• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006

Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006
  • ninni7805

majbruttan:
    nope, inte spanien än.. det blir i höst när det regnar o är trist här ;)
    vi ska me ut i solen nu.. hääärligt väder det är

bride2b:
    såå skönt att klänningarna äntligen kommit!!! grattis!

• Princessdiamond

så, nu är det äntligen helt rätt med hans ring o allt..
    så nu har vi den biten avklarad :)

• yrvädret

HEJ PÅ ER ALLA!! Nu är jag oxå göteburgare Håller just nu på att packa in allt i köket. Pust, vilken vecka! Kom hit i fredags och åkte och köpte tapeter till sovrummet. Under lördagen, söndagen och måndagen tapetserade vi om i sovrummet och städade ur hela lägenheten. Men, fy f-n vad dåligt de hade städat, de som bodde här innan! De hade tre katter och det var katthår precis överallt! När jag städade i klädkammaren så hade de inte brytt sig om att torka av hyllorna utan de var fulla med damm och katthår. Än värre var det i köket, där de mer eller mindre bara rört omkring i det fett och dam som fanns där. Jag satt i flera timmar med svamp och Ajax och gnodde som en galning. Men nu är det iallafall rent! (Vi har dock snackat med värden som sa att vi skulle räkna ut den tid som det tagit för oss att städa rent, och sedan skulle de kontakta de tidigare hyresgästerna och kräva dem på ersättning *ler lömskt* )

I onsdags och igår har vi åkt mellan Linköping och Mölnlycke och hämtat möbler och kartonger. Allt fick inte plats i lastbilen vi hyrt så vi fick åka två vändor - lite segt kan jag lova. Värst var det för Tomas först fick köra upp lastbilen onsdag morgon, köra ned den till Mölnlycke igen samma dag, upp igen till Linköping igår och tillbaka igen. Fyra vändor a´30 mil är inte roligt Men han är så duktig, pojken min.

Men nu är det uppackning som gäller - datorn är viktigast, självklart (kommer från någon som är totalr BT-beroende - ni kan ju gissa vilken abstinens jag haft under 1,5 vecka!)
    Kartonger överallt, och mitt i alltihop en katt som vill vara med hela tiden

Det som driver mig nu är att om vi skyndar oss att komma iordning så kan vi hämta hem Siri, vår kattunge, på söndag.
    Det ska bli så kul, och hon är så otroligt fin!

Förresten, gissa vad vi har gjort?! Vi har varit och tittat på ringar! Vi var inne på Nordstans guld och pratade med dem. De är så himla trevliga och vi fic jättebra service. (de putsade upp våra förlovningsringar gratis tom) Jag vill ha en specialdesignad ring som passar ihop med min förlovningsring, som är specialgjord till mig. Vitt guld, 5 princesslipade diamanter på 0,1 carat vardera, 0,5 carat totalt (!). Min ring kommer att i runda slängar gå på 10 000 kr (!) Fast det är en sådan jag ska ha, nöjer mig inte med mindre. Samt att ringarna är det enda vi inte kommer snåla på, har vi sagt.

Förresten, appropå fika. När kan ni?

Och, ja just det, glömde nästan...
    JAG FICK JOBBET!!!!
    (så nu blir det bröllop nästa år!)

• Princessdiamond

nä men jösses vad kul!!!
    vilken tur du har!
    grattis till jobbet *stor kram*

vi är några som skall fika 26e antagligen
    vi pratar om en fika i brunnsparken..
    intill ngn lekpark för dem som har barnen med ;)

ni får gärna hänga på för min del :)

• yrvädret

Tack så mycket, p.d

Hmm, man kanske ska ta och hänga på och fika... det låter ju vansinnigt trevligt! Vilka är det som kommer vara med på den fikan?

• Princessdiamond

jag, en barndomsvän till mig och att par andra tjejor.. än så länge iaf :)

• ninni7805

yrvädret:
    GRATTIS till jobbet
    måste kännas härligt! Hoppas att ni kommer i ordning i lägenheten snart.. det är inte kul att bo med lådor omkring sig ;) och att ni kan hämta den lilla missebebisen snart oxå!

princess:
    jag kan inte säga om jag kan hänga med på fikan än... har inte fått schemat för den perioden än :/
    ska till nya jobbet på tisdag och skriva på alla papper och se hur jag ska jobba!! lääängtar tills jag kan byta jobb helt o hållet!!!

ikväll blir det iron maiden på ullevi ska bli såååå skoj! Hoppas ni andra oxå får en toppen kväll!

• yrvädret

Nu har vi hämtat hem Siri, och som väntat är Tuva allt annat än glad. Fräser och morrar och ser ut att vara beredd på att flyga på Siri när som helst. Någon som har erfarenhet om att sammanföra två katter i en lägenhet?? Jag vet ju inte ens själv vad som är normalt... Suck... jag får hoppas att de inte får men för livet...

• Bride2B..

ninni, tack :D

yrvädret, grattis o välkommen till Göteborg ;)

• Trollvinter

HALLÅ!!
    Nu är jag tillbaks igen - och har hittat er!! Efter tre veckors pyssel och fixande så känner vi oss nu riktigt hemmastadda i Älvängen. Dessutom har vi äntligen fått bredband!!!!

Har inte hunnit läsa igenom så många inlägg ännu, men jag är nog snart ikapp (fast det tar nog längre tid än jag tror - särskilt om vädret fortsätter att vara så fantastiskt!!!!).... Nu när husflytten är avklarad så är det bröllopsplanering som gäller för allt vi har. Det är ju bara ett halvår kvar nu

Hur går det för er alla och har ni semester allihop nu när jag snart ska börja jobba igen...? Jag har en vecka kvar nu och sedan är det dags att sätta sig på kontoret igen - men det blir nog lite mjukstart med nån ledig fredag och så beroende på vädret.

Fika följer jag gärna med på om jag kan och är i närheten. När och var?

Ha det gott alla!!!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006