip (fattas bara en sista touch), vidtalat tärna, marsalk, värdpar och brudnäbbar. Kollat brudbukett, bokat frisör, bestämt med den som ska sminka, bestämt hur vi ska göra inbjudningskorten - men det känns ändå som att vi har mycket kvar. Det är krångel med kyrkan, den ska renoveras och vi vet inte om det blir klart i tid. Vi har inte fått prisuppgifter från festlokalen och boendet vi ska ordna. Materialet till inbjudningskorten är slut... Nu har jag skrivit av mig lite i alla fall.

• E T

Här kommer lite info om mitt bröllop. Ska gifta mig i en kyrka utanför Traås, och bröllopsfesten blir på ett pensionat inne i stan. Därmed slipper vi allt "besvär" med dukning, dekoration, servering och städning. Vi blir ganska några ca 35-40 personer bara. Jag är inte så pysslig av mig så det blir inte något särskilt färgtema eller så, men jag har köpt matchande inbjudningskort och placeringskort. Jag tror jag ligger bra till i planeringen men jag börjar få panik, för jag hittar inga bra underkläder.

• Princessdiamond

jaha.. om vi skall berätta om våra bröllop så som de är tänkta så är historien denna för oss:

det mesta är klart..
    *inbjudningarna skickas i nästa vecka

*så i januari eller så så kan man ju skicka in hindersprövningen..

*vi har inte bestämt med kantorn än.. (när bör man göra det?)

*var på MuS igår och satte upp tid för vår bröllopsdag och provsminkningen skulle vi bestämma tid till senare. visade sig dock att de öppnar kl 10 vilket inte alls funkar med vårt tidsschema då vi gifter oss kl 13 redan. och jag har ingen lust att springa in i nordstan med både klänning och slöja.. så nu letar jag upp vissa produkter på ebay och tar nog en sminkkurs ist och gör det själv på stora dagen..

*hade en präst, som sedan fick förhinder och som fixade en ny präst åt oss.. honom skulle vi träffat i onsdags, men såklart så hade det kommit saker emellan så vi skall ses onsdag om två veckor ist.. *suck*

men annars skall det inte va så mkt mer saker att göra mer än all jäkla detaljplanering som kommer lite längre fram..
    och så måste jag sy upp klänningen och ta in den lite i midjan..

:D

• Mno

Aprilbrudar 2006

15 april E T
    15 april Myran18, Aruba
    29 april Hemligbrud, Göteborgstrakten
    29 april Tex
    29 april Mno Villstad Kyrka i Smålandsstenar

• Jonas_brud

Måste berätta, jag var och provade klänning idag. Hittade en som jag blev jättekär i! Så himla vacker, och så satt den fint också. Men så svindyr... Det går inte alls ihop med vår budget att köpa en klänning för 13000.. Hoppas på att jag hittar en liknande för mycket mindre pengar eller att jag kan hyra en liknande. Den här var bara för försäljning.

Klänningen finns på
    www.ramonadesign.se/pages/henne/nyheter2006/www2/index.html
    Leta er fram till modellen Jano.

• Jonas_brud

av märket Pronovias..

Svar på tråden Aprilbrudar 2006