• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006
  • Princessdiamond

puhh *pustar ut*
    jäkla hemsida!! den har krånglat för mig bara för att jag ville börja göra en till.. äh, orkar inte förklara..
    nu är den iaf ok efter många om å men..
    äntligen!
    :D

• Lindha

Vi funderade oxå på att "blanda" våra namn till någon nytt, men kom inte på något bra. Så vi tar mitt. :) Han heter Berglund och jag Hellmark....

• Vårbrud -06

Lindha

Det är ju jättefina namn bägge två. Jag tycker Johansson är för vanligt. Vill inte heta som alla andra därför kan jag inte tänka mig att byta tills hans. Han däremot vill inte byta till mitt för att han vill heta något svenskt. Vilka problem man kan ha... =)

• Lindha

Vårbrud jag håller med dig, Johansson är för vanligt. :) Jag tycker att Mandorff är fint, ovanligt. Tycker inte att det låter så "osvenskt". Ni får ta Mansson då! Hi hi!

• Vårbrud -06

Vi skall nog komma på något bra någon dag. Såg i tidningen någon som hette Pilnäs, det lät ju fint. Pilbacke eller Pilhage kanske?

• Lindha

Pilhage! Det var riktigt fint! :)

• yrvädret

Så där ja, nu är ja tebax!! Kom just hem från Uppsala och ett UNDERBART bröllop!! Hade så himla kul, och toastmasteriet blev otroligt lyckat - fick mycket beröm från både Jan och Emma, deras släkt och vänner (vissa av dem trodde till och med att jag var en professionell toastmaster som brudparet hyrt in *stolt* )
    Så nu är vi hemma och möttes av en syn för gudar när vi öppnade dörren. På golvet sitter två "oskyldiga" små fröknar, jätteglada att matte och husse är hemma - matte ser sig lite omkring och konstaterar att de små fröknarna har lekt "hela havet stormar" fast med sand.... Kan ju säga att det är såååå roligt att ställa sig och sopa hela vardagsrumsgolvet, hallen och köket med en sopborste, sedan dammsuga och tillsist tvätta (för självklart har de grävt ut bajsklumpar också), speciellt när man suttit i en varm bil i sex timmar... Men självklart förlåter matte de små liven, för efter tre dagar saknar matte sina små bebisar något fruktansvärt

Lindha - ta det från någon som precis varit toastmaster på en sittning för 50 gäster: För dina grannars egen skull så tycker jag inte att de ska ta på sig uppdraget, det kräver mer jobb och förberedelser än vad man tror - om det ska bli bra. Det är liksom inte bara att dyka upp på festen och dela ut tal till höger och vänster och sjunga en liten trudelutt, utan det kräver bar mycket mer. Har de dessutom en liten bebis som kräver uppmärksamhet så är risken att de är mer frånvarande vid bordet än närvarande. Och en toastmaster måste vara närvarande i högsta grad! Tex hinner man knappt gå på toa under middagen, att starta en lång konversation hinner man inte för att man hela tiden måste vara beredd att rycka in med sånger, tal eller spex ifall stämningen falnar vid borden.
    Eftersom du själv redan är orolig, så ska du INTE ha dem som toastmastrar - risken för att du blir besviken på att de inte kan ge 100% är överhängande (även om du förstår att de inte kan det) och risken är då att du helt enkelt blir osams med dem. Titta runt i bekantskapskretsen och se om det inte finns någon annan som kan uppskatta uppdraget och göra sitt allra bästa för er skull (och som ni kan ställa krav på utan att få dåligt samvete)

• ninni7805

åhh efternamn vet vi allt om just nu :( vi vill ha ett släktnamn till mig tillsammans med m2b:s efternamn men har fått svaret att vi båda inte kan heta det :( :( så nu vet vi inte hur vi ska göra... suck.. varför kan inte prv va lite snälla?

Lindha:
    jag kan bara hålla med dom andra när det gäller toastmastergrejen.... ni måste göra som ni känner! och det ÄR jobbit att va toastmaster.. jag vet oxå hur det är... och det är inte lätt att koncentrera sig på att göra ett bra "jobb" när det hela tiden är ngn som drar uppmärksamheten någon annanstans......... så jag kan bara säga att jag hade nog valt ngn annan att vara toastmaster än era grannar..

yrvädret:
    så nu kommer du ha en massa bra ideer att ge till oss nu på fikan på fredag då ;)

nu ska vi ut o springa...

• Lindha

SPRINGA????????? Hallå är du inte klok eller Ninni?! Röra på sig, fyy va jobbigt! ;)
    Borde ta tag i min lilla mage efter graviditeten, men orkar helt enkelt inte. Är nog världens lataste! :)

• ninni7805

lindha:
    hahahahahahahahaha nää jag är inte riktigt klok ;) har precis kommit igång igen efter m2bs resa till usa så det går trögt att få upp flåset igen.. jag gör det av 2 anledningar: dels måste jag kommer i form pga jobbet (måste ju kunna springa ikapp och kanske springa ifrån faaarliga människor) och dels gör jag det pga jag ska stå modell för vårt företag.. och vill inte visa upp min mage som den ser ut just nu i tidningen ;)
    men jag kan ju erkänna att jag har träningsvärk idag ;)

vart ska vi träffas på fredag och vilken tid? har för mig att vi sa kl 17 va?

nu ska jag ta och ringa lokalen vi vill titta på och sen bär det av till slottskogen

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006