• vit tiger

sugmärke! på svensexan!!

sitter här och måste skriva av mig. min m2b hade sin svensexa igår. ville att den skulle vara lika kul å trevlig som min möhippa så att vi kunde skratta tillsamans med varandra. NÄ han kommer hem med ett fett sugmärke på halsen. gifter oss om en vecka vill inte se den nu när vi ska mysa tillsammans. är rädd att den ska synas på bröllopsbilderna!!! vill bli gla å kär igen..

• Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!
  • Gerda

Jisses Lippi vad du är upptagen med att stämpla oss här som iaf har bestämt oss för gränserna i ett förhållande! Lugna ner dig lite. Vi säger bara vad vi tycker, vad vi anser om situationen... kan det inte räcka med att du har sagt ditt utan att dra en massa förhastade slutsatser om OSS?!

"Fuffens för sig" verkar mer vara du som accepterar en man med fuffens för sig. För mig duger endast det bästa! En som respekterar mig i allt vad han gör. Man kan ha kul utan att såra sin partner.

• Marlean

En liten undran bara: Vad är det som säger att det inte är en killpolare som gett sugmärket bara för att djävlas? Har inte läst hela tråden men... jag hade nog lyssnat på honom mest.

• manzanita

hej nu måste jag också göra mig röst hörd här.
    som jag förstår det, tycker lippi att det är ok att ha sugmärke, lapdance vid svensexa, då ska man tåla det-men inte annars? eller? antingen är det ok eller inte, oavsett svensexa tycker jag!

jag förstår vad du menar åndå lippi-själv tycker jag att: ok, om min fästman går på en lapdance någon gång (vilket lär hända för mina kusiner måste göra det minst en gång med alla manliga-ibland kvinnliga medlemmar av familjen..så det kommer väl vid nästa släktträff..) om han väljer att göra det, fine jag bryr mig faktiskt inte så mycket.
    för det mesta är det se men inte röra som gäller vid en lapdance.
    MEN om han skulle börja gå varje helg för att få sig en lapdance, nej då är det INTE ok. kanske tycker ni att det är dubbelmoral att få gå en gång men inte mer. men jag tycker inte det. visserligen är det synd att det överhuvudtaget ska existera strippor men det är en annan diskussion tycker jag.

sen så är ju sugmärken överhuvudtaget inte accepterat (personligen, alla får ju tycka vad de vill..) det finns inga ursäkter, vaddå du var så full att du inte märkte att en brud sög på din hals? hmm, kanske. det beror på kille, förhållande, tillit etc etc.

men jag tycker inte att det är ok att acceptera vissa saker bara för att det är en svensexa. jag skulle inte låta ngn kille gå loss på min hals under min möhippa. eller ngn annan kväll heller för den delen.

lesdsen att det blev lite långt..

• Snuttepuff

Lippi
    Men lägg av nu! Är du här för att provocera eller? För det är precis på det viset du skriver. Det är väl ingen som sagt något om att hon tror att han legat med tjejen. Det hittar du på själv i ditt eget huvud, säkert för att provocera. Det handlar väl för tusan inte om att nån är osäker på sig själv! Hon blev ledsen för att han tillåtit ett sugmärke och är orolig för att det ska synas på bilderna. Thats it! Det verkar som om man måste tala klarspråk för att du inte ska hitta på egna versioner av vad som skrivits. Lugna ner dig nu och ta det för vad det är. Vit tiger skrev här för att få stöd och för att få skriva av sig. Inte för att bli kallad osäker av nån hon inte känner. Och kom nu inte dragandes med att "det här är ett forum och här får man uttrycka vad man känner". Visst, ingen kan stoppa dig från att göra det, men kan du inte va lite schysst när nån har det jobbigt. Snacka om att slå på den som ligger.
    Så kom igen nu då, Lippi. Få se vad du kan hitta bland det jag nu skrivit att vända på. Hittar du nåt att anmärka på? Ja alltid finns det väl något att överanalysera.

• Lippi

Hej alla som tycker att jag har fel.

Först och främst måste ni väl hålla med om att svartsjuka bottnar i osäkerhet. Eller...?

Sen är det inte som jag försöker göra TS upprörd. Men svartsjuka är ju ett ganska kännsligt ämne och det är inte så konstigt att många blir upprörda när det diskuteras.

Jag säger bara vad jag tycker. Och budskapet är just "MAN FÅR INTE ETT SUGMÄRKE AV NÅGON HÄRLIG UPPLEVELSE". Man får det när någon busar(jävlas) med en. Därför tycker jag inte att man ska ta ett sugmärke så hårt.

Sen är det just det faktum at jag och min M2b vet exakt var vi har varandra som gör att jag inte behöver vara svartsjuk. Skulle han komma hem med ett sugmärke så vet jag att det inte uppkom för att han hade något fuffens för sig. Jag litar på honom och han på mig.

• tessideluxe

Personligen har jag ingen aning om hur hennes kille fick sitt sugmärke. Det vet nog bara han och de som var där. Kommunikation med mannen i fråga kanske skulle vara på sin plats?
    Snuttepuff: Ditt inlägg är precis lika otrevligt och provocerande som Lippis. Kanske du också ska ta och tagga ner lite?
    TS: Som jag ser det har du två val: antingen låter du sugmärket förstöra bröllopet och kanske också äktenskapet. Eller så går du vidare nu när du visat att du blev ledsen. Förhoppningsvis gör han aldrig något liknade igen. OM du inte kan släppa att han fick ett sugmärke på svensexan, kanske ni inte borde gifta er.

