Tessideluxe: Ja visst, p'rr har alltid funnits om du med det menar t ex grottmålningar på nakna personer man funnit eller kort med målade nakna personer ...? Men alltså, p'rren idag är ju med VERKLIGA personer, jag tycker inte det är jämförbart. Och än sen då, inte kan man väl rättfärdiga allt i världen med att det har ju alltid funnits därför ska det finnas kvar...? Krig har också "alltid" funnits och kvinnorförtryck som t ex slöjbärande mm är även det långlivat, men inte ska vi väl därför hävda attd et är bra och bör finnas kvar...?
Jag har väldigt svårt att klara av att se en hel p'rrfilm pga att jag blir så illa berörd, men jag har sett en del och jag tror visst det kan finnas en liiiiten minoritet kvinnor som gillar det de gör. Men det finns massvis med människor som gillar att göra destrukriva saker med sig själva. Det är ingen orsak till att ex ha kvar strippklubbar, tycker jag. Det är ingen mänsklig rättighet sa s, inget nödvändigt i ett samhälle. På samma sätt är jag emot droger (även alkohol) och annan s*t , oavsett hur länge den har funnits.