• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • i höst?

Oj, vilken fart det varit på er här inne!

Jag börjar bli riktigt stressad. Egentligen är det inte så mycket kvar, men vi har fortfarande inte hört av prästen! De sa att han skulle ringa ca 1 vecka innan, men då trodde man ju snarare mer än en vecka än mindre! På måndag ringer jag och tjatar igen! Känns jobbigt att inte kunna göra klart vigselprogram! Har förberett, men kan ju inte börja skriva ut. Vill verkligen inte bli sittande kvällen innan...

• Still_A_Miss

i höst?: va jobbigt att ni inte fått träffa prästen ännu! Själv tycker jag att det är jätteviktigt att det känns bra med prästen - om inte, vill man ju få tid att försöka hitta någon annan.

Den vi har fått verkar jättetrevlig och rolig - vi har mailat lite grann och jag har fått tips och råd om vigselprogram. Hon är ganska ung - vilket jag bara ser som ngt positivt, då hon har ett lite mer modernt sätt att se på saker och ting.

• i höst?

Still_A_Miss:
    Det låter verkligen bra. Vet faktiskt ingenting om våran, men det blir säkert bra till slut... På nåt sätt lär man väl bli gift i alla fall ;)

• Still_A_Miss

i höst?: Det är jag övertygad om att ni blir

• joan

Oj oj oj, nu är det som sagt mindre än en vecka kvar!

Idag har nästan hela dagen gått till att skriva klart festprogrammet (nåja, nästan klart) och göra rispåsar, det är otroligt att allt tar en så lång tid.

• i höst?

Ja, nu börjar det dra ihop sig. Tycker att göra listan bara växer istället för att krympa... kommer på små saker hela tiden...

Nu har vi valt vals i alla fall! Det blir "Kärleksvals" med Carola. Fin text och lugn så den är lätt att dansa till. Ska ni bara spela en vals som ni dansar till eller tänker ni spela flera så de andra också får valsa?

• stressad brud

jag har tenta på tisdag, i musikteori (notvärden, klaver, notnamn, skalor, ackord mm) och jag vill inte plugga! jag vill tänka över så att jag inte har glömt något! och planera dagen, med sminkning håruppsättning, hämta blommor, fotograferas, vigseln. Kanske ska sätta upp ett schema så att man får lite tidsperspektiv?!

• joan

i höst? - ja, vi hade tänkt spela två valser, en som brudvals + en som alla kan dansa en hel vals till också.

Just nu har vi dock inte hittat en endaste vals som vi både gillar och klara av att dansa till (behöver en med låååångsamt tempo)
    så vi får väl se hur det blir med det tillslut.

• Junis

Vi ska också spela två valser har vi just bestämt! Till brudvals ska vi ha den traditionella "An den schönen blauen Donau" (fast en kortare version) och sen ska vi ha en "folkmusik"-vals efteråt som heter "Arvids vals" som finns på soundtracket till "masjävlar".

Den kortare versionen på brudvalsen finns på "Absolut Bröllop", kan rekommendera den för den går i ett lite lugnare tempo än orginalet också. Jag har dansat folkdans i många år men mannen är inte van så en annan får föra

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2