• vit tiger

sugmärke! på svensexan!!

sitter här och måste skriva av mig. min m2b hade sin svensexa igår. ville att den skulle vara lika kul å trevlig som min möhippa så att vi kunde skratta tillsamans med varandra. NÄ han kommer hem med ett fett sugmärke på halsen. gifter oss om en vecka vill inte se den nu när vi ska mysa tillsammans. är rädd att den ska synas på bröllopsbilderna!!! vill bli gla å kär igen..

• Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!
  • Modestie

Tessideluxe: Ja visst, p'rr har alltid funnits om du med det menar t ex grottmålningar på nakna personer man funnit eller kort med målade nakna personer ...? Men alltså, p'rren idag är ju med VERKLIGA personer, jag tycker inte det är jämförbart. Och än sen då, inte kan man väl rättfärdiga allt i världen med att det har ju alltid funnits därför ska det finnas kvar...? Krig har också "alltid" funnits och kvinnorförtryck som t ex slöjbärande mm är även det långlivat, men inte ska vi väl därför hävda attd et är bra och bör finnas kvar...?

Jag har väldigt svårt att klara av att se en hel p'rrfilm pga att jag blir så illa berörd, men jag har sett en del och jag tror visst det kan finnas en liiiiten minoritet kvinnor som gillar det de gör. Men det finns massvis med människor som gillar att göra destrukriva saker med sig själva. Det är ingen orsak till att ex ha kvar strippklubbar, tycker jag. Det är ingen mänsklig rättighet sa s, inget nödvändigt i ett samhälle. På samma sätt är jag emot droger (även alkohol) och annan s*t , oavsett hur länge den har funnits.

• Meddelande borttaget
  • ellinor1

ok förlåt det var jag
    han var så sexig

• Lippi

Modestie:

Du försöker få det till att jag är för prostitution och det är jag definitivt inte. Det är extrem skillnad på prostitution och striptease och porrfilm. Sen kan du väl inte genom mina inlägg fått det intrycket att jag tycker att de som blivit uttnyttjade som barn och sen fortsätter som vuxna gjort ett eget val. Då får du nog läsa alla mina inlägg igen.

Det är nog bättre att du bara drar slutsatser från det som jag faktiskt har skrivet. Och att du inte hittar på egna tolkningar. Det blir liksom fel då.

Menar du på fullt allvar att du aldrig fantiserat sexuellt om någon annan än din pojkvän? Jag är ganska säker på att det är otroligt unikt. Så vida ni inte är nyförälskade förstås.

• Modestie

Lippi detta var din senaste kommentar till mig:

Du säger att "strippklubbar skulle vara "inkörsport" till "tyngre" sexhandel".
    Så du menar att en stor del av de kvinnor som arbetar som strippor inte skulle ha något i mot att förnedra sig och prostituera sig, bara de fick pengar eller något annat för det?

Du känner ingen inom sexindustrin alls va?

Det är helt normala människor, som du och jag. De utför bara sitt jobb så länge det känns bra för dem och de flesta hade inte gått över gränserna oavsett hur mycket pengar som var inblandade

Lippi, utifrån ovanstående kan jag inte tolka det som att du är nästintill ingenting okritiskt genetemot strippindustrin. Du har slängt in att ingenting är svartvitt, men läser man mellan raderna eller rättare sagt de stora sjoken i dina texter där du hävdar att de är vanliga människor som inte går över gränserna oavsett betalning och dessutom att de gillar det de gör är det VÄLDIGT svårt att se att du inte är för sexindustrin...? Hur ska man tolka det du skrev till mig nu sist då tycker du? Som att du är himla kritiskt? Då får du nog vara liiiiite tydligare...!!!!!

Men okej, sorry om jag missuppfattat!

• Modestie

Och ju, LIppi, visst har jag fantiserat. Men mina fantasier skadar ingen och jag behöver inte betala någon för att få en fantasi i mitt huvud, sådant är gratis.

Och återigen, det är inte alls stor skillnad på striptease, porrfilm (som är inspelad prostitution) eller ren prostitution. Striptease är omgärdat av myter, men den tillhör sexhandeln, det är ofta samma tjejer som florerar i striptease som också ger "extra service" i de privata båsen på strippklubbarna (läs t ex Louise Eeek) det är självklart att dreglande flåsande karlar sätter en enorm press på dessa tjejer för att få dem att gå längre. Men en av myterna om striptease är att det är "glamoröst", man "dansar" och får bra betalt ungefär som att man är på disko och får betalt för det, men så är det inte. Inte enligt de jag känner.

• Lippi

Jag upprepar:

Du försöker få det till att jag är för prostitution och det är jag definitivt inte. Det är extrem skillnad på prostitution och striptease och porrfilm. Sen kan du väl inte genom mina inlägg fått det intrycket att jag tycker att de som blivit uttnyttjade som barn och sen fortsätter som vuxna gjort ett eget val. Då får du nog läsa alla mina inlägg igen.

Jag är för att kvinnor och män som VILL arbeta med porfilm och stripteaser ska få göra det utan att alla moraltanter får dåndimpen. Inget annat.

Hur ska det bli tydligare. Det står svart på vitt att jag är emot prostitution. Inget om att jag är emot det andra.

• Lippi

Inom vilka bolag känner du personer i sexbranchen? Strippföretag och porrfilmsproducenter eller filmbolag, svenska som utländska.

Svarar du på detta så kanske jag kan få lite mer insikt i varför du känner som du gör.

• Lippi

Vet du inte var dina vänner jobbar?

Eller gick du mitt i diskussionen utan att säga något.

• Modestie

Ja, jag gick faktiskt och la mig

Känner ingen som är kvar i sexbranchen numera, det var längesedan de var där så det kan jag inte svara på. Förutom en kvinna i sydamerika och där är ju maffian inblandad, om det är det du menar med "bolag", bättre än så är det inte.

F.ö tror jag det behövs moral i ett samhälle, det behövs även folk som får dåndimpen

• Lippi

NÄÄÄÄääää, jag menar inte att maffian är ett bolag. Ett bolag är samma sak som ett företag. Nästan alla porrskådisar är knutna till något bolag. Bara en väldigt liten grupp är frilansare.

Var jobbade de när de var aktiva?

• Lippi

Visst behövs moral i ett samhälle. Men moral är inte samma sak som att en person ska berätta för en annan vad den ska göra med sitt liv.

• Modestie

Lippi, jag menar att samhället inte bör vara uppbyggt på pengar som kommer ifrån sexuell verksamhet därför att vi vet ju av erfarenhet att kvinnor i sexbranchen oftare än andra har t ex drogproblem och det i sin tur skadar samhället ekonomiskt och socialt. Striptease och prostitution behöver inte vara sammanlänkade, men gränsen är ibland flytande. I båda fall handlar det om att kvinnor med sina kroppar tillfredställer mäns (och i vissa fall kvinnors) sexuella önskemål.

Kort sagt, jag tycker inte bara man kan se till sig själv och sin egen lilla del av världen, utan i ett längre perspektiv. Hur påverkar verksamheten samhället i stort? Ska samhället byggas upp med pengar som kommer av kvinnoexploatering? Vill kvinnor exploatera sig får de väl göra det gratis då eller på sin fritid.

• Lippi

Nej, samhället ska inte byggas upp med pengar som kommer av kvinnoexploatering.

Men sen går våra åsikter isär. Jag menar att de flesta kvinnor som arbetar som porrskådisar eller som strippor inte blir exploaterade. Utan har valt själva.

En människa som har gjort ett eget val kan aldrig bli utnyttjad.

Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!