Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Lindha... surt att den var så dyr. Kan du inte tänka dig att sy upp hos eironora? Sömmerskan där är toppen!
Princess
hehe... om du hellre vill ha den andra klänningen så sats på den. Den där människan i Kina verkar ju vara lite.. koko....
Själv ska jag sy upp hos eironora, det får kosta
Idag har jag träffat "mina" barn! ska bli jätteroligt att jobba med dem - fast jag känner mig bra osäker ändå...
Yrvädret vad är du osäker på? Jobbet? Barnen? Hur gamla är dom?
Jovisst kan jag tänka mig att sy upp den. Men vad kommer inte det att kosta då? Yrvädret du som kommer sy upp hos Eironora, vad räknar du med att det kommer kosta?
Tänkte att jag kanske kan hitta nån sömmerska lite utanför Göteborg. Brukar ju vara lite billigare utanför stan.
Dom butikerna där jag varit och kollat på klänning, där har "mina" klänningar legat runt3-4500kr. På Johan´s verkade dom flesta kosta 5-6000kr.
Princess jag tyckte klänningen var JÄTTEFIN! Hur mycket är 50$?
jupp, nu har jag mailat och sagt att jag vill ha pengarna tillbaka..
lindha, om jag minns rätt så börjar priserna hos eironora på 3000 eller 3500..
och sen blir det med beroende på hur mkt det är att göra och hur mkt detaljer du vill ha... men den klänningen du visade här ju inte så jättemkt extra grejor.. dessutom vill du ju inte ha släp.. så..
det borde bli runt där din budget ligger... tycker jag ;)
lindha, det blir ca 400 kr..
sen kommer fraktkostnaden också.. men som sagt kostr den mig $100 så är det ca 800 spänn så det e ju ok också ;)
skulle det bli ända upp till $200 så är det fortfarande inte hela världen :)
jag hoppas bara att jag vinner den!!
Oj billigt! Hade jag inte varit totalt värdelös på engelska så hade jag kanske försökt mig på det jag oxå. ;)
lindha, jag e också kass på engelska
och uppenbarligen är de ännu sämre.. så..
Princess vet du vad Johan precis kom på... idag är det den 22:e... bara 8 månader kvar! :)
I know :D
alldeles för långt
Lindha
osäkerheten ligger snarare i förmågan att lära ut och förmedla kunskaper. Gör jag på rätt sått, liksom...
Jag frågade på eironora hur mycket hon skulle ha för att sy upp en klänning som jag provade när jag var där. (samma som princess visade på kortet från eironora) Halterneck, jättesläp och en massa broderier. Sammanlagt skulle det kosta mellan 5-7000 kr för den. vill man ha enklare så blir det själklart billigare. Från 2000 kr och uppåt tar hon.
Hur mycket kan du tänka dig att betala för din klänning?
Princess - hur ser ditt schema ut på fredag? Lust att träffas lite tidigare och gå till Ramona? Måste testa fler klänningar innan jag börjar fila på min egen....