• Ängla

Aprilbrudar 2006

Finns det några Aprilbrudar 2006 här på BT? Det kanske finne en tråd som jag inte hittat? Jag var egentligen en blivande oktoberbrud men så bestämde vi oss att snabba på lite så nu blir det bröllop 29 April!

Har inte hittat så många andra aprilbrudar här ännu så hoppas ni hittar hit! Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006
  • Ängla

God Jul flickor!

Mno ja de flesta har nog 3 månaders leverans men du kommer hitta din drömklänning! De måste ju kunna lösa det med lite speeddelivery...

• sara&gustav

Min mamma kommer att sy min klänning. Hon ska börja i februari så vi kommer köpa tyg i januari tror jag. Sen har hon 8 veckor på sig.

• Ängla

Jag började kolla klänning först för mindre än en månad sen, ville gå ner lite mer i vikt först. Då hade jag förstås redan kollat lite på internet men inte aktivt. Jag trodde jag skulle få kolla runt både i sthlm & göteborg för i vår stad finns bara två affärer varav den ena säljer enbart Nixa (som inte tilltalar mig nåt vidare). Ändå lyckades jag hitta TVÅ klänningar i den andra affären som jag verkligen ville ha. Efter några veckors tänkande valde jag den som satt bäst men som var minst lik den bild jag haft i huvudet innan jag var där och kollade. (den har bla släp och axelbandslös, men jag ska lägga till tunna band, jag hade aldrig trott jag skulle ha släp eller bara axlar..)
    Den sitter urbra och jag ser smalare ut än vad jag är, känner mig som en prinsessa och då är priset på 6250 kr inte så högt även om jag hade räknat med mindre från början..

Den rätta klänningen är nog värd rätt mycket, men jag tror att mitt tak ligger nånstans runt 8 000 eller så (på tal om frågan som ställdes tidigare), vi har kommit överens om att klänningen ska säljas sen och man kan visst få en del tredjedel av priset så då får man igen lite i alla fall!

Den jag köpte var en 06 och krävde drygt tre månaders leverans, men säkert måste de kunna skynda lite om det är panik... (för mno menar jag).

• Mno

Ängla:

Vad hade du för märke på den?!
    Jag har vet inte så värst mycket om märkena.. å Som du skrev.. Nixa.. näe tack! Tilltalar inte mig heller särskillt mycket.

Jag var och pratade med damen som jobbar på Lycka, själva bröllopsbutiken.
    Hon sa att vissa skyndar sig om det är panik medans andra inte gör det.
    Jag ska iväg och prova klänningar den 9:de januari
    Men jag vill gå ner lite innan bröllopet, men hon sa att det gjorde inget för dom hjälper till och sy in osv om det behövs

Hur långt har alla kommit med planeringarna?!
    Kram på er!

• sara&gustav

Vi skickade ut inbjudningarna en vecka innan jul, och nu har anmälningarna börjat droppa in, dock är det min mamma som tar emot det eftersom jag skulle inte vilja ta samtalen hem till mig och min fästman vill inte ta emot dem hos sig heller eftersom han inte är hemma så ofta. Nu kan vi istället följa på avstånd, vilka som anmält oss. Funkar bra för oss.

• Mno

Mina föräldrar tar hand om anmälningarna med..
    Tycker jag är bra för vi har ju så mycket annat att göra ändå!

• Ängla

Mno, klänningen jag köpte var en venus www.venusbridal.com , tyvärr hittar jag inte den nu när jag kollar snabbt och det går heller inte att söka på det nummer jag har. Finns dock en bild i senaste (eller näst senaste om det nyligen kommit en ny) tidningen Bröllopsguiden i reportaget om klänningar för olika budgetar (har för mig detta var mellanbudgeten).

Det andra jag hittade som jag verkligen gillade var en mix, det var en topp från Ginnis www.ginnis.com (nr G887) och en kjol från pappilon tror jag de heter (är osäker på stavningen), den var lik den kjol som tillhör Ginnis toppen men mer a-linje formad och vidare, tycker jag är snyggt.

Om du bor nära stockholm finns det ju en massa alternativ där. Min kompis köpte en klänning på Thalia ( de syr där) och hon bestämde sig bara tre veckor innan och en kompis hittade sin klänning på PA design (tror jag de hette) en liten och proffsig syateljé två månader innan, hennes var redan sydd men de hade kunnat sy en ny annars. Båda klänningarna kostade runt 6-7000 tror jag så det blir kanske lite dyrare om man har bråttom... Men himla snygga klänningar de fick tag på i alla fall!

• Ängla

Vi tar emot anmälningarna själva förresten, vi hade inget annat alternativ kände vi för våra föräldrar har mycket att göra precis som vi! Så det blir mycket som telefonen kommer ringa till oss sen framöver.. (vi skickar ut inbjudningarna under januari)

• Mno

När går era anmälningstider ut?!?!

Tackså mycket Änlga på tipsen!!

• sara&gustav

14 februari, på alla hjärtans dag, går vår anmälningstid ut.

Svar på tråden Aprilbrudar 2006