• Sanasol

2007-07-07!!

Är det fler blivande brudar och brudgummar som bestämt sig för detta otroligt fina datum?

Hur långt har ni kommit i planeringen??

Vore spännande att utbyta tankar och ideér kring planeringen med andra som ska gifta sig då!!

• Svar på tråden 2007-07-07!!
  • Sanasol

Vi planerar igenom det mesta innan vi köper något. Så kommer det bli även med det här. Just nu är det ringarna som ska fixas först och främst eftersom vi ännu inte har några förlovningsringar.

Gällande allt annat känns det som om det får vänta tills man bokat kyrka och lokal och vet vad man har att utgå ifrån. :) Ni då?

• Birgittabruden

Jag har tyg till min klänning sen tidigare, så det är ordnat. Och så har jag köpt ett halsband och börjat göra en tiara. Förmodligen kommer jag att göra 2-3 kronor/tiaror och se vilken som blir bäst till klänningen.

• Sanasol

Vad roligt att du gör själv! Jag kommer antagligen inte att ha någon tiara eller något sånt. Det jag antagligen kommer göra själv blir inbjudningskorten! :) Har ni börjat fundera på sånt ännu?

• Birgittabruden

Jag har gjort en lite skiss på ungefär vad det ska stå på inbjudningarna, och bestämt färger. Kanske gör ett par olika varianter innan jag bestämmer mig.
    Jag vill gärna att tack korten ska se lika dana ut, så jag kommer nog att fundera på det samtidigt.

• Sanasol

Jo, färgtema för hela bröllopet har vi också bestämt och börjat fundera på vart man kan ta upp det. Vi ska ha gammelrosa och ljusgrått. Rosa kommer ju självklart alla blommor vara, och ljusgrått har vi tänkt ta upp i hans plastrong samt i bordsdukarna. Inbjudningskorten kommer självklart gå i grått och gammelrosa också. Sedan tänkte jag att ha blockljus i färgerna på borden. :)

Kan du komma på något mer där man kan använda temat?

• Birgittabruden

Antar att ni ska ha festprogram också, så de kan ni ju också ha i de färgerna. Sen kanske det är kul att ha samma färger på gästboken, och när ni gör ett fotoalbum i framtiden kan ni ju ha det också i samma färger, så ni får rätt "bröllopskänsla" på det.

• Sanasol

Jo, det är klart. Alla trycksaker kommer ju att gå i de färgerna. Grå kommer ju vara dominerade just i det fallet, då blir det en smakfull kombination. Vart var det ni skulle gifta er?

• Birgittabruden

Vi gifter oss i Växjö, eftersom vi båda kommer därifrån.

• Sanasol

Ja, då är det ju lätt att komma fram till en plats :)

• Birgittabruden

Ja, det är väl ingen som kan protestera direkt. Det var inget svårt var med kyrka heller, eftersom det bara finns en som vi båda känner att vi har en relation till. Dessutom finns det en underbar präst där, som vi hoppas kommer att vilja viga oss.

Svar på tråden 2007-07-07!!