Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Bra idé med att bestämma en återkommande dag Sista fredagen varje månad låter bra, då kan man ju boka in det en bit framöver redan nu
Härligt med en utflykt idag, det hade jag också viljat göra! Men, det blir jobb hela dagen och sedan kanske en svamprunda ikväll...
ninni7805
Denna gången följer jag inte med. Jag skall på semester och kommer förhoppningsvis vara ute i ett soligt Bohuslän nästa fredag. Har också anntecknat kommande fredagar i kalendern så att vi kanske träffas allihop nästa månadsslut!
vårbrud-06:
va härligt med semester :) håller tummarna att vädret blir fint så du kan njuta av solen!
trollvinter:
åhhhh en svamptur!!! va avis jag blir på dig med hus och skogen precis bakom... vill oxå!! ;) jaja, det kommer väl det med... har du hittat mkt svamp runt omkring er?
Nu behöver jag hjälp av er igen! :)
Det är så här; I mars frågade vi våra grannar som vi kännt i ca 1 år om dom ville vara Toastmaster och Toastmadame på vårt bröllop. Självklart kunde dom tänka sig att vara det! Vi blev jätteglada. Strax efter så blev tjejen gravid. Hon har blivit lite konstig och vi umgås nästan ingenting längre. Vi får lite panik på att hon alltid vet bäst, vad det sen än gäller. Och nu är ju hon som sagt gravid och ska ha barn i slutet på november. Kotten kommer alltså vara ca 5 månader på vårt bröllop. Men i samband med att vi skickar ut inbjudan så ska ju dom alltså ha barn. Och vi vill att dom som vill hålla tal ska kontakta Toastmaster/madame innan. Och man kan ju aldrig veta hur bebisen kommer bli. Ebba hade ju kolik i 4 månader så vi drog ut telefonjacket för att få vara i fred. Vi kunde inte tänka på något annat än hennes skrik och att försöka få sova nån timme ibland. Vi är alltså lite rädda att dom inte kommer hinna förbereda sig ordentligt. Och att... ja att det helt enkelt inte kommer funka. Vi har pratat med henne och hon säger att självklart löser dom det, men att ja det kanske kan bli tufft att vara sist kvar på festen och att ta emot alla (om det nu blir några) samtal om tal osv. Usch vi känner oss så osäkra! Har ett annat par som säkert ställer upp istället. Känns ju som att ifall vi ska byta så får vi göra det nu, försent att göra det i dec/jan när man vet hur bebisen är. Hjälp! Hur hade ni gjort???
ajajaj, knivig sits det där du..
men ärligt talat.. eg säger det sig ju självt..
du skall inte behöva känna oro inför din stor dag..
toasmastern är ju där för att backa upp dig (er) så att ni inte skall behöva göra massa saker själva och det skall ni också känna er trygga med..
uppenbarligen gör du inte det nu och då borde du väl egentligen inte använda dig av dem..
kruxet är ju hur du ska tala om det för dem.. du kan kanske inte göra så mkt mer än att du går varsamt fra, berätta hur ni hade det med Ebba, tala om att du är orolig för att det blir för mycket för dem med både bebis å toastmasteri :)
säg att du hellre vill se dem som gäster som har chansen att koppla av.. kanske kan de ha sin första barnlediga kväll??
eller så tar de med bebben och njuter av festligheterna ändå.. (I detta fallet inte dricka i samma utsträckning som de kan göra om de är barnfria... om hon nu inte fortfarande ammar... för då e det ju inte bra att dricka ändå.. jaja.. du fattar vad jag menar)
va mitt inlägg till ngn nytta?? eller bara snurrigt? :D
ninni7805
Tack! Jag håller tummarna jag också. Såg att det skulle regna tisdag - fredag men jag hoppas att de har fel... det har ju hänt förr =)
Lindha
Jag tycker att du skall prata med dem och berätta att du är orolig för att det kanske blir för mycket för dem. Du kan säga att du vet hur jobbigt det kan vara med små bäbisar och att du är rädd för att du lagt på dem ett stort ansvar. Då kan du ju se om de är helt emot att lämna ifrån sig uppgiften eller de lämnar ifrån sig den.
hehee princess vi tänkte nog ivrigt på det här bägge två. Ser ju ut som om jag är lite koko som svarar nästan samma sak, men jag började skriva inlägget innan ditt kommit upp. =)
Vårbrud :D
jo, men det känns som du uttryckte det bättre.. men men ;)
Princessdiamond
Jag tycker jämnt att allt man skriver låter bra i mitt huvud, men sedan skrivet ser det lite tokigt ut. Dessutom har jag väldiga problem med min stavning... =)
Sitter och tittar på prv efter lämpligt efternamn. Vi vill inte ta något av våra efternamn utan har pratat om att "starta upp vår egen släkt". Skulle ändå vara roligt att heta något som känns som vårt. Kan inte ni inte försöka komma på något fantasifullt?
Idag heter han Johansson och jag Mandorff kanske det finns något namn om man blandar ihop. Johansdorff låter ifs inte så fint...