• vit tiger

sugmärke! på svensexan!!

sitter här och måste skriva av mig. min m2b hade sin svensexa igår. ville att den skulle vara lika kul å trevlig som min möhippa så att vi kunde skratta tillsamans med varandra. NÄ han kommer hem med ett fett sugmärke på halsen. gifter oss om en vecka vill inte se den nu när vi ska mysa tillsammans. är rädd att den ska synas på bröllopsbilderna!!! vill bli gla å kär igen..

• Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!
  • S&F

Jag måste bara säga: HÅLLER MED DIG LIPPI!!

Klart som korvspad att ni är överdrivet svartsjuka. Ett sugmärke! Klart irriterande om det syns på bröllopsdagen, helt självklart men i övrigt... Inte är väl ett sugmärke på svensexan hela världen. Ni måste skämta. Han tänker trots allt gifta sig med dig "vit tiger". Du kan nog utgå ifrån att det var ett sjukt inlägg på en svensexa och inget annat. Låt honom inte skämmas längre, njut nu av ert bröllopsplanerande och ert blivande liv tillsammans, annars kommer ni "hänga varandra" för minsta lilla i framtiden.

• lolabe

Jag håller med Frances, kan inte tycka att det är så farligt. Det är ju trots allt fråga om en svensexa och enligt min mening är det en lite "speciell" situation. OM nu min blivandes kompisar skulle hyra in en strippa till svensexan är hade jag faktiskt inte brytt mig särskilt mycket. Nu tror jag inte att de skulle göra det för det verkar inte riktigt deras stil och personligen tycker jag att striptease och dylikt är lite "B", men som sagt svensexor är till för att göra knasiga grejer. Jag menar, det är ju faktiskt fråga om ett skämt (om man nu kan kalla det så)! Därmed inte sagt att jag hade tyckt att det var ok att han sprang på strippklubb eller hade sugmärken i vanliga fall - självklart inte.

• Frances

lolabe ja det ar ju en helt annan sak, haller med! Skulle nog tycka det var skumt med sugmarken i vanliga fall och forstar inte alls hur folk kan jamfora...

• Nonika

Vad är en lapdance?

Jag tycker inte det är ok att komma hem med ett sugmärke efter en svensexa. Och det tycker inte min m2b heller.
    Sen kan det ju vara helt oskyldigt, på fyllan osv, osv...men det är ändå inte ok.

Vad skulle han (och andra killar) tycka om att tjejen kom hem med sugmärke efter möhippan?

• Pollymia

Hej alla!

Jag läste den här tråden förra veckan och reagerade precis som Lippi, klart överdrivet svartsjukt verkade det vara, enligt min åsikt. Det enda jag skulle reagera på var om sugmärket syns på fotona, det är klart trist.
    Jag visade min sambo tråden och förklarade att jag tyckte och skojade om att skulle han tvunget ha sugmärken så fick det vara från halsen och neråt. Självklart tyckte hans kompisar att detta var skitskoj och ett helt gäng av dem hade gjort sugmärken på hans mage när svensexan och möhippan sammanstrålade på natten.
    Han säger att kompisarna gjort det, jag tror honom. Hade det varit en strippa kunde jag inte brytt mig mindre.
    Han har valt att leva med mig och jag litar till 100% på honom. Därmed inte sagt att jag skulle glömma och förlåta om han var otrogen men hallå, det är svensexa, de brukar ju faktiskt gå ut på skämt och annat....

• Dahann

Jag är nog på gränsen till sjukligt svartsjuk, vet att det bottnar i dålig självkänsla och jobbar med det. Vet att det är ju egentligen förolämpande mot min m2b att jag inte ?litar? på honom när det egentligen är mitt eget värde jag inte litar på.

Men frånsätt detta tycker jag inte att striptease är OK, jag tycker att det är kvinnoförnedrade. Jag kan inte se det roliga i att någon skall ta av sig kläderna för pengar. Jag känner inte heller några ?lyckliga? strippor utan de flesta har problem med sin självkänsla/egenvärde och mår ofta dåligt av ?arbetet?.

Jag hoppas min m2b slipper striptease och om det nu är på hans svensexa kommer jag ta avstånd från hans vänner eftersom jag är emot deras värderingar/synsätt.

Mvh Moraltanten.

• Pollymia

Och alla ni som undrar; min sambo hade bara garvat om jag kommit hem från möhippan med ett sugmärke. Han vet att jag avgudar honom och ingen annan. Varför skulle jag annars gifta mig med honom?!

• Modestie

Jag hade inte accepterat ett sugmärke av en strippa, inte av någon annan heller, en så kraftig kyss är för intim för att okända ska få göra det på min man. Min gräns för "otrohet" går definitivt vid kyssar oavsett om det är för betalning eller ej. Min man ska inte kyssa andra och ingen annan ska kyssa min man, ser inget humoristiskt i det alls. Men normalt sett går ett sugnärke bort på 3-4 dagar, som lite tröst iaf...

• Modestie

måste tillägga en sak och det är att INGEN här eller någon annanstans kan komma och diktera om någon är överdrivet svartsjuk eller ej, det man känner det känner man, punkt slut. Om jag inte accepterar att min kille får sugmärken på svensexan, födelsedagskalaset, jobbfesten eller vad 17 som helst har jag rätt att bli sårad och förbannad, vilket jag skulle bli och det vet min man om. Han skulle inte heller uppskatta om jag kom hem med sugmärken, för jag är HANS och det har inget med självförtroende att göra. Det är inte fel på mitt självförtroende om jag inte vill att min man blir kysst av andra på halsen så han får märken, då är det fel på min mans omdöme om han överhuvudtaget hamnar där. Tycker det är en sorglig "trend" (fast så kanske det alltid varit..) att männen ska "leka av sig" på svensexorna och då är det i princip tillåtet med vad som helst, leka av sig kan man väl göra med varandra???!

• Snuttepuff

Ja visst var mitt inlägg lika provocerande som Lippis. Säger inget annat. MEN. Om vi tar Frances som exempel, som i grunden har samma åsikter som Lippi. Hon säger vad hon tycker och hur hon skulle reagerat på händelsen, men hon klargör också att hon inte tycker att nån annan reagerar "fel". Där har vi en bra forumskrivare. Lippi däremot gör ett påhopp när hon säger att vi andra har dåligt självförtroende och antyder att vi inte kan ha ett bra förhållande om vi är så "sjukligt" svartsjuka. Vad vill hon säga med detta? Att vi är sämre människor? Att vi borde göra slut med våra pojkvänner för att det kommer ändå aldrig hålla när vi e så pass svartsjuka?
    Om det skulle vara så att Vit tiger började förfölja sin man för att ta reda på om han var otrogen, eller skrek och grät dygnet runt över detta, då är man sjukligt svartsjuk. INTE om man blir ledsen och känner sig sviken pga detta. Jag blir skitförbannad när folk här är så jäkla arroganta och kommer med olika personliga påhopp jämt och ständigt.

Lippi
    Vad spelar det för roll om det beror på dåligt självförtroende? Det är inte det lättaste att bli av med. Tycker du att vi ska göra slut med våra killar pga att vi har dåligt självförtroende? Eller vad vill du uppnå med den kommentaren? Fattar inte. Att ha dåligt självförtroende är jobbigt som det är och det blir inte bättre av att nån trycker ner en ytterligare. Varför kan vi inte hjälpa och stötta varandra här istället? Varför blir du så provocerad av att hon blev ledsen när han kom hem med ett sugmärke? Jag tycker det snarare är det här beteendet som tyder på dålig självkänsla. Att ständigt behöva trycka ner andra för att hävda sig själv. Det är ju klassiskt. Jag tillämpar det även själv i vissa siyuationer när jag känner mig hotad.

Svar på tråden sugmärke! på svensexan!!