• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Elfina

Vi ska också gifta oss 9.e juli. Men det var för att min m2b jobbar på kontrakt o Juli är den enda månaden då han nästan alltid garanterat inte jobbar. Annars ville jag ha ett glödande höstbröllop.. men men.. huvudsaken är att jag får gifta mig..
    Vi har nog betat av det mesta på listan. PÅ måndag ska jag äntligen få prova klänningen. den är bara i provtyg, men ändå.. spännande..

• naa

Jaha.. hej på er!

Här är ytterligare 1 som gifter sig i juli. Jag är visserligen ingen lärare men jag jobbar med löner och elevhantering på en skola dvs rektors höga hand.

Min m2b och jag gifter oss i Båstad 17 juli, och åker troligen på en kortare resa till Köpenhamn lite senare i höst. Våra 2 små killar får då vara hemma hos farmor och farfar.

• Blåklinten

Vi kommer att va ca 85 gäster och bordsplaceringen är vi i stort sett klara med.

Har nästan klart för mig vad festprogrammet ska innehålla och började "finslipa" på de i dag. Gör de i word på a4 på höjden, kommer se ut ungefär som våra inbjudningskort fast innehållet kommer vara skrivet på vanligt vitt papper.

groups.msn.com/oskarochkajsa/inbjudningskort.msnw

Har ni också kanske någon slags sida med era bröllops grejer på ??

• janos

groups.msn.com/JonasochDiana

Här finns våran sida. Jag har precis lagt upp den i slutet av veckan, så det finns inte så mycket där, men det kanske blir.

Sambon godtog mitt förslag på bordplacering, så nu kan jag stryka det från listan
    Ett steg närmare....och 48 dagar kvar idag

• Minette

Här är en till julibrud! Vi ska gifta oss på en sandstrand i hemlighet med bara de närmsta släktingarna.

• janos

Blåklinten

Blev nyfiken och tittade in på dina bilder. Jättevackra skor, häftiga ringar, min karl ska ha liknande färg på kostymen, älskade texten på inbjudningskorten.....vad heter den?? Vet du vart man kan få tag på den???
    Vilken bukett ska du ha?? Alltid kul att bolla tankar och ideer med andra tokiga brudar. Kul att du gillade buketten. Det blir nog fler rosor i buketten, för floristen sa att annars håller den inte ihop. Sen skulle dom även lägga till silvertrådar i buketten

• Blåklinten

janos

Texten på inbjudningskorten heter vivaldi och finns i word.
    Jag ska ha den sista buketten fast med kallor i en liten "klump" där uppe och sen ska den vara ganska lång och hängande.

Javisst är det kul att bolla ideer med andra i samma situation !!!

• janos

Sk*t oxå...tycker inte om Xp. Vi har inte Vivaldi...*suckar*. Tyckte om den stilen jättemycket. Nåja, tack för hjälpen och svaret

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?