• Sanasol

Schalins i VITT guld...?

Någon av er som har schalins ringar i vitt guld, jag har funderat på att ha i vitt guld nämligen och de ringarna jag bestämt mig för är från schalins.

Någon som har dem och har haft dem ett tag? Har de gulnat/mörknat mycket? Kvalitet??

• Svar på tråden Schalins i VITT guld...?
  • Blivande Jacobsson

Den allmäna uppfattningen verkar vara att de ska gulna lite men jag tycker att våra snarare blivit lite gråare. Nu ska vi rhodinera om dem, två år efter inköpet.

• 26maj2007

jag har varit inne och frågat om Schalin ringa de är lika bra som alla andra vitgulds ringar. för ca 2-3 år sedan hade de problem med vitguldsringarna då de gulna inom ett år. i smycka butiken sa de att vitguldsringar ska rhodineras ca varannat år.

• rosenlina

hej vi har både förlovnings rinagar å vigsel ringar i vitt guld från Schalins
    dem tycker jag e jätte bra men man måste rhodira om dem nåt år då åd å!

• Sanasol

Jaha, vad kostar det då?

• Blivande Jacobsson

ca 250/ring och då blir de som nya!

• Sanasol

Okej, kanske kan vara värt det ändå! Hade nästan uteslutit vitt guld eftersom jag trodde att det skulle bli så himla fult och att det skulle kännas så jobbigt! Fast eftersom jag mest använder silver till vardags passar ju vitt guld bättre in... tänkte jag! :)

• Sanasol

Schalins vägrar ju tala om vilken palladumhalt de använder sig utav, någon som varit med om att ringarna har blivit gula istället för gråa i guldet?

• FiaLottis

Jag har väl tyvärr lite sämre erfarenheter av schallins ringar. Våra ringar har blivit väldigt gula och behöver rhodineras om. Jag tycker att det märktes skillnad ganska snabbt och har ingen lust att ha en vigselring i denna kvalité. Kommer därför köpa ny förlovningsring när jag köper vigselring, hos en guldsmed som anger vad han har för palladiumhalt i sina ringar. Det gör ju inte Schallins vilket jag tycker tyder på att de har något att dölja...

• Seinfeld

Jag har Schalins och har haft dem i ca: 1 år, de är fortfarande jättefins men jag ska också rhodinera om den nu till vigseln. men jag är mycket nöjd me mitt val och tycker att Schalin har fina ringar!

Svar på tråden Schalins i VITT guld...?