• vit tiger

sugmärke! på svensexan!!

sitter här och måste skriva av mig. min m2b hade sin svensexa igår. ville att den skulle vara lika kul å trevlig som min möhippa så att vi kunde skratta tillsamans med varandra. NÄ han kommer hem med ett fett sugmärke på halsen. gifter oss om en vecka vill inte se den nu när vi ska mysa tillsammans. är rädd att den ska synas på bröllopsbilderna!!! vill bli gla å kär igen..

• Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!
  • Imperia

Vit tiger:
    Skönt att allt är okej mellan er nu. Hoppas ni får en underbar bröllopsdag!

• Lippi

Nonika, Dahann :

Känner ni några strippor?

En av mina barndomsvänner jobbar som strippa i Malmö och genom henne har jag träffat många av hennes arbetskamrater.

Jag kan ärligt säga att ingen av dem mår dåligt. Ingen av dem går på droger. Och framför allt DE TRIVS med sitt arbete. Så det är bara elakt förtal att "de flesta har problem med sin självkänsla/egenvärde och mår ofta dåligt av ?arbetet?." Det är starka kvinnor det handlar om. Människor vi inte behöver tycka synd om.

Så länge inte de kvinnor som arbetar som strippor tycker att det är kvinnoförnedrande, varför ska andra lägga sig i. Det är knappast samma sak som tvångsprostitution.

• LeeLoo_

Lippi
    måste hålla med dig i ditt sista inlägg, jag känner flera stripper som absolut inte har dålig "självkänsla/egenvärde" eller "mår ofta dåligt av arbetet" .dom är som du säger starka å självsäkra kvinnor!

• 11 juni 2005

Ett sugmärke på halsen hmmmm....ja det kunde ju ha varit värre - men om han skäms så .......skulle jag undra om det inte fanns mer i kistan....

Jag är inte svartsjuk av mig, inbte min make heller, jag tror inte att jag skulle ha blivit arg av ett sugmärke efter svensexan - om inte han hade betett sig konstigt över det...

• 11 juni 2005

sugmärke och striptease tycker inte jag är jämförbart. Att gå på "porrklubb" tyclker jag är att ha en nedvärderande kvinnosyn - ett sugmärke är ju bara trams - knappast något någon rimligen Kan gå igång på....

• Lippi

Porr och striptease är inte samma sak!!!

Så porrklubb är ett hårt ord även om det står innanför situationstecken.

• Lippi

Sen kan ju inte jag se något fel med kvinnor som vill jobba i porrbranschen heller förstås.

Förstår inte hur det kan vara nervärderande för en människa som själv valt sitt yrke.

• Forsfors

vit tiger: vad bra att ni är sams igen. Njut av semestern och bröllop och hela fadderuttan. du får väl sugmärka din nyblivne man rejält på bröllopsnatten sen

fast jag måste säga att det är respektlöst mot den som ska gifta sig att göra ett sugmärke på honom, tänk om du hade varit jätteosäker och svartsjuk, då kanske det hade förstört massor för er. hade någon sugmärkt min sambo så hade jag blivit svinarg på den personen därför att jag vet att sambon hade blivit jätteledsen av det, det är ett övergrepp det också, tycker jag.

• Forsfors

11 juni 2005: JAG hade nog betett mig jättekonstigt över ett sugmärke därför att jag hade tyckt att det kändes äckligt att någon gjort det på mig, och jag hade nog känt mig skyldig över det också. har blivit ofrivilligt kysst trots att jag sa ifrån och killen visste att jag hade pojkvän och jag kysste inte tillbaka och ändå så kände jag mig jätteäckligast i världen och skyldig, fast inget mer hände. jag betedde mig säkert megaskumt när jag skulle berätta för killen också, man kan känna siog skyldig för de minsta skitsaker som man inte behöver ha samvete över, så det är inte säkert att man gjort något bamsefel bara för att man skäms.

• 11 juni 2005

Fast Forsfors - Du hade säkert sagt det ungefär på det sätt Du beskriver det nu och då hade det säkert varit ok för Din pojkvän. Sedan håller jag med - JAG hade inte tyckt att det hade vasrit OK om mina väninnor hade utsatt mig för sugmärken från okända killar eller kända också för den delen ) för det är INTE jag. Jag hade blivit jättebesviken på dem om det hade varit en del av min möhippa....

Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!