• Sanasol

2007-07-07!!

Är det fler blivande brudar och brudgummar som bestämt sig för detta otroligt fina datum?

Hur långt har ni kommit i planeringen??

Vore spännande att utbyta tankar och ideér kring planeringen med andra som ska gifta sig då!!

• Svar på tråden 2007-07-07!!
  • Sanasol

:D Roligt att vi är fler!! Vårt bröllop är hemligt det är bara tärnan som vet om det ännu förutom jag och blivande mannen! Vi har tänkt att berätta för våra föräldrar till sommaren, det känns som lagomt!

Det är länge kvar men det känns ändå roligt att planera inför den stora dagen!!
    Har du börjat kolla på klänningar?

• Kirsto

*fnissar lite* Jag har inte kunnat hålla mig helt tyst... Marskalk med sambo, tärna och en av mina närmaste kompisar vet. Kan snart inte hålla mig längre för mamma och svärmor heller (som båda har frågat om det inte kanske är dags snart. Beror kanske på att vi har varit förlovade i mer än ett år nu.)

Har inte kollat på klänningar. Har tänkt lite, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Plus att jag räknar med att jag tycker annorlunda om två år. Och storleken har en tendens att variera på mig..

Däremot har vi designat inbjudningarna och köpt material. Ska bli SÅ KUL att göra dem klara. (Själva texten är dock inte komponerad. Vore ju t.ex. trist att säga fel festlokal till gästerna...)

• Sanasol

Det är ju så roligt, man är ju så lycklig att man bara vill berätta för alla!

Jag kollar klänning, men kommer inte att köpa någon förrän just innan bröllopet. Har dock en klar bild för mig ungefär hur jag vill ha det!

Vad har ni för förlovningsringar? har du funderat på hur du ska komplettera den med vigselring?? Vi ska förlova oss ganska snart (tror jag!) och har bestämt alla ringar med en gång, är urnöjd!!

• Kirsto

Håller med dig!!

Vi har släta raka vitguldsringar (3 mm breda? *gissar*). Tror jag vill ha en likadan till fast med en fyrkantig sten i.

(äter sen middag nu, så blir borta ett tag.)

• Sanasol

:D Låter som fina ringar! Vad är det för märke? Jag har just uteslutit vitguld från min lista eftersom de ringar jag kollat på (schalins) verkar ha så dålig kvalitet på vitguldet! Men rött guld är fint det med, förlovningsringen blir med 6 st stenar i tre rader 5mm bred och vigselringen en 2,5mm bred med 14 st stenar som täcker halva ringen! De är så vackra tillsammans!

• Kirsto

Vi beställde ringarna på Lyckoringen (butik på Östermalm), så det är inget märke utan en guldsmed som gjorde dem. Så här i efterhand hade jag gärna valt titan istället, men de var så dyra i jämförelse när vi tittade. Har dock hittat väldigt billiga titanringar på nätet nu, men vad ska man göra. Blev så glad för ringen jag har så man vill ju inte byta nu.

Kul att du är nöjd med ringarna!

• Sanasol

Det kan säkert bli snyggt med en i vitt guld och en i titan som är lite mörkare! Tror det blir råfint! Finns en snygg med fyrkantig sten på titanringar.com

• Sanasol

den ringen kollade jag på innan jag hittade mina!! :)

• Kirsto

Den har jag också tittat på. Den är just råfin!

• Sanasol

Tror den skulle passa jättebra ihop med en slät vitguldsring. ÄR den rodinerad eller ej?

Svar på tråden 2007-07-07!!