Tjejen som kanske gjorde sugmärket på din kille tycker jag inte behvöver dras in alls. Det är hans ansvare att säga nej.

/Tessi

• Annica_B

Marlean och några andra:
    Ni undrar om det inte är någon av kompisarna som satt sugmärket på honom för att jävlas.

Vill bara tydliggöra att TS har skrivit i tråden att han erkänt att det var en tjej och hans förklaring var att han var full.

Jag hade också blivit skitledsen och besviken om nåt sånt hade hänt mig. Jag hade också blivit ledsen om han hade fått en strippa... JA, alla ni som kommer att fråga: Har du dåligt självförtroende? JA DET HAR JAG! Jag är inte nöjd med min kropp som långt ifrån ser ut som en fotomodellkropp. OCH?? Vad ger er rätten att förakta en person med dåligt självförtroende? Min m2b är underbar med alla sina komplimanger. Han får mig verkligen att förstå att han ÄLSKAR min kropp. Men varför skulle han då behöva glo/ta på någon annan (syftar på strippor/lapdance) ??? Så ja, jag skulle bli ledsen om det hände.

• Ellte

Om min man kom hem med ett sugmärke efter svensexan hade jag förutsatt att det var nån av hans kompisar som gjort det. OM det inte varit det utan det varit någon tjej hade jag blivit skitsur.

Jag ÄR nämligen svartsjuk, inte sjukligt men dock...och min man vet om det. Jag kontrollerar inte honom på något sätt och han har flera kvinnliga vänner och småflirtar på krogen precis som jag och det är helt okej, så länge det är öppet. Skulle han däremot komma hem med ett sugmärke och vara hemlighetsfull om det skulle jag INTE kunna ta det bra alls...

Det är en fråga om tillit precis som Lippi säger... Däremot verkar vi inte alls ha samma "krav" på den där tilliten. För mig måste den innehålla respekt från den andres sida. En tillit trots brist på respekt från partnern låter jättekonstigt i mina öron...

SÅ, slutligen, TS jag förstår verkligen att du är ledsen och besviken och tycker absolut han ska SKÄMMAS som f-n och dessutom komma med en fullständig förklaring! Sedan, som flera har sagt, ett sugmärke är knappast spår av en erotisk upplevelse utan något som är gjort "på skoj". Det går säkert bort (eller går att sminka över) och förhoppningsvis kan du om några dagar ta det med en klackspark, pika honom lite och sedan glömma bort det :)

*kram*

• Frances

Maste bara inflika.

Jag har forstaelse for att alla ar olika, men ville bara ge min syn pa saken:

Jag skulle inte alls bry mig om min sambo hade fatt sugmarke pa en svensexa eller haft en strippa/lapdance (Annica B, det ar strikt forbjudet att TA pa strippor som ger lapdance) utan tyckt att det var kul. Jag har bra sjalvfortroende och vet att vart forhallande ar starkt och att han bara alskar mig och absolut ingen annan - att BLI ATTRAHERAD till andra ar ju svarare att undvika, jag tror att de som sager att de aldrig ens skulle kanna attraktion till andra ljuger. Det ar manskligt!

Och sjalvklart litar jag till tusen procent pa honom och VET att han inte gor nagot, och sen om han blir k*t ute vet jag att han kommer hem ;)

Jag tycker PERSONLIGEN (OBS: jag sager personligen!) att detta ar en sundare installning, mindre brak och svartsjuka och mer oppenhet i forhallandet.

Jag skulle jattegarna vilja ha en manlig strippa och en lapdance av en kille pa min mohippa, mest for att jag aldrig sett nagon/upplevt nagot sadant innan och det verkar vara en kul grej. Och jag vet att min sambo bara skulle skratta och bett mig ga och ha roligt.

Jag forstar dock TS i att hon inte vill att sugmarket ska synas pa brollopskorten, jag skulle inte heller vilja det, men skulle med ett skratt tvinga honom att anvanda concealer... jag tycker mest att det ar ett festligt minne :)

• Frances

MEn alltsa det dar med tillit, JAG LITAR pa min sambo sa jag VET ocksa att om han kommer hem med ett sugmarke pa halsen efter svensexan att han liksom inte hoppat i sang med srippan... sa jag skulle skratta bort det hela som ett svensex-skamt. Jag menar, jag vet att nagra har jamfor sugmarke pa krogen med sugmarke pa svensexan, jag tycker att det ar superkonstigt... SJALVKLART ar det annorlunda pa svensexan an ute pa krogen; man ar ju lite galnare, lite vildare, och det finns en forklaring - personen som gjorde det vill ju javlas just PGA att det ar hans svensexa! Inte manga gor det ute pa krogen en vanlig fredagskvall for att javlas liksom.

Darmed inte sagt att ni som blir svartsjuka inte litar pa era man, men bara att i mina ogon sa finns det ingen anledning att bli svartsjuk :)

Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!