• Midsommardagsbruden

midsommardagsbrudens bröllop

Hej alla gulliga medsystrar på BT!

Titta gärna in på vår lilla hemsida och läs bröllopsberättelse och kolla bilder!

Skriv gärna i vår gästbok!

Tack till alla jag fått bolla ideér med och fått tips och råd av! Lycka till Ni som har Ert bröllop kvar!!!

goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop
  • Sanasol

Jo, man kommer nog känna sig otroligt fin. Å, vet du vad? Min sambo är ju en finurlig man. Nu vet jag inte alls vad han håller på med, men han har något i kikaren. Jag ska prova ut min storlek på ring, sen ska han fixa resten och jag får inget veta säger han... detta kan ju bli spännande! Jag som trodde det var julafton som gällde. :D

• Midsommardagsbruden

Mmmmm, låter mycket spännande!

Tro vad han hittat på?! Inget är roligare än överraskningar!! Vem vet du kanske blir bortrövad eller nå´t vilken helg som helst framöver!

Hoppas din första lektion gick bra! Har tänkt på dig idag! Saknar vårt eftermiddagssnack redan och det har bara gått en dag! Suck!

• Sanasol

Hej hej!!

Jo, det blir spännande.

Blev ingen lektion för mig idag, har haft migrän hela natten och sovit halva dagen. Känner mig lite matt efter det, men jag ska ta mig iväg i morgon. Och då ska jag ha matte med dem, det blir roligt! Känns lite dumt att bli sjuk redan andra dagen, men som min handledare sa; bättre nu än när vi kommit igång med allt! Så jag hoppas det ska gå bra, brukar bara ha såhär en gång per år så det var ju trist att det blev nu!

Vad gör ni hemma hos er idag då?

• Midsommardagsbruden

Usch för migrän och som du säger vilken olämplig tidpunkt! Men det är väl kanske med stress som den startar? Eller?

Vi har varit ute och rensat bort sommarens vissna blommor ur rabatterna så nu känns det lite höstfräscht på tomten. Blåser lite kallt men ändå härligt. Melwin var sååååååå hjälpsam.

Nu ska jag förbereda middagen snart, ingen spinning ikväll, vi ska på föräldramöte så storebror får natta ikväll till Melles stora glädje!

• Sanasol

:D Jo, men inget tillfälle är väl bra för det! Det är ju ruskigt otrevligt. Man vet inte hur man ska stå, ligga, sitta eller vad man ska göra för att det ska vara minst möjligt hemskt. Men men, ofta är det stress som utlöser det men vad som utlöser det hos mig vet jag inte precis. Har egentligen aldrig känt mig stressad när jag fått det, sist jag hade det var på jullovet och då var det ju hur lugnt som helst... men men.

M, föräldramöten! Det borde man vara med på nårgra så att man vet hur man ska hålla i dem sedan...

• Midsommardagsbruden

Ja det blir väl en del av den varan för din del sen när du kommer i yrkeslivet!

Själv ska jag spänna ögonen i de andra föräldrarna ikväll för att få fler att engagera sig i föräldrarådet, har suttit i ett år nu och tycker att det är jätteroligt, men vill ah fler från vår avdelning med! Haha, jag vet att dom kommer skruva på sig och titta ner i bordet, men nå´n ska jag tvinga med i alla fall!!!

• Sanasol

Ganska hemskt att föräldrar inte engagerar sig mera! Det finns en friskola här i Umeå och lir vi kvar här vill vi att våra barn ska gå där, det är väldigt engegerade föräldrar och sådär! Det är så man vill ha det, sammanhållning i föräldragruppen och engagemang för sina barn! :)

• Midsommardagsbruden

Det låter bra om man känner att man har tiden som behövs till det. Många ville oss till koperativt dagis men jag resonerar lite så här; den tid som man måste jobba(två dagar i månaden) samt städning och reparation av lokaler, krattning osv osv, den tiden lägger jag hellre på mitt barn enskilt. Tycker att de kommunala dagis som finns här i stan är helt suveräna. Det är klart att man starkare kan påverka i koperativ och friskolor men jag väljer ändå det kommunala alternativet och är en aktiv förälder genom att sitta i föräldrarådet t.ex. Ja, det var lite tankar och funderingar från lilla mig.

• Midsommardagsbruden

Hejsan svejsan!

Mår du bättre idag? Har du haft någon lektion ännu? Spännade att höra hur det gick i sådana fall!!!

• Sanasol

Hej hej!

Jo, visst finns det bra synpunkter i det du skrev. Men jag tänker såhär, i en friskola har de större press på sig att vara bra än i en kommunal skola, därför byts "dålig" personal ut och på så sätt blir det bättre kvalitet på undervisningen. Samt det andra, men engegerade föräldrar men det får man känna själv när man är förälder. Jag är ju inte det ännu, så det återstår att se.

Idag mår jag bra. Ska iväg och sjunga gospel ikväll, ska bli riktigt roligt! I morgon ska jag ha musik med barnen och det ska bli jättekul, har valt ut några roliga sånger som jag tror de gillar! Efter det ska jag även ha matte med dem, något som jag inte haft mycket av innan så det blir extra spännande!! :)

Vad gör du idag då?

Svar på tråden midsommardagsbrudens bröllop