Tjenixen!
Min-ah, du kan pusta ut, det är jag som är gamlingen i gänget, redan fyllda 32
Fotograf ja, det är inte lätt. Så här i efterhand kanske man borde satsat pengar på det, men det kändes så himla mycket med 6-8000 kr för en timmes jobb.
Vi hittade en bekant till en kollega som jobbar på All-foto, Daniel heter han. Jättetrevlig och inte dyr, tog tusen kr för själva fotograferingen, sedan får man köpa bilderna utöver det. Fotograferingen gick dock väldigt snabbt, ca 20 minuter och han har ingen studio ifall det blir dåligt väder, det måste man fixa själv. Han hade inte några egna idéer utan man fick själv tala om litegrann hur man ville ha det.
Samtidigt tror jag att man får lite det man betalt för. Sparar man in pengar på professionell fotograf så får man räkna med att det inte blir perfekt.
Har inte sett bilderna än, han sa att det blev ca 40 bilder och minst tio av dem skulle bli riktigt bra, så nu är jag väldigt nyfiken
Har för mig att Fredrik (eller Johan) tog 1200-1500 i bara lördagstillägg och att det kostade ca 800 kr extra för att åka ut till Åhus, har till och med för mig att det var enkel resa, men är osäker.
Visar mina bilder när vi ses igen, kanske blev de jättefina, hoppas hoppas hoppas!