• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Marie06

E+P

Kan du komma på fika någon dag eller du bor uppåt landet? Vore trevligt att träffas.

• Gumsigos

Hej Allihopa!

Nu e ja här igen :D

Va ett tag sen sist, känns det som, ni hinner skriva en hel massa ;)

Välkommen hem Sanna, jag längtar efter att få höra din bröllopsstory!!

På tal om fika jag kan på lördag om det är någon annan som kan då...

Nån som ska ner till Malmöfestivalen förresten?? Jag är sugen, men e ju inte så kul att gå själv;) om nån e sugen så kan vi ses där nere, ja e ju redan där.

Jag ska maila Jan Videvik ang fotografering, tänkte kolla priser o så. Vi kan väl lägga ut dem här sen så kan alla se.

När vill ni träffas annars nästa gång?? Den första och speciellt den andra kan jag inte, är satt på att jobba övertid...men det blir ju lite kosing så det får väl gå ;) Vi kan ju ta en stund mitt i veckan me, kan ju försöka komma ifrån lite tidigare någon dag.

Oj vad långt det blev, men det e ju klart, jag hade ju lite att ta igen, eller hur! :D:D

• Min-Ah

Usch! Kan inte sova!
    Får knalla till sängen och försöka igen!

Skall som tur är inte börja förrän kl 14.00 i morgon... "Nattsudd", bara, Öh!!

Så fort jag har mera koll på mina arbetstider, så skall jag nog lyckas få loss någon tid att träffa er! Saknar er ju!
    Är så kaotiskt med all schemaläggning denna veckan! (Därför jag inte kan sova, grrr! )

• Sanna0806

Tjenixen!

Min-ah, du kan pusta ut, det är jag som är gamlingen i gänget, redan fyllda 32

Fotograf ja, det är inte lätt. Så här i efterhand kanske man borde satsat pengar på det, men det kändes så himla mycket med 6-8000 kr för en timmes jobb.

Vi hittade en bekant till en kollega som jobbar på All-foto, Daniel heter han. Jättetrevlig och inte dyr, tog tusen kr för själva fotograferingen, sedan får man köpa bilderna utöver det. Fotograferingen gick dock väldigt snabbt, ca 20 minuter och han har ingen studio ifall det blir dåligt väder, det måste man fixa själv. Han hade inte några egna idéer utan man fick själv tala om litegrann hur man ville ha det.
    Samtidigt tror jag att man får lite det man betalt för. Sparar man in pengar på professionell fotograf så får man räkna med att det inte blir perfekt.

Har inte sett bilderna än, han sa att det blev ca 40 bilder och minst tio av dem skulle bli riktigt bra, så nu är jag väldigt nyfiken

Har för mig att Fredrik (eller Johan) tog 1200-1500 i bara lördagstillägg och att det kostade ca 800 kr extra för att åka ut till Åhus, har till och med för mig att det var enkel resa, men är osäker.

Visar mina bilder när vi ses igen, kanske blev de jättefina, hoppas hoppas hoppas!

• Sanna0806

Dock ska jag säga att vår fotograf hade kommit tidigare till vår plats och rekat fina ställen för att fotografera. Det lät kanske som jag tyckte att han var dålig och det är inte sant.

Han var mån om att det skulle bli bra och jag tror inte att han hade slutat fota om han inte vetat att det var ett antal bilder som var bra.

Men en dag som denna vill man kanske ha lite mer direktioner och initiativ från fotografen eftersom man själv är smått förvirrad av allt som sker.

• Sanna0806

oj oj oj vad jag skriver konstigt!
    Det är inte min kollega som jobbar på Allfoto, utan fotografen Daniel. Men det kanske ni redan fattade...?

• Marie06

Sanna0806
    Det ska bli spännande att se dina bilder Sanna, kan du inte komma med på någon träff snart?

Min-Ah
    Har du landat efter bröllopet än? Du verkar ha fullt upp. Nu har jag fixat bil så snart kommer jag och hälsar på igen. :)

• E+P

Marie06:
    Jo, jag vill jättegärna komma på en fika någongång! Bor i Färlöv, så det är ju hyfsat nära. Skulle varit med på träffar med er innan men har jobbat då.

• Min-Ah

Sanna!
    Då är vi två "de äldsta" här i tråden, hi, hi! Jag är född 1973 - är du med det?
    Gamla och visa gummor, he, he!!

• Min-Ah

Är mycket nu med jobbstart och schemajox... Puh!
    Måste äta (en sen) frukost nu och sedan köra till jobbet!
    Vi har extramöte idag för att vi ska kunna få ihop våra scheman...

Så fort jag vet mer om mina arbetstider så är det lättare för min del att boka in en BT-träff!

E+P!
    Färlöv är ju ganska nära, ja!
    Skulle vara kul att få träffa dig med!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!