• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006
  • ninni7805

HA jag knep inlägg 700 ;)

• Lindha

Har hittat en klänning som jag vill ha! :) Men den är med i en tidning från 2003 och det står inte vad den heter. :( Någon av er som känner igen den och kanske vet varfifrån den kommer???

groups.msn.com/LindhaJohan/shoebox.msnw&PhotoID=11

• Princessdiamond

kan det vara en maggie??
    svårt det där du.. den ser ju ut som väldigt många andra... väldigt vacker dock :D skulle nog passa toppen på dig :)

ett alternativ är ju att du vänder dig till ngn sömmerksa i kina (dock inte den jag använder..) så får du den du vill ha till ett väldigt bra pris..

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8208819971&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

vad tycker du om denna?? e ju inte riktigt samma.. men drar lite åt samma håll iaf ;)

• Trollvinter

Lindha: står det inte i tidningen vilken tillverkare det är? Jag tycker mig ana texten "princessa" i nederkant, men det säger ju inte så mycket tyvärr... Jättevacker klänning i alla fall!!

Jag håller förresten med tidigare inlägg om era tostmasterpar... Det är bättre att förklara som det är, med bebis och allt, att det känns tryggare för er med ett par som kan ägna sig mer helhjärtat åt uppgiften. Fast jag förstår om det är svårt att berätta det!

Vart ska vi träffas och fika på fredag?! Hoppas på fint väder så att vi kan sitta ute någonstans

• Lindha

Princess jag vill inte ha släp på min klänning. Har ju tänkt att dansa natten lång och vill inte bära runt på ett släp. :) Och jag är för feg för att anlita en sömmerska i Kina eller köpa på nätet. Men jag funderar på att kolla upp en sömmerska här någonstans.

Prinsessa som står nere i hörnet är butiken där klänningen är köpt. Har mailat både dom och tidningen. Tidningen visste inte, hoppas hoppas att butiken vet vart jag ska vända mig!!!

Ja vart ska vi mötas på fredag? Om det är fint väder så skulle vi ju kunna gå till uteserveringen där vi satt sist? Där var ju gott om plats för vagn och så. Men bestäm ni!

• Princessdiamond

släpet kan du alltid be dem ta bort ;)
    men vill du inte beställa så förstår jag..
    gå till eironora och sy upp då! :D
    hon e ju bra, har helt ok priser och är ju sååå hjälpsam!

• majbruttan

Fiiiin klänning Lindha!! Hoppas att affären kan hjälpa dej så att du kan få tag på klänningen. Ang era toast-problem kan jag inte annat än att hålla med de övriga - för er egen skull övertala dem att de inte bör ta på sig detta ansvar (som det faktiskt innebär) med en liten ny knodd.

Är lite avis på er som ska få fika... Antar att det inte går att ses lite tidigare, typ efter lunch på fredag Nej, fika ni så hoppas jag att jag får en summering sedan

Ninni - synd det där med namnet. Har oxå börjat kolla ite på det där och vad jag förstått så är prv ganska så kinkiga...

• Lindha

Har fått tag på klänningen! Finns en 36a kvar på lagret i England som dom kan sy in åt mig. Problemet är bara att klänningen kostar 12500kr! Mer än dubbelt vad jag budgeterat. :(
    Ja ja men nu vet jag i alla fall. :)

• Princessdiamond

hjälp! hur skall jag göra??

människan jag dealar med i kina verkar helt loss.. svarar typ aldrig på mina frågor.. verkar som hon inte fattar..
    sist fick jag ett mess där det stod att hade jag inte fått klänningen inom tio dagar så skulle jag få pengarna tillbaka..
    då skrev jag: "va, är den redan färdig? men jag har ju inte fått något trackingnummer"

till svar fick jag att hon kunde skicka tillbaka pengarna och låta bli att skicka klänningen...

jag förstod inte alls varför hon fick för sig att jag hellre ville ha pengarna tillbaka.. skrev detta till henne, men har inte fått ngt svar..

satt nu på ebay och tittade efter en backup då jag börjar bli väldigt osäker på den jag köpt..
    och jag hittade DEN!! (tror jag ;))
    det är en maggie (kopia såklart) som jag har tittat på innan och tyckt om.. det är budgivning i ca 2,5 dag till.. och just nu ligger den på $20,50 vilket e ett toppenpris.. kan tänka mig att betala lika mkt för den som för den andra.. men hoppas naurligvis att kunna vinna den på ett pris som ligger runt $50 :D

vad tycker ni?? den nya klänningen är hos en säljare som verkar vara ny, men ser att även på deras andra klänningar budar folk som besatta.. det msåte väl vara ett gott omen??

och jag menar... mycket sämre än det har gått hitills kan det väl knappast gå??

så här ser den ut iaf:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8212867637&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

• Princessdiamond

ojojoj, svenskan!! jaja

alltså, funderar på att maila och be att få pengarna tillbaka och istället köpa den andra :)

och mailena jag pratade om är naturligvis skrivna på engelska :D (knackig sådan dock.. både hennes å min)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